رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604141

کشته شدن ۳ عضو از جمله یک سرکرده القاعده در حمله آمریکا در یمن

ساعت24-به گفته یک منبع محلی، یک رهبر برجسته القاعده در حمله پهپادی آمریکا در استان نفت‌خیز و مهم مارب در شمال شرق یمن به همراه برادرش و یک عضو دیگر کشته شده است.

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پهپاد آمریکایی خودرویی را که رهبر القاعده به نام حسان الحضرمی و دو همراهش سوار بر آن بودند و لحظه‌ای در ایستگاه سوخت در منطقه الصمده در شهرستان وادی عبیده در شهر مأرب توقف کرده بودند، هدف گرفت.

این منبع افزود: الحضرمی یکی از مهمترین کارشناسان مواد منفجره در تشکیلات القاعده محسوب می‌شود که در استان مأرب به همراه برادرش که دستیار شخصی او بود و یک نفر دیگر، کشته شدند.

به گفته این منبع، این عملیات هدف گیری دومین عملیات طی دو ماه گذشته است زیرا الحضرمی در ۳۰ نوامبر گذشته از حمله‌ای مشابه که محل اقامتش در منطقه حدباء آل عوشان در شهرستان وادی در شرق مأرب را هدف گرفت، جان سالم به در برد.

این منبع همچنین افزود: منطقه وادی عبیده مامن و خاستگاه اصلی القاعده در شبه جزیره عرب است؛ گروهی که یکی از فعال‌ترین گروه‌های القاعده محسوب می‌شود. همچنین در این منطقه پایگاه‌های نظامی القاعده وجود دارد و عناصر این گروه تروریستی از مناطق مختلف مأرب و شهرهای دیگر یمن در این منطقه حضور دارند.

از سوی دیگر، ج. پ. لورنس، خبرنگار آمریکایی و کارشناس امور خاورمیانه گفت، فرماندهی مرکزی آمریکا اظهار کرده هیچ گزارش عملیاتی در حال حاضر در یمن وجود ندارد.

این در حالی است که نیک ووترز، دیگر خبرنگار آمریکایی در توییتر نوشت: شواهد کاملا مشخص است این حمله در یمن با موشک R۹X، انجام گرفته که سلاح ویژه‌ای است و برای کشتن هدف‌های بسیار مهم از سوی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویسلی مورگان دیگر خبرنگار آمریکایی هم گفت، وزارت دفاع آمریکا عملیات را انجام نداده و این عملیات از سوی واحد ویژه عملیاتی یا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا انجام گرفته است.

پیشتر پهپادهای آمریکایی عملیات هدف گیری رهبران القاعده را در این استان انجام داده‌اند که از بین آنها می‌توان به حمله هوایی اواسط دسامبر ۲۰۲۰ اشاره کرد که منجر به مرگ یک عضو القاعده شد. بعد از آن حمله مشابه دیگری به خودرویی انجام گرفت که دو عضو القاعده سوار بر آن بودند.

القاعده از هشت سال جنگ در یمن برای گسترش نفوذ خود و افزایش تحرکاتش در مناطق عربی استفاده کرده و دست به عملیاتی می‌زند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها