رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 611779

فشار غرب به ترکیه برای تحریم روسیه

ساعت24-سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورهای غربی از یک سال و نیم پیش ترکیه را تحت فشار گذاشته‌اند و می‌خواهند که روسیه را تحریم کند.

به گزارش سایت خبری المیادین، ابراهیم کالین، سخنگوی این نهاد گفت، کشورش هنوز به این فشارها پاسخ نداده و در اعمال یکجانبه تحریم‌ها علیه روسیه از زمان شروع عملیات نظامی در اوکراین نقشی نداشته است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ماه آوریل گفته بود، آنکارا به تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌پیوندد.

وی افزود، کشورش تنها با تحریم‌هایی موافق است که با حمایت سازمان ملل اعمال می‌شود. بنابراین موضوع فقط به روسیه مربوط نمی‌شود، ترکیه از تحریم ایران یا دیگر کشورها هم حمایت نمی‌کند.

روسیه بارها اعلام کرده با تحریم‌هایی که چند سال است اروپا علیه این کشور اعمال می‌کند، مقابله خواهد کرد و غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم‌ها علیه خود را ندارد.

با ورود عملیات نظامی روسیه در اوکراین به اولین سال خود، روسیه اکنون رکورددار تعداد تحریم‌ها است و ۱۱ هزار و ۳۲۷ مرتبه تحریم شده است که اکثریت آنها عمدتاً اقتصاد روسیه را هدف قرار داده تا به این کشور و فعالیت‌های مالی آن آسیب برساند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها