رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 611984

نتایج رسمی و نهایی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام شد

ساعت24-شورای عالی انتخابات ترکیه، امروز (پنجشنبه)، نتایج رسمی و نهایی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه را پس از رسیدگی به شکایات، اعلام کرد.

شورای عالی انتخابات ترکیه، امروز (پنجشنبه، ۱ ژوئن)، نتایج رسمی و نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را پس از رسیدگی به کلیه شکایات مربوط به آن، اعلام کرد.

خبرگزاری «آناتولی» با انتشار این خبر نوشت که شورای عالی انتخابات رسما و به صورت نهایی اعلام کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که ۲۸ می گذشته برگزار شد، رجب طیب اردوغان ۵۲.۱۸ درصد و کمال قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۲ درصد از مجموع آرا را کسب کردند.

بر اساس بیانیه شورای عالی انتخابات ترکیه، شمار شرکت‌کنندگان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه ۵۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۷۵ نفر بود.

«احمد ینر» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه تصریح کرد: این نتایج پس از بررسی اعتراضات و شکایات ثبت شده، اعلام شده و قطعی است.

وی افزود که بر اساس نتایج نهایی و قطعی دومین دور انتخابات ریاست جمهوری، رجب طیب اردوغان با کسب ۲۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۵۸۹ رای معادل ۵۲.۱۸ درصد آرای مردم به عنوان رئیس جمهور ترکیه انتخاب شد.کمال قلیچداراوغلو نیز با کسب ۲۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۲۴ رای معادل ۴۷.۸۲ درصد آرای مردم از رقیب خود شکست خورد.

ینر میزان مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه را ۸۵.۷۲ درصد اعلام کرد و گزارش داد که در این دور از انتخابات، در مجموع ۵۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۶۰۱ نفر رای دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها