رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612020

قیمت طلا و سکه با ریزش دوباره انس جهانی همراه میشود؟

ساعت24-تجارت نیوزنوشت:روند قیمت طلا و سکه در بیشتر روزهای هفته گذشته، متاثر از اخبار سیاسی کاهش داشت. باید دید برای هفته نیمه‌تعطیل پیش رو، با توجه به افت دوباره قیمت انس جهانی، بازارساز چه خوابی برای دلار دیده است، تا بازار فلز زرد نیز از روند آن تاثیر بگیرد.

div class="item-body">

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به جهت سیگنال‌های مساعد سیاسی که روانه بازار شد در بیشتر روزها روند کاهشی داشت و سکه امامی به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگشت.

قیمت سکه و طلا 13 خرداد

روز پنجشنبه افزایش محدود قیمت دلار و رشد قیمت طلای جهانی باعث روند صعودی قیمت، در بازار داخلی طلا و سکه شد.

طی دو هفته اخیر روند رفت و برگشتی قیمت در بازار فلز زرد معامله‌گران را در فاز احتیاطی قرار داده است. فعالان بازار طلا و سکه نسبت به بازار بدبین شده‌اند و با احتیاط مبادله می‌کنند. این در حالی است که معامله‌گران حرفه‌ای دست از هر گونه مبادله‌ای کشیده‌اند و در انتظار ثبات نسبی در بازار فلز گرانبها هستند.

طلای جهانی بار دیگر ریخت

قیمت طلای جهانی که ابتدای این هفته تا محدوده ۱۹۴۵ دلاری رسیده بود پایان هفته گذشته به قیمت ۱۹۷۸ دلار رسید. اما انس بار دیگر نتوانست در روند افزایشی بماند و ریزش قیمت داشت. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت ۱۹۴۸ دلار معامله می‌شود.

با توجه به اینکه نیمه ابتدایی هفته جاری تعطیل است، نباید انتظار روند خاصی را از قیمت طلا و سکه داشت. به نظر می‌رسد بازارساز قصد دارد قیمت دلار را در همان کانال ۵۱ تا ۵۲ هزار تومانی حفظ کند. از همین رو قیمت در بازار فلز زرد نیز همانند هفته‌های گذشته بر مدار قیمت دلار خواهد چرخید و کاهش یا افزایش خاصی را تجربه نخواهد کرد.

سکه در کانال ۳۰ میلیونی ماند

روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ سکه امامی ۲۹۱ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار هم افزایش ۲۹۲ هزار تومانی داشت. این قطعه بار دیگر به کانال ۲۷ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۸۷ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته اخیر نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

روز قبل سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و با رقم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

چرخش طلا بر مدار انس جهانی

روز پنجشنبه قیمت طلا با افزایش قیمت دلار و انس جهانی همراه شد. هر مثقال طلا در این روز با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله شد و حدود ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلا نیز حدود ۱۰ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته گذشته حباب سکه در تمام قطعات افزایش قیمت داشت. بیشترین مقدار افزایش قیمت حباب مربوط به سکه بهار با ۱۳۰ هزار تومان رشد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها