رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 606041

مهم ترین نکات نصب مخزن آب افقی یا عمودی در باغ و ویلا

همانطور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین نیازهای باغ و ویلا، تامین آب مورد نیاز این مکان‌ها است. بسیاری از باغ‌ها و ویلاها، دسترسی مناسبی به شبکه آبرسانی ندارند. از طرف دیگر، کمبود آب و قطعی‌های مکرر نیز فراهم کردن آب را دشوار کرده است. در چنین شرایطی استفاده از مخزن آب می‌تواند راه حل مناسبی باشد. به این ترتیب چه برای آبیاری و شستشو نیاز به آب داشته باشید و چه برای شرب و آشپزی، می‌توانید با خیال راحت از آب ذخیره شده استفاده کنید. در این مطلب در مورد نصب مخزن آب افقی یا عمودی در باغ و ویلا صحبت می‌کنیم.

نصب مخزن آب برای باغ

چه نوع مخزنی برای باغ و ویلا مناسب است؟

جدا از شکل مخزن، متریال به کار رفته در ساخت آن اهمیت زیادی دارد. مخزن‌های آب را می‌توان در جنس‌های مختلفی مشاهده کرد. مخزن‌های فلزی، پلاستیکی و پلی اتیلن، از جمله رایج‌ترین آن‌ها هستند. بیایید ویژگی‌های مخزن مناسب برای باغ و ویلا را با هم مرور کنیم تا ببینیم کدامیک از این موارد گزینه بهتری است.

استحکام و مقاومت مخزن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مخزن مناسب برای ذخیره آب، استحکام بدنه و عدم پوسیدگی آن در طول زمان است. چنین مخزنی معمولاً در فضای باز نصب می‌شود؛ پس باید در مقابل سرما و گرما و نور آفتاب مقاوم باشد. رشد جلبک نیز یکی از چالش‌های مخزن آب محسوب می‌شود. مخزن‌های فلزی استحکام زیادی دارند اما در برابر پوسیدگی مقاوم نیستند. به علاوه قرار گرفتن آن‌ها در معرض گرما، باعث داغ شدن آب ذخیره شده در مخزن می‌شود. مخزن‌های پلاستیکی نیز نور را از بدنه خود عبور می‌دهند؛ برای همین جلبک می‌تواند درون آن‌ها رشد کرده و آب را آلوده کند.

وزن مخزن آب

یکی دیگر از ویژگی های مخزن مناسب برای باغ و ویلا، وزن سبک آن است. به این ترتیب علاوه بر حمل راحت، می‌توان آن را بدون هیچ نگرانی روی پشت بام نصب کرد.

اطمینان از بهداشتی بودن مواد تشکیل دهنده بدنه

اما مهم‌ترین ویژگی مخزن آب باغ و ویلا به خصوص در مورد آب شرب، بهداشتی بودن آن است. آبی که درون این مخزن ذخیره می‌شود، نباید بو بگیرد و یا طعم و رنگ آن عوض شود. این مساله یکی از مشکلات مخزن‌های پلاستیکی معمولی محسوب می‌شود. این مخزن‌ها علاوه بر اینکه خاصیت‌های آب را تغییر می‌دهند، از نظر سلامتی نیز قابل اطمینان نیستند.

همانطور که دیدید، مخزن فلزی و مخزن پلاستیکی، به دلایل مختلفی برای ذخیره آب در باغ و ویلا مناسب نیستند. بهترین گزینه برای این کار، مخزن پلی اتیلن است. مخزن آب پلی اتیلن علاوه بر رفع نواقصی که گفتیم، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در نمونه‌های دیگر نمی‌توان آن‌ها را یافت. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای مخزن آب پلی اتیلن برای باغ و ویلا

  • دارای درب پیچی باکیفیت
  • عدم ایجاد تغییر در ویژگی‌های آب
  • وزن سبک با قابلیت جابجایی آسان
  • ضد پوسیدگی با طول عمر بسیار بالا
  • دارای بدنه کاملاً یکپارچه و بدون درز
  • ساخته شده از پلی اتیلن فود گرید بهداشتی
  • قابل تهیه در اندازه‌ها و گنجایش‌های مختلف
  • مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار، سرما و گرما
  • جلوگیری از رشد جلبک به دلیل دارا بودن لایه میانی فیلتر نور

نصب مخزن آب افقی یا عمودی در باغ و ویلا

حالا که با مخزن پلی اتیلن و مزایای آن آشنا شدیم، وقت آن است که به سراغ مخزن افقی و مخزن عمودی برویم تا کدامیک برای شما مناسب‌تر است. برای این کار مشخصات هریک از این مخزن‌ها را بررسی و کاربردهای آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مخزن افقی برای باغ و ویلا

مخزن افقی همانطور که از نام آن مشخص است، به شکل افقی یا کشیده تولید می‌شود. این مخزن‌ها طول زیاد و ارتفاع کمی دارند و همین ارتفاع کم، دسترسی به درب آن‌ها را آسان کرده است. مخزن افقی بهترین گزینه برای نصب در فضاهای مسقف یا دارای ارتفاع محدود است. علاوه بر این، اگر نیازی به اجرای سایبان داشته باشید، ارتفاع کم این منبع‌ها اجازه نصب و اجرای سایبان با هزینه کم را به شما می‌دهد.

مخزن افقی

مخزن‌های افقی در دو مدل درب وسط و درب کنار ساخته می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها با توجه به مکان و موقعیت نصب می‌توانند استفاده از مخزن را آسان‌تر کنند. البته برخی مدل‌های مخزن افقی باغ و ویلا، به دو درب مجهز هستند؛ برای همین می‌توان فرآیند پر کردن آن‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر انجام داد. در کل اگر فضایی که برای نصب مخزن در باغ و ویلا در نظر گرفته‌اید ارتفاع کمی دارد، بهترین کار خرید مخزن افقی است.

مخزن عمودی برای باغ و ویلا

مخزن عمودی، محصولی است که به شکل ایستاده تولید و نصب می‌شود. این مخزن‌ها در مقایسه با مدل‌های افقی، طول و عرض کم‌تر و ارتفاع بیشتری دارند. این فرم از طراحی، استفاده از مخزن عمودی را به گزینه‌ای مناسب برای مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع ندارند تبدیل کرده است. صرفه‌جویی در فضای افقی، امتیازی است که ارتفاع زیاد این مخزن‌ها برای شما ایجاد می‌کند. به علاوه اجرای سایبان برای این نوع مخازن کار چندان آسانی نخواهد بود. اگر بخواهیم مزیت دیگری برای مخزن عمودی باغ و ویلا نام ببریم، باید به افزایش فشار تخلیه اشاره کنیم. موضوعی که در صورت نیاز به انتقال آب به فواصل دورتر، مفید واقع می‌شود.

مخزن عمودی

نصب مخزن آب در باغ و ویلا را کجا انجام دهیم؟

مخزن‌های باغ و ویلا را در مکان‌های مختلفی می‌توان نصب کرد. اما نکته مهم در مورد این مساله، استحکام و صاف بودن سطح زیر مخزن است. بهترین کار برای نصب مخزن این است که یک کف بتنی برای آن بسازید. ابعاد این کف بتنی باید کمی بزرگ‌تر از ابعاد مخزن بوده و زیرسازی مناسبی داشته باشد. پیش از نصب نیز باید سطح این سکو را از آلودگی و اشیا نوک تیز مثل شیشه یا تکه‌های سنگ پاک کنید.

البته سطح مورد نظر برای نصب مخزن باغ یا ویلا را با مواد دیگری مثل چوب یا آجر نیز می‌توانید بسازید. تراس و پشت بام هم می‌توانند مکان مناسبی برای نصب مخزن در باغ و ویلا باشند. فرقی نمی‌کند که کدام روش یا کدام محل را برای ساخت سکو انتخاب کنید؛ به هر حال ابعاد مناسب، استحکام و زیرسازی اصولی را باید مد نظر داشته باشید. طبیعتاً این ملاحظات در مورد مخزن‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه نصب مخزن افقی یا عمودی به مقاله کامل‌ترین راهنمای نصب مخزن آب پلی اتیلن مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها