رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 611993

اعتراف سنگین قالیباف : ثروت ایرانیان را سوزاندیم

ساعت 24- محمد باقر قالیباف حالا رییس مجلس قانونگذاری ایران است و هر حرف و سخن و اطلاعاتی که از گفتن های وی در جامعه منتشر می کند مورد استناد شهروندان ونیز سازمانها و مراکز سیاسی ایرانی وجهان قرارمی گیرد. وی درتازه ترین سخنانش اعتراف کرده است "ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلار ثروت کشور را هدر می‌دهیم و از بین می‌بریم، بعد منتظر فلان شرکت اروپایی برای ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور هستیم."

قالی
dir="RTL" style="text-align:right">این سخن و این اطلاعات ارایه شده از سوی قالیباف اعتراف یکی از بلند پایه ترین مقامهای سیاسی درباره ناکارامد بسیار زیان |آور اقتصادی در دهه های تازه سپری شده است. با توجه به اینکه سخنان وی تاریخ مشخصی را در باره سوزاندن ثروت ملی نشان نمی دهد و میز با توجه به اینکه در سالهای قبل از جنگ نیز ارقام یادشده موجود نبوده است می توان گفت منظور وی سالهای پس از جنگ بوده است. حالا به نظر می رسد با این اعتراف سنگین یک مقام سیاسی نزدیک به هسته مرکزی قدرت باید منتظر باشیم کسانی مثل خاتمی ، احمدی نژاد ونیز حسن روحانی و رییسی جواب دهند و سخنان قالیباف را با واقعیت های دوره ریاست خود بر دولت را تایید یا تکذیب کنند.

کارشناسان و ناظران آگاه سیاسی که مسایل را کمی پیچیده تر نگاه می کنند باوردارند این صحبت های قالیباف با توجه به ارزیابی ها از کارنامه رییسی در دوسال گذشته ، با انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سازگاری دارد. این گروه باور دارند کارنامه بسیار ضعیف رییسی و به ویژه تیم اقتصادی وی راه را برای یک دوره ای شدن ریاست جمهوری او باز کرده است و برخی از چهره های اصولگرا نیز این را در دستور کارقراردارند. محمد باقر قالیباف تا کنون دوبار به خاطر وجود رییسی در انتخابات از ورود به مبارزه خودداری کرده است.

از سوی دیگر علاقمندان به اقتصادسیاسی ایران می گویند این اعتراف قالیباف فایده ای برای مردم ندارد زیرا او و رییسی به عنوان دومقام اصلی کشور دوسال است باهم نشست وبرخاست اجرایی دارند اما از نشست سران سه قوه هییچ راهکار وراهبردی برای پیشرفت اقتصادایران به دست نیامده است و تنها کار این گروه حفظ وضع موجود است. آیا اعتراف رییسی با پاسخی از مدیران سابق و اسبق روبه رو خواهد شد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها