رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611678

انتقاد از باشگاه استقلال: این همه داور خوب و در تراز جهانی داریم ،چرا داور خارجی می خواهید؟

ساعت24-چند روزی است که از سوی یکی از باشگاه های فینالیست جام حذفی،استفاده از داور خارجی برای قضاوت فینال فوتبال جام حذفی را پیشنهاد داده و حتی اعلام کرده که،حاضر به پرداخت همه هزینه استفاده از داور خارجی درفینال جام حذفی است؛اما کمیته داوران تا این لحظه زیر بار در خواست باشگاه استقلال نرفته و همچنان اعتقاد به استفاده از داوران داخلی را دارد.

اینکه در همین فوتبال ودر مجموع دارای داوران ممتاز حتی در سطح جهانی هستیم ،شکی وجود ندارد، با این حال برخی اعتقاد دارند که داوران ما پر اشتباه هستند.

مشکل اینجاست که متاسفانه نوع ارزیابی قضاوت یک داور بر اساس نوع نتیجه گرفتن تیم ها به بحث اعتراض تبدیل می شود که این نوع شیوه برخورد چندان منطقی نیست. در این ارتباط بارها شاهد بوده ایم که برخی از اعتراض ها به نوع قضاوت داوران، از سوی کارشناسان وخبرگان و پیشکسوتان داوری ،مردود و نا درست تشخیص داده شده است،اما از آنجا که قرار نیست در برابر برخی از ناکامی ها پاسخگو باشیم،کدام دیوار کوتاهتر از دیوار داور.

باید باور داشت در مجموعه دواران فعلی فوتبال کشورمان ،هستندکسانی که به دلیل سطح بالای قضاوتشان، مورد توجه کمیته داوران فوتبال جهانی واقع شده اندوحتی در استفاده از آنها در رقابتهای بین المللی غافل نمانده اند که در این حالت باید با عینک خوشبینانه به داوران فوتبال کشورمان چشم بدوزیم. زیبنده نیست که به خاطر یک بازی، اساس وتشکیلات داوران زحمتکش فوتبالمان را زیر سئوال ببریم.

شاید در گذشته های دور لازم به نظر می رسید که ازداوران خارجی سود ببریم ،اما اکنون این تفکر نخ نما شده است،چون داوران ممتاز وپر اوازه وکم اشتباه کم نداریم. بنا بر این استفاده از داور خارجی چاره کار نیست. به جای هزینه کرد ارزی در جهت دعوت از یک تیم متشکل از داوران خارجی، اندکی باورها و واقعیت ها را نسبت به داوران داخلی کشورمان تقویت وپر رنگ سازیم. باور داشته باشید که در بحث رشد داوران فوتبال در قیاس با فوتبال کشورمان ،این داوران هستند که بالاتر از فوتبال دیده می شوند.

روزنامه اطلاعات

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها