رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607054

جنگ اوکراین؛ پوتین به منطقه «دونباس» رفت

ساعت24-سرویس مطبوعاتی کرملین امروز (یکشنبه) گزارش داد، رئیس‌جمهوری روسیه با مقامات ارشد روس در مرکز فرماندهی جنگ علیه اوکراین در شهر «روستوف نا دونو» واقع در جنوب روسیه دیدار کرد و در ادامه به شهر «ماریوپل» رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در اطلاعیه کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گزارش‌هایی از والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه و شماری دیگر از فرماندهان نظامی دریافت کرده است.

پوتین قبلا در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ از این پست فرماندهی بازدید کرده بود. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پوتین را همراهی کردند.

منطقه «روستوف نا دونو» واقع در جنوب روسیه، در مرز «دونتسک» و «لوهانسک» موسوم به «دونباس» است که روسیه می‌گوید آنها را از اوکراین به خاک خود الحاق کرده و این مناطق در حال حاضر صحنه نبردهای شدید نیروهای اوکراینی و روسی است.

سرویس مطبوعاتی کرملین همچنین امروز اعلام کرد که پوتین برای بازدید از چند محل و گفت‌وگو با ساکنان محلی، یک سفر کاری به «ماریوپل» داشته است.

پوتین با بالگرد به ماریوپل که نیروهای روسی آن را از نیروهای اوکراینی گرفته و تحت کنترل خود درآورده‌اند، سفر کرد. او با وسیله نقلیه در خیابان‌های این شهر واقع در منطقه دونتسک رانندگی کرد و در چندین نقطه توقف داشت.

در این سفر معاون نخست‌وزیر روسیه گزارش مفصلی در مورد بازسازی این شهر و حومه آن ارائه کرد. سرویس مطبوعاتی کرملین گفت: «به ویژه، این گزارش مربوط به ساخت مناطق مسکونی جدید، امکانات اجتماعی و آموزشی، زیرساخت‌های خدماتی و مراکز پزشکی بود.

این اولین حضور رئیس‌جمهوری روسیه در دونباس از زمان آغاز جنگ با اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها