رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 605719

چرا شیرآلات اهرمی پرطرفدار هستند؟

امروزه تقاضای بالا و سلایق متفاوت افراد باعث شده است تا تنوع گسترده‌ای از شیرآلات ساختمانی و بهداشتی وارد عرصه بازار شود.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

چرا شیرآلات اهرمی پرطرفدار هستند؟

این تنوع از لحاظ نوع نصب، نحوه عملکرد، رنگ محصول و طراحی متفاوت است اما مجموعاً مواردی نظیر شیرآلات اهرمی، شیرآلات توکار، شیرآلات روکار، شیرآلات چشمی هوشمند، شیرآلات رنگی، شیرآلات کلاسیک، شیرآلات پدالی و شیرآلات تصفیه را در برمی‌گیرد. شیرآلات اهرمی از میان این مدل‌ها به عنوان مدل‌های پرطرفدار و رایج در منازل به شمار می‌روند. به همین دلیل شاید این سؤال پیش بیاید که چرا شیرآلات اهرمی پرطرفدار هستند؟ مزایای شیرآلات اهرمی چیست؟ در نتیجه با در نظر گرفتن جایگاه و اهمیت شیرهای بهداشتی در سلامت و زندگی روزمره می‌خواهیم در ادامه مطلب به این سؤالات پاسخ دهیم.

دلایل محبوبیت شیرآلات اهرمی

همانطور که قطعا اطلاع داید، شیرآلات اهرمی به شیرآلاتی گفته می‌شود که دارای یک اهرم هستند و از این رو به‌کارگیری آن‌ها آسان‌تر از شیرهای کلاسیک است. امکان نصب این نوع محصولات در هر فضایی وجود دارد و به دلیل وجود مدل‌های گوناگون محدودیتی در استفاده از آن وجود نخواهد داشت اما دلیل اینکه چرا این شیرآلات محبوبیت بالایی دارند، بحثی است که در این بخش بدون فوت وقت به آن اشاره خواهیم کرد.

تنظیم آسان دما و فشار آب

قابلیت کنترل فشار و دمای آب شیر یکی از مهمترین نکاتی است که به محبوبیت یا عدم محبوبیت منتهی می‌شود. برای مثال زمان شستن ظروف توسط شیر ظرفشویی به دمای مطلوبی نیاز است تا علاوه بر شستشوی تمیز ظروف، راحتی کامل را برای دست‌ها ایجاد کند. همچنین برای حمام کردن به کنترل فشار و دمای لازم نیاز خواهد بود. در غیر این صورت انجام این امور سخت خواهد شد. از طرفی در صورت عدم تنظیم آسان دما و فشار حجم زیادی آب برای تنظیم هدر می‌رود.

وجود این قابلیت مهم در شیرآلات اهرمی اولین و مهمترین دلیل برای پرطرفدار و محبوب بودن آن‌ها است. برای کنترل دمای آب توسط این شیرها تنها باید به میزان کمی اهرم را به سمت چپ یا راست حرکت داد. این در حالی است که در مدل‌های قبلی و قدیمی شیرهای بهداشتی برای تنظیم دما به پیچاندن و فشار زیادی بر روی اهرم‌ها نیاز بود. به این ترتیب تولید و عرضه شیرهای اهرمی با این قابلیت موجب جلب توجه افراد شده است.

راحتی در استفاده

چرا شیرآلات اهرمی پرطرفدار هستند؟

استفاده آسان و سریع از دیگر دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن شیرهای اهرمی به شمار می‌رود. در مدل‌های قدیمی شیرآلات دو اهرم پیچی برای آب سرد و گرم به صورت مجزا تعبیه شده بود که برای هر بار باز و بسته کردن شیر به پیچاندن هر دوی آن‌ها نیاز بود. در مقابل در مدل‌های جدید یا همان اهرمی، این دو دستگیره پیچی با یک اهرم روان جایگزین شده‌اند. برای باز یا بسته کردن آب تنها باید این اهرم را به سمت جلو یا عقب حرکت داد. حرکت آن به قدری روان است که به هیچ فشار خاصی نیاز نیست و حتی با یک انگشت هم موجب برقراری یا قطع جریان آب خواهد شد. به این ترتیب حتی اگر دست‌ها آلوده باشند و قصد تماس کامل دست با بدنه شیر را نداشته باشید، با یک انگشت می‌توانید شیر آب را باز و بسته کنید.

این ویژگی مهم باعث شده است تا حتی کودکان و افراد سالمند هم توانایی استفاده آسان از شیرهای بهداشتی را داشته باشند. در نهایت همه این موارد و قابلیت سهولت در استفاده به صرفه‌جویی در مصرف آب منجر شده است. به عبارتی زمان زیادی برای انجام تنظیمات دما و فشار یا باز و بسته کردن شیر نیازی نخواهد بود و به‌طبع آب زیادی هدر نخواهد رفت.

تنوع بسیار بالا در طراحی و رنگ

طراحی ظاهری و زیبایی شیرآلات از نکات و ویژگی‌های مهمی است که هر فرد در هنگام انتخاب یا خرید شیر بهداشتی مورد نیاز خود در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه سلایق و نظرات افراد در خصوص زیبایی و جذابیت هر محصول متفاوت است، تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ شیرآلات اهرمی وجود دارد. به این ترتیب هر شخص به آسانی می‌تواند از این طریق مدلی مطابق با سلیقه و میل خود انتخاب کند.

به عبارتی دیگر، تقاضای بالای خرید شیرهای اهرمی هم به خودی خود موجب افزایش مدل‌های گوناگون و متنوع آن شده است. در نتیجه امروزه انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد که هر یک سلایق گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. برای مثال تنوع مدل‌های اهرمی از لحاظ رنگ کلیه رنگ‌های کروم، طلایی، رزگلد، مشکی، سفید، زرد، سبز، نارنجی، آبی، قرمز و سایر موارد مشابه را شامل می‌شود. به همین جهت هر مصرف کننده با در نظر گرفتن فضای مورد استفاده رنگی متناسب و هماهنگ را از میان این رنگ‌بندی جذاب انتخاب می‌کند. تنوع بسیار بالا در طراحی و رنگ باعث شده است تا شیرآلات اهرمی به عنوان پرفروش‌ترین شیرآلات نیز شناخته شوند.

تولید شده توسط بهترین برندها

چرا شیرآلات اهرمی پرطرفدار هستند؟

از آنجایی که شیرآلات اهرمی از بهترین مدل‌های شیرآلات ساختمانی به حساب می‌آیند و از طرفی دارای تقاضا و فروش بالایی هستند، اکثر برندهای برتر و معتبر به تولید انواع آن‌ها پرداخته‌اند. برای مثال در میان شیرآلات کی دبلیو سی که به عنوان بهترین‌ها در ایران شناخته می‌شوند، انواعی از شیرهای اهرمی با طرح و رنگ‌های متنوع وجود دارد. به این ترتیب امکان خرید آسان و مطمئن برای متقاضیان فراهم شده است. همچنین این برندهای مطمئن و قابل اعتماد محصولات خود را با درجه کیفی بالا در کنار قیمتی مناسب و به صرفه عرضه می‌کنند. در نتیجه نمونه‌های اهرمی توانسته‌اند محبوبیت خود را چندین برابر کنند.

نصب و تعمیر آسان

خراب شدن شیرآلات یکی از مشکلات متداول در هر خانه و آشپزخانه است. به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ شیرآلات اهرمی آمده‌اند تا با استفاده از قابلیت تعمیر آسان بتوانند مشکلات و دردسرهای مربوطه را به حداقل برسانند. از جهتی دیگر نصب شیرآلات اهرمی به راحتی انجام می‌شود و به اقدامات پیچیده‌ای نیاز ندارد. به همین دلیل هر یک از این موارد به نحوی موجب رضایت بیشتر مصرف کنندگان شده است و به پرطرفدارترین نمونه‌ها در بازار تبدیل شده‌اند.

تمامی عوامل مذکور در گذر زمان باعث شده‌اند تا اشخاص بیشتری به استفاده و به‌کارگیری شیرآلات اهرمی جذب شوند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها