رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604470

تفاوت‌های اساسی بندر ویژه 50 با بندر 50

با بررسی و مطالعه مشخصات روغن‌های موجود در لیست شرکت بهران، متوجه خواهید شد که دو روغن با نام‌های مشابه بندر 50 و بندر ویژه 50 در این فهرست وجود دارد و باید بدانید که این دو محصول چه خصوصیاتی دارند و آیا در کارایی و عملکرد خود با هم اختلاف دارند یا خیر.

h1 dir="RTL" style="text-align:center">

تفاوت‌های اساسی بندر ویژه 50 با بندر 50

این مطلب برای واضح شدن تفاوت‌های اساسی این دو روغن نوشته شده است. ما به دنبال این هستیم که چه دلایلی باعث شده که یک شرکت، دو روغن را با نام‌های بسیار نزدیک به هم تولید کند و در هنگام طراحی محصول جدید، یعنی بهران بندر ویژه 50 چه تفاوت‌های ایجاد کرده است. ما بهتر است در ابتدای مقاله محصول قدیمی‌تر، یعنی بهران بندر 50 را بشناسیم.

معرفی بهران بندر 50

یکی از بهترین روغن‌های بهران، بهران بندر 50 است که از روغن پایه معدنی و مواد افزودنی با کیفیت تولید می‌شود.

این محصول برای استفاده در موتورهای دیزلی چهار زمانه و توربو شارژ بسیار مطلوب است و کارایی بهینه بالایی دارد.

این روغن به نوعی تک گرید محسوب می‌شود. بهران بندر دارای درجه 50 و سطح کیفی CF است.

روغن بهران 50 است که در ترکیبات خود افزودنی‌های بسیار با کیفیتی دارد که ویژگی آنتی‌اکسیدانی، ضد خوردگی و ضد سایش را ایجاد می‌کنند.

خط تولید این روغن بنا به خاطر یک سری دلایل اساسی، پس از چند سال متوقف شد و محصولی که جایگزین آن شد، خود را با نام روغن بهران بندر ویژه 50 به بازار معرفی کرد.

دلیل جایگزینی بهران بندر 50 با بهران بندر ویژه 50

تفاوت‌های اساسی بندر ویژه 50 با بندر 50

از دلایل جایگزینی بهران بندر 50 با بهران بندر ویژه 50، موضوع صرفه اقتصادی است. کارشناسان اقتصادی خط تولید این محصول، قیمت آن را با توجه به ویژگی‌هایی که داشت، به‌صرفه نمی‌دانستند و در نتیجه محصول دیگری را معرفی کردند که در برخی ویژگی‌ها تفاوت‌هایی دارد و همچنین به نسبت قیمت آن، مسائل اقتصادی کمپانی تولیدکننده را با مشکل خاصی روبرو نمی‌کند.

در این مقاله ما مطالبی را جمع‌آوری کرده‌ایم که تفاوت‌های این دو محصول را باهم مرور کنیم. با ما همراه باشید.برای مطالعه تفاوت های بیشتر روغن بهران بندر ویژه 50 با بندر 50 دراین لینک کلیک کنید.

مشخصات مشترک دو روغن بهران بندر 50 با بهران بندر ویژه 50

پیش از آن که تفاوت‌های اساسی بهران بندر ویژه 50 و بهارن بدر 50 را بخوانیم، بهتر است درباره ویژگی‌های مشترک این دو محصول نیز آگاه شویم:

کاهش اصطکاک و نقطه ریزش، کاهش خاصیت فوم، افزایش طول عمر موتور از طریق ویژگی خاص افزودنی‌های آن، شاخص گرانروی و نقطه اشتعال بالا، مقاومت بالا در سیستم‌های عملیاتی پیچیده و ... .

اما در خصوص تفاوت‌هایی این دو روغن دارند، می‌توان به چند آزمون اشاره کرد:

تفاوت‌های اساسی بندر ویژه 50 با بندر 50

پنج تفاوت روغن بهران بندر ویژه 50 با بندر50 عبارت‌اند از:‌

شاخص گرانروی محصول جدیدی که با نام بهران بندر ویژه 50 جایگزین بهران 50 شده است، بدون تغییر باقی مانده است اما گرانروی cSt 100°C آن بالاتر است. همچنین نقطه اشتعال محصول قدیمی 250 درجه سانتی‌گراد است و با اندکی کاهش، این عدد به 242 درجه در محصول جدید رسیده است. نقطه ریزش بهران بندر ویژه 50 نیز با 3 درجه کاهش به نسبت بهران بندر 50، به 12- تغییر یافته است.

از دیگر مواردی که در محصول جدید، بهران بندر ویژه 50، به نسبت محصول قدیمی تغییر کرده، دانسیته آن است که از 912 به 904 رسیده است. همچنین میزان قلیایی بودن این روغن پس از

جایگزینی با 0.4 درجه افزایش به 10.9 تغییر کرد.

طبق آنچه در این مقاله ذکر شد، می‌توان گفت که دلیل جایگزینی روغن بهران بندر 50 با بهران بندر ویژه 50 به این است که خصوصیات پایه‌ای آن باید بر اساس با نیاز روز سیستم‌های عملیاتی تطبیق داده شود و به صورتی تولید شود که از نظر اقتصادی هم برای تولیدکننده به‌صرفه باشد. تغییر این ویژگی‌ها عبارت است: افزایش گرانروی cSt 100°C، کاهش نقطه ریزش، دانسیته و نقطه اشتعال و همچنین افزایش میزان قلیاییت.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها