رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 611760

درس‌های این کتاب به شما یاد می‌دهد

زندگی با آرامش همراه با فرزندانی دانا و توانا

ساعت 24 - می‌ترسم، دلشوره دارم، کار سختی است، بار بزرگی بر دوش آدمی می‌افتد، به دشواری‌های داشتن فرزند که فکر می‌کنم از هراس مو بر تنم سیخ می‌شود، فکر می‌کنی کار آسانی است، با درآمدی که ما داریم داشتن فرزند و بزرگ کردن آن را ناممکن می‌دانم… اینها بخشی از سخنان کسانی است که به دلایل فوق نمی‌خواهند دارای فرزند شوند.

عکس
dir="RTL" style="text-align:right">این تازه بخشی از داستان است. بخش بااهمیت‌تر این است که خانواده‌های جوان می‌گویند آمادگی تربیت فرزند را نداریم و دلمان نمی‌خواهد فرزندی هم اگر داشتیم آنها را با روش‌هایی همانند پدران و مادران‌مان بزرگ کنیم. پدران و مادران می‌گویند هر روانشناس کودک برای تربیت فرزند راهی را یادآوری می‌کند و روش‌هایی را می‌آموزد که با روش و راهبرد دیگری یکی نیست. خانواده‌های جوانی که هنوز فرزند نیاورده‌اند و نیز آنهایی که ریسک کرده یا دل به دریا زده فرزند آورده‌اند یک دلشوره بزرگ دارند: چگونه فرزندمان را آموزش دهیم که زندگی خودمان ناآرام نشود و نیز مطمئن باشیم فرزندمان در شرایط درستی آموزش می‌بیند و در آرامش و آسایش دوران کودکی را پشت سر می‌گذارد.

حق دارید. دلشوره و نگرانی همسران جوانی که هنوز فرزند نیاورده و نیز آنهایی که فرزند دارند بحق است. آنها خودشان هم باید آموزش ببینند و یاد بگیرند چگونه فرزندانی توانا، دانا، آرام و بردبار و در همان حال سختکوش و سختگیر تربیت کنند. این نوع آموزش‌ها بسیار فراتر از دهه‌های پیشین در دسترس است و خوشبختانه شمار کارشناسان و روانشناسانی که خود فرزند داشته و دانش لازم و کافی را برای تربیت فرزند آموخته‌اند از راه شبکه‌های اجتماعی معتبر و نیز سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتالی در دسترس هستند. بدون تردید انتخاب کتابی که بتوان بر آموزه‌های آن اعتماد کرد و از آن یاد گرفت که زندگی آرام و فرزندانی دانا و توانا داشت، انگشت‌شمارند و باید با دقت آنها را دید و شناخت و خواند.

«کتابی که آرزو می‌کنید پدر و مادرتان آن را خوانده بودند» یکی از همان کتاب‌های بسیار مهم و مفید است که از سوی «فلیپا پری» روان‌درمانگر و نویسنده آزاد و مجری رادیو و تلویزیون نوشته شده است. او چندین مستند ساخته که درباره مسائل کودکان و روش‌های آموزش‌وپرورش آنهاست.

او در مقدمه کتابش می‌نویسد: این کتاب درباره داشتن یک تصویر بزرگ و برای کمک به عملکرد بهتر شما نوشته شده که ببینید چه چیزهایی مهم است و چه چیزهایی مهم نیستند و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا به کودک خود کمک کنید شخصی باشد که می‌تواند باشد. کتاب نوشته‌شده از سوی فلیپا پری در شش بخش نوشته شده و در هر بخش نویسنده ضمن بیان آموزه‌های اصلی تجربه خود را نیز در کمک به پدران و مادران در میان می‌گذارد. بخشی از آموزه‌های وی چنین هستند.شما محیطی امن و دوستانه ایجاد کنید که در آن اختلاف‌ها را بتوانید در آرامش حل کنید. برای رهایی از مشکلات کودک‌تان شتاب نکنید. آنها راه‌حل‌های خودشان را پیدا می‌کنند. یادتان باشد هنگامی که مشکلی وجود دارد فقط روی کودک‌تان تمرکز نکنید و فکر نکنید فقط او مقصر است.کتابی که آرزو می‌کنید پدر و مادرتان خوانده بودند و فرزندان‌تان از اینکه آن را خوانده‌اید خوشحال خواهند شد به تازگی از سوی منصوره نصرتی کردکندی به فارسی برگردانده شده است. این کتاب در ۲۵۵ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار نشر وارد شده است. برای خرید کتاب با شماره ۰۲۱۴۴۰۵۳۸۲۳تماس بگیرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها