رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604485

روسیه می خواهد سفر ایرانی ها را بیشتر کند

ساعت24-هیات گردشگری روسیه در سفر به ایران اعلام کرد، در تلاش برای افزایش شمار گردشگران ایرانی در روسیه است و انتظار دارد توافقنامه سفر بدون ویزا بین ایران و روسیه در آینده بسیار نزدیک اجرا شود.

خبر
div class="item-body content-full-news">

به گزارش ایسنا، این هیأت که متشکل از نمایندگان ۲۰ شرکت گردشگری از شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ و کازان است، در آستانه برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران به تهران سفر کرده و در تلاش است شمار گردشگران ایرانی در روسیه را به آمار پیش از همه‌گیری کرونا برساند.

به گفته نمایندگان توراپراتورهای روسیه، ایرانی‌ها تا سال ۲۰۱۹ جزو گردشگران پرسفر در این کشور بودند که با همه‌گیری کرونا این سفرها به شدت افت کرد، هرچند اکنون سفرهای تجاری بین دو کشور درحال رشد است.

این هیأت گردشگری که متشکل از ۴۳ نماینده از مسکو و ۳۰ نماینده از سن‌پترزبورگ است، در سفری به تهران با حمایت کمیته گردشگری شهر مسکو و در دیدار با جمعی از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری ایران، ضمن معرفی ظرفیت‌ها، امکانات، خدمات و تورهای گردشگری این کشور، به‌ویژه در سه شهر مسکو، سن‌پترزبورگ و کازان، از قصد این کشور برای افزایش شمار پروازها بین روسیه و ایران تا چند ماه خبر داد. درحال حاضر ۱۰ پرواز مستقیم در هفته بین تهران و مسکو برقرار است، اما برنامه شرکت‌های هواپیمایی روسیه بیانگر آن است که این تعداد پرواز از فصل بهار افزایش خواهد یافت. ضمن آن‌که به تعداد شهرهایی که از روسیه به ایران پرواز مستقیم خواهند داشت، اضافه می‌شود.

ماگومد (محمد) ماژِیف Magomed Mezhiev ـ مدیر پروژه بین‌المللی کمیته گردشگری شهر مسکو، در گردهمایی توراپراتورهای ایران و روسیه که شامگاه دوشنبه ۱۷ بهمن‌ در هتلی ۵ ستاره در تهران برگزار شد، با تشریح برنامه‌های این کمیته برای توسعه روابط گردشگری با ایران، ویزا را از جمله موانع سفر بین دو کشور ‌برشمرد و گفت: انتظار می‌رود عملیات مبتنی‌بر توافقنامه بدون ویزا بین روسیه و ایران در آینده بسیار نزدیک آغاز شود.

ایران و روسیه از سال ۱۳۹۶ موافقت‌نامه‌ای را درباره لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان دو کشور امضا کردند که به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار بود این ویزا با آغاز سال ۲۰۲۳ لغو شود که هنوز آن توافق به مرحله اجرا نرسیده است.

با اجرای این برنامه، شهروندان ایران و روسیه در صورتی‌که در قالب گروه‌های گردشگری از ۵ تا ۵۰ نفر بین دو کشور سفر کنند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نخواهند داشت.

روسیه به دنبال افزایش سفر گردشگران ایرانی است

در ادامه این گردهم‌آیی، رستم حیدروویچ‌ ـ نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران ـ‌ ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات سال نو، سفر گردشگران ایرانی به روسیه افزایش داشته باشد و در ادامه گفت: افزایش سفرهای گردشگری روی شناخت بیشتر مردم دو کشور و روابط کشورها تاثیر می‌گذارد و اعتماد و تفاهم را ارتقا می‌دهد و جرقه‌ای برای پیشرفت روابط اقتصادی ‌و سیاسی می‌شود.

او همچنین گفت: امیدواریم گسترش روابط مردم دو کشور به پیشرفت قابل‌توجهی در بانکداری و رواج پول دو کشور در معاملات اقتصادی ایران و روسیه منجر شود.

دمیتری کالنیچنکو ـ نماینده سازمان همکاری فدراسیون روسیه در ایران ـ نیز با اشاره به طرح تحصیل رایگان از سوی روسیه برای دانشجویان خارجی، به فعالان گردشگری پیشنهاد کرد: برای پیشرفت کار خودتان از دانشجویان روسی در ایران و ایرانی‌ها در روسیه استفاده شود، درحال حاضر نزدیک به ۳۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل هستند و هر ایرانی که به روسیه سفر می‌کند با کمال میل از روس‌ها برای ایرانی‌ها و متقابلا از ایرانی‌ها برای روس‌ها تعریف می‌کند.

روسیه به دنبال افزایش سفر گردشگران ایرانی است

مسکو تایمز چندی پیش گزارش کرد که شمار گردشگران بین‌المللی ورودی به کشور روسیه در سایه انزوای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ با کاهش بیش از ۹۰ درصدی مواجه شده است. با این‌حال، روسیه امید دارد لغو ویزا با ایران و همچنین کاهش محدودیت‌های مسافرتی چین، اوضاع گردشگری این کشور را در سال ۲۰۲۳ بهبود بخشد. از همین رو، ‌ کمیته گردشگری مسکو بازارهای جدیدی را برای جذب گردشگران بیشتر جایگزین کرده که قطر، بحرین، عربستان و ایران از آن جمله است. توراپراتورهای روسیه بر این باورند که شاید بتوانند رشد کمی از سوی کشورهایی که با روسیه قراردادهای بدون ویزا دارند، مانند ایران را در سال ۲۰۲۳ تجربه کنند؛ با این امید بخش گردشگری سن‌پترزبورگ غرفه‌ای را در نمایشگاه گردشگری تهران که از سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ به مدت چهار روز برپا است، در اختیار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها