رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612078

زمان قرعه کشی خودروهای ثبت نامی مشخص شد+ جزئیات

ساعت24-مهلت ثبت درخواست خودرویی برای متقاضیان مشارکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه به پایان رسیده و افراد ثبت‌نام کننده در لیست نوبت‌دهی قرار گرفته‌اند تا قرعه‌کشی نوبت‌دهی چهارشنبه هفته آینده (۱۷ خرداد ماه) انجام شود.

به نقل از ایرنا، متقاضیان خرید خودرو از مسیر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، از ۲۰ اردیبهشت ماه با آغاز زمان تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلون تومانی، وارد فرآیند مشارکت در این طرح فروش شدند.

شوک بزرگ به خریداران خودروهای چینی

متقاضیان از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای این منظور (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) می‌توانستند اقدام کنند؛ پس از آن طی پنج روز، کار پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه انجام و فرآیند ثبت درخواست خودرویی از سوم خرداد ماه آغاز شد؛ بر این اساس، با ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط به سامانه، سایت سامانه از چهارشنبه سوم خرداد ماه فعال شد تا مشتریان بتوانند برای انتخاب پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود اقدام کنند، هر چند که حدود یک روز و نیم سامانه دچار اختلال بود اما از بعد از ظهر روز پنجشنبه (چهار خرداد ماه) فعال شد و متقاضیان توانستند برای ورود و ثبت درخواست خودرویی خود اقدام کنند.

طی این مدت مشتریان حائز شرایط که در موعد مقرر حساب وکالتی تعریف و وجه مورنظر را مسدود کردند و طبیعتا بانک‌ها اسامی آن‌ها را در اختیار سامانه قرار دادند، برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود از میان ۲۳ محصول عرضه شده توسط چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت)، اقدام کردند.

گفتنی است که این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده اجرایی شد.

حال با اتمام این مهلت در تاریخ ۱۰ خرداد ماه، پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان که در لیست نوبت‌دهی قرار گرفته‌اند، آغاز شده و طی هفته پیش‌رو تکمیل می‌شود تا در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه قرعه‌کشی اولویت‌بندی با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شود؛ پس از آن از روز پنجشبه ۱۸ خرداد ماه لغایت جمعه ۱۹ خرداد ماه، پایش‌ها انجام و سپس لیست نوبت‌دهی در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا براساس برنامه تولید، ۲۴ خرداد ماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها مشخص شود.

بدین ترتیب ثبت‌نام‌کنندگان ۲۴ خرداد ماه می‌دانند خودروی خود را چه زمانی تحویل خواهند گرفت؛ بدین ترتیب پس از اعلام لیست نوبت‌دهی افراد می‌توانند وجه مسدودی خود را از حالت بلوکه خارج کنند.

نکته مهم اما اینجاست که تمام این فرآیند در حالی تاکنون انجام شده است که قیمت برخی خودروها (به ویژه خوروهای مونتاژی) مشخص نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان کلاف سردرگمی است که هنوز مشخص نیست، کجا باز خواهد شد؟ از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان تعیین کرده‌اند، پایین نیامدند.

گفتنی است که به سبب لجبازی خودروسازان، متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در حالی برای ثبت‌نام اقدام کردند که هنوز قیمت خودروهای مونتاژی را نمی‌دانستند و شرکت‌ها با وجود اینکه مسئولان وزارت صمت، ضوابط قیمت خودروهای مونتاژی را تعیین تکلیف کرده‌اند، می‌گویند ابلاغیه یا لیست قیمت مصوب را دریافت نکرده‌اند؛ در حالی مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژی لازم‌الاجرا است که خودروسازان خصوصی همچنان از موضع قیمتی خود کوتاه نیامده‌اند؛ این موضوع در حقیقت خلاف قانون تلقی می‌شود؛ بنابراین در صورتی که وجه اضافه از مردم توسط شرکت‌ها طلب شود، می‌توانند شکایت خود را به وزارت صمت، تعزیرات و سازمان صمت استان‌ها گزارش کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها