رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604159

ادامه نامردی های روسیه تاکجا ؟

ساعت 24 -  واقعیت تلخ درباره اقتصاد ایران، چسبندگی و زیر دست‌وپای سیاست ماندن آن است. ردگیری چرایی له شدن اقتصاد ایران زیر دست‌وپای سیاستمداران، منافع مادی و ضدمردمی و فسادآلود برخی کاسبان تحریم در داخل و نیز منافع ملی و ضدایرانی برخی کشورهای همسایه ایران به ویژه روسیه است. اگر این دو نهاد؛ یعنی کاسبان تحریم و نیز بازی آلوده و سمی روسیه با نظام سیاسی ایران نبود شاید زندگی و کسب‌وکار ایرانیان به این وضعیت پیچیده تبدیل نمی‌شد.

پوت
dir="RTL" style="text-align:right">پس از آن و در حالی که مقام‌های ایرانی بارها و بارها تصریح کردند در جنگ روسیه و اوکراین به روسیه سلاح جنگی تهاجمی مثل انواع موشک و انواع پهپاد نداده‌اند، این مقام‌های روسی بودند که از راه‌های گوناگون به غرب آدرس دادند که بخشی از تهاجم به اوکراینی‌ها با پهپادهای ایرانی صورت پذیرفته است. به این ترتیب بود و هست که پای ایران به جنگ اوکراین کشیده شد و غرب فشار بر اقتصاد ایران را با تشدید تحریم‌هایی که از زمان روی کار آمدن ترامپ شروع شده بود دوباره برقرار کرد تا راه صادرات نفت ایران را ببندد. کشورهای اروپایی نیز با توجه به بی‌اعتنایی ایران به نیاز بنیادین آنها در تامین و تنوع‌سازی منابع تامین گاز، ایران را زیر تیغ قرار داده‌اند.

روزنامه جههان صنعت در ستون نقئد روز ادامه داده است: ما تازه‌ترین آدرس نامردی روسیه را باید در خبری دید که بخش فارسی خبرگزاری دولتی اسپوتنیک روسیه به نقل از مهم‌ترین نهاد امنیتی و نظامی روسیه درباره حادثه اصفهان نقل کرده است. «به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام شد هیچ‌گونه درخواست رسمی‌ای از سوی ایران برای کمک روسیه جهت رسیدگی به موضوع حمله پهپادها به تاسیسات دفاعی وزارت دفاع ایران دریافت نشده است. آندره رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایران هنوز برای دریافت کمک از روسیه در خصوص بررسی و رسیدگی به موضوع حملات پهپادی به تاسیسات نظامی در اصفهان مراجعه نکرده است. تاکنون رسما چنین درخواستی دریافت نکرده‌ایم.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هیچ مقام ایرانی به طور رسمی در این‌باره خبری نداده است که ایران درباره حمله‌ای که آن را شکست‌خورده و کوچک می‌داند، از وزارت دفاع روسیه کمک خواسته باشد. این مقام روس با ترفندی عجیب می‌گوید ایران هنوز کمکی نخواسته است و امکان دارد کمک بخواهد. این خبر به این معناست که حمله در اصفهان بزرگ و کامیاب بوده و به کمک وزارت دفاع روسیه نیاز است. حالا معلوم نیست چه کمکی؟ نکته مهم‌تر در این نامردی از جنس روسی که در این خبر به آن اشاره شده این است که به طور رسمی درخواست کمک نشده و این نظر این را به ذهن متبادر می‌کند که ایران به طور غیررسمی کمک خواسته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها