رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612056

یحیی در آستانه جدایی از پرسپولیس!

ساعت24-ورزش سه نوشت: هواداران پرسپولیس احتمالا و کم کم باید خود را آماده خداحافظی با سرمربی تیم خود کنند.

زمزمه جدایی یحیی از پرسپولیس و پذیرفتن هدایت تیمی دیگر، از دو هفته پیش به صورت جدی به گوش می‌رسید اما غیرقابل نمود می‌کرد و بیشتر به یک شایعه زرد شباهت داشت، حتی اگر از زبان بازیکنان و کارگزاران فوتبال بیرون می‌آمد.

البته از مدتها قبل این نگرانی در بین هواداران پرسپولیس وجود داشت و به گوش مدیران باشگاه نیز رسیده بود. بعد از پیروزی ۲-۱ مقابل گل‌گهر، زمانی که یکی از خبرنگاران از رضا درویش خواست تا به هواداران پرسپولیس اطمینان بدهد که یحیی فصل آینده در تیم خواهد ماند، مدیرعامل پرسپولیس به یک سال قرارداد سرمربی سرخپوشان اشاره کرد و گفت که او در تیم خواهد ماند.

اما حالا شرایط کاملا تغییر کرده است. بعد از مصاحبه ایستاده یحیی با خبرنگاران در پیست تارتان ورزشگاه آزادی و گفتگوی تلفنی در تلویزیون، حالا احتمال جدایی یحیی، بیشتر از ادامه کار او در پرسپولیس است.

این گزاره البته شاید به این سادگی‌ها مورد قبول هواداران پرسپولیس قرار نگیرد اما به نظر می‌رسد گل‌محمدی قصد دارد به عنوان یک چهره برنده، باشگاه را ترک کند و چالش جدید خود را در شهری دیگر رقم بزند.

‌در این بین شاید آخرین امید هواداران پرسپولیس، فشار اجتماعی آنها و همچنین تمهیدات رضا درویش برای ادامه حضور یحیی در این تیم باشد اما تا این لحظه امید چندانی برای به ثمر نشستن این تلاش‌ها دیده نمی‌شود.

یحیی موضوع قوانین نقل و انتقالاتی را عامل اصلی تصمیم خود برای جدایی عنوان کرده است. او استدلال خود را اینطور صورت‌بندی کرده که با بودجه ۳۲۵ میلیاردی، امکان رقابت پرسپولیس برای موفقیت در لیگ برتر و آسیا وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد این تنها یک دلیل اولیه برای اعلام جدایی است.

یکی دیگر از دلایل گل‌محمدی برای ترک اردوی پرسپولیس، مربوط به اتفاقات لیگ بیست و دوم است. در نیم فصل دوم و زمانی که پرسپولیس صدر جدول را از دست داده بود، یحیی زیر تیغ تیز انتقادات هواداران پرسپولیس قرار داشت و حتی خبرنگاران نیز دائم سوالاتی پیرامون تغییر در کادرفنی از مدیرعامل باشگاه مطرح می‌کردند که ناشی از فضای منفی هواداری علیه یحیی و بعضا مطالبه اخراج او بود که دلخوری خاصی را در این سرمربی پدید آورده است.

نکته جالب اینکه پرسپولیس سرمربی پیشین خود برانکو ایوانکوویچ را نیز بعد از دبل قهرمانی و کسب همزمان لیگ برتر و جام حذفی از دست داد. جدایی او نیز در ابتدا دور از ذهن به نظر می‌رسید اما در نهایت مرد کروات با پروژه الاهلی موافقت و تهران را به مقصد جده ترک کرد.

البته در نهایت باید منتظر حکم ابقای رضا درویش و سپس جلسه احتمالی و وعده داده شده او با یحیی ماند که به نظر تکلیف نیمکت پرسپولیس یا حداقل سرنوشت یحیی را تا پایان خرداد ماه روشن خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها