رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612082

۱۰ کارگردان برتر تاریخ سینما به انتخاب هوش مصنوعی

ساعت24-دامنه تاثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، قابلیت‌های پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

div class="_sticky"> فناوری‌‏های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را دستخوش تغییر و تحول ساخته‏ و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است.

دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تازه و پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد

اگرچه تاکنون رایانه‏‌ها نقش قابل توجهی در پیشبرد فعالیت‏‌های خلاقانه‌ای مانند سینما، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌‏های هنر ایفا کرده‌اند، اما محققان این حوزه بر این باورند که باید روابط مستحکم‌‏تری را میان رایانه و خلاقیت هنری، هدف قرار داد.

یکی از تازه‌ترین فناوری‌های ارائه‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است که توسط مجموعه OpenAI عرضه شده است. چت‌جی‌پی‌تی یک «چت‌بات» (Chatbot) و ابزاری برای پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات صحبت کنند و پرسش‌های خود را از آن بپرسند.

در راستای بهره‌برداری از این امکان جدید، به سراغ ربات چت‌جی‌پی‌تی رفتیم و از آن خواستیم تا 10 کارگردان برتر تاریخ سینما را انتخاب کند.

در ادامه، پاسخ چت‌جی‌پی‌تی به پرسش فوق را ازنظر می‌گذرانید:

1. استنلی کوبریک (Stanley Kubrick)

2. فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola)

3. الیور استون (Oliver Stone)

4. مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

5. اورسون ولز (Orson Welles)

6. الفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)

7. اینگمار برگمن (Ingmar Bergman)

8. ژان لوک گودار (Jean-Luc Godard)

9. فرانک کاپرا (Frank Capra)

10. فدریکو فلینی (Federico Fellini)

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها