رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604140

ضعف بوکسورهای ایرانی چیست؟

ساعت24-سرمربی تیم ملی بوکس ایران، از نقاط ضعف و دلایل عدم موفقیت بوکسورهای ایران در رقابت‌ها پرده برداشت.

حسین نهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ملی پوشان بوکس در نخستین اردوی تمرینی زیر نظر او به عنوان سرمربی تیم ملی، توضیح داد: امر طبیعی بود که بنده شناخت خیلی دقیقی از نفرات نداشتم، به همین دلیل بر اساس داشته‌ها ما تصمیم گرفتیم از نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور (اول، دوم و سوم مشترک‌ها) در انتخابی‌های اول خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: با این اوصاف در هر وزن ۴ نفر داشتیم که از داخل آن‌ها ۲۸ نفر انتخاب شدند و صرفا هم برد و باخت ملاک نبود، بیشتر بحث فنی بوکسورها مد نظر بود. سپس یک انتخابی درون اردویی هم گذاشتیم تا ۷ - ۸ نفر ضعیف‌تر را شناسایی کنیم. نهایتا ۲۰ نفر در اردو ماندند تا بار دیگر در پایان این اردو که سوم اسفند است، انتخابی بزنیم و بهترین‌ها وارد ترکیب نهایی تیم ملی شوند.

سرمربی تیم ملی بوکس، درباره نحوه برگزاری انتخابی‌ها هم توضیح داد: نفرات باقی مانده در اردو به همراه افراد مدعی در سوم اسفند انتخابی می‌زنند و اگر موفق به کسب پیروزی شوند، کسی آن‌ها را کنار نمی‌گذارد. در حقیقت ما با همان نفرات برتر انتخابی سوم اسفند وارد مسابقات جهانی می‌شویم.

او درباره مسابقات مهم پیش روی تیم ملی بوکس نیز گفت: اولین مسابقه مهم ما قهرمانی جهان است که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، بعد از آن قهرمانی آسیا را داریم و سپس در بازی‌های آسیایی شرکت خواهیم کرد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازی‌های آسیایی مسابقات کسب سهمیه المپیک هم هست که به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد.

نهرودی درباره شرایط اردوهای تیم ملی در آینده نیز گفت: اردوی ما تا سوم اسفند خواهد بود، تقریبا سه شب مسابقه انتخابی برگزار می‌کنیم و پس از آن یک هفته تعطیلی داریم. سپس تمرینات را با نفرات اصلی برگزار می‌کنیم.

او درباره امکانات اردو و نارضایتی ملی‌پوشان از شرایط خوابگاه نیز گفت: امکانات نسبتا خوب است اما از بچه‌ها سوال می‌کردم تا غذا و خوابگاهشان اگر مشکل دارد آن را اصلاح کنیم. الان در خوابگاه نصرت هستیم که اصولا خوابگاه همیشگی ملی‌پوشان بوکس است. امیدوارم بعد از مشخص شدن تیم اصلی، بتوانیم از هتل آکادمی المپیک استفاده کنیم که شرایط بهتری دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران، درباره اردوهای تدارکاتی نیز گفت: در این یک سال و دو ماهی که خواهیم داشت، ۱۴ مسابقه در نظر داریم که مجموع مسابقات تدارکاتی و اصلی ما است‌. ۸ مسابقه تدارکاتی و باقی تورنمنت‌های بین‌المللی و اصلی ما هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای مسابقات قهرمانی جهان هم اردوی تدارکاتی با کشورهای خارجی خواهند داشت؟ تصریح کرد: ما یک مسابقه تدارکاتی با ترکیه یا روسیه خواهیم داشت. شاید هم با هر دوی آن‌ها اردویی را برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از سطح ملی پوشان حاضر در اردو رضایت دارد؟ توضیح داد: اگر صادقانه بگویم، از سطح مسابقات انتخابی که داشتیم راضی نبودم. ما نیاز داریم که بهتر شویم چون بوکس ایران در گذشته از قدرت‌های آسیا بود. نیازمند کار زیادی هستیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که نقطه ضعف بوکسورهای ایران را چه چیزی می‌داند؟ تصریح کرد: طبق مشاهداتی که داشتیم، ما نیازمند آن هستیم که در بحث هماهنگی اعضای بدن، عصب و عضله، به سطح بالاتری برسیم. البته باید تاکید کنم که شرکت در بازی‌های تدارکاتی، به رشد فنی بیشتر ملی‌پوشان کمک می‌کند که باید این مهم را مد نظر قرار داد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها