رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612085

شوهرم با خواهرم رابطه جنسی دارد ! / خودم دیدم خشکم زد !

ساعت24-برخی از افراد متاسفانه به دلایل مختلفی که یکی از آن ممکن است رعایت نکردن حد و مرزها باشد، دچار رابطه احساسی با شوهر خواهر می‌شوند و یا فانتزی‌ها و تصورات جنسی و احساسی را در سر می‌پرورانند که ممکن است به واقعیت بپیوندد یعنی شخص بخواهد آنها را اجرا کند. در این مقاله درباره دلایل داشتن رابطه احساسی یا جنسی با شوهر خواهر توضیح می‌دهیم و سپس اصول ارتباطی شوهر خواهر را توضیح می‌دهیم تا با رعایت کردن آنها، بتوانید ارتباط خوب و مناسبی را با او داشته باشید.

دلایل رابطه با شوهر خواهر

احساس محرومیت هیجانی و کمبود محبت

افرادی که کمبود محبت و احساس محرومیت هیجانی دارند و این احساس تنهایی و کمبود محبت از دوران کودکی با آنها همراه بوده است، در بزرگسالی ممکن است باعث شود که با جنس مخالف‌های زیادی رابطه برقرار کنند، دائما در روابط ناسالم گیر کنند و یا رابطه‌های نامشروع برقرار کنند، مثل رابطه با شوهر خواهر. این افراد از طریق این روابط اشتباه و ناسالم، سعی می‌کنند کمبودهای درونی‌شان را جبران کنند. مخصوصا اگر در رابطه، بسیار زیاد محبت و توجه دریافت کنند، احتمالا به شدت وابسته می‌شوند و دیگر حاضر نیستند طرف مقابل را ترک کنند چون به شدت نیاز به این توجه و محبت دارند.

حسادت

افرادی که به شدت حسود هستند، زمانی که می‌بینند خواهرشان ازدواج کرده است و با شوهرش ارتباط بسیار خوبی دارد اما خودشان هنوز ازدواج نکرده‌اند یا در رابطه نیستند، ممکن است حسادت‌شان تقویت شود و باعث شود که انگیزه پیدا کنند با شوهر خواهرشان در ارتباط باشند.

تنوع‌طلبی جنسی

یکی از دلایل دیگر هم می تواند تنوع‌طلبی جنسی باشد که باعث می‌شود به مردان مختلف نظر داشته باشند و با آنها رابطه جنسی و احساسی برقرار کنند.

احساس حقارت درونی

احساس حقارت و کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس، باعث می‌شود فرد به دنبال احساس ارزشمندی و دیده شدن در ارتباطات دیگر بگردد و در بیشتر مواقع به دنبال این احساس در ارتباطات ناسالم و نامشروع می‌گردد، مثل ارتباط با شوهر خواهر. یعنی برای اینکه به خود ثابت کند که ارزشمند، دوست‌داشتنی و جذاب است، وارد ارتباطات اشتباه می‌شود که این توجه و محبت لازم را دریافت کند.

شهوت و جذابیت ظاهری

برخی از افراد، شهوت و جذابیتی ظاهری که نسبت به فردی احساس می‌کنند را بسیار جدی می‌گیرند و منجر به ارتباط احساسی و جنسی با آن فرد می‌شود.

ازدواج اجباری یا ازدواج از روی بی‌علاقگی و به خاطر منافع دیگر

اگر ازدواج شوهر خواهرتان با خواهر شما ازدواج اجباری کرده باشد یا از روی بی‌علاقگی باشد یعنی به خاطر منافع مادی و… باشد و نه عشق واقعی و شناخت، باعث می‌شود شوهر خواهرتان به راحتی به فرد دیگری علاقه‌مند شود که ممکن است این فرد، شما باشید.

آیا خواهر عروس و شوهرش، با قصد و نیت خاصی با هم وارد رابطه می‌شوند؟

در اکثر موارد، خواهر عروس و شوهرش با قصد و نیت بدی وارد رابطه نشده‌اند و قصد خیانت به عروس را نداشتند اما به مرور زمان وقتی ارتباط‌شان صمیمی می‌شود و با هم رفت و آمد بیشتری می‌کنند، این احساس و عشق ناسالم به وجود می‌آید. البته شرایط محیطی هم نقش دارد. اگر بیشتر اوقات این دو فرد تنها باشند یا شرایط طوری باشد که بتوانند با هم بیشتر راحت باشند، در این صورت ممکن است این نوع ارتباط ناسالم بین‌شان شکل بگیرد، اما اگر ارتباط‌شان حد و مرز داشته باشد و هر دو فرد مواظب حد و حدود ارتباط فامیلی‌شان باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

در اغلب مواقع هم کم کم این ارتباط شکل می‌گیرد. به عنوان مثال شاید خواهر عروس و شوهرش ابتدا از یکدیگر شماره بگیرند و گاهی برای یکدیگر مطالب یا فیلم‌هایی را بفرستند و بعد کم کم سر صحبت‌شان باز شود حتی زمانی که عروس در آن جا حاضر نیست یا با هم چت کنند. کم کم این ارتباط نزدیک‌تر می‌شود و باعث می‌شود افراد به هم علاقه‌مند شوند یا با درد و دل‌هایی که انجام می‌دهند، احساس کنند که بسیار زیاد یکدیگر را درک می‌کنند و به همین دلیل عاشق یکدیگر شوند. البته این بدان معنی نیست که هرکس با شوهر خواهرش ارتباط صمیمی دارد وارد یک رابطه ناسالم با او می شود. البته این بدان معنی نیست که هرکس با شوهر خواهرش ارتباط صمیمی دارد وارد یک رابطه ناسالم با او می شود.

در ارتباط با شوهر خواهر، چه کسی مقصر است؟

در هر نوع ارتباطی، هر دو فرد در آن نقش دارند و نه فقط یکی از آنها. اگر در ارتباط، فقط یک فرد به دیگری علاقه‌مند شده باشد اما طرف مقابل نخواهد یا اجازه ندهد که این ارتباط شکل بگیرد، آن فرد به صورت یک طرفه نمی‌تواند کاری بکند. بنابراین اگر ارتباطی شکل می‌گیرد، یعنی هر دو فرد در آن دخیل هستند و نقش دارند. پس نمی‌شود گفت که چه کسی مقصر است و فقط انگشت اتهام را به سمت یک فرد نباید گرفت. هر دو فرد در آن نقش دارند.

متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟

اگر متوجه شدید که شوهرتان با خواهرتان رابطه دارد، بهتر است درباره این موضوع با شوهرتان با احترام و به آرامی صحبت کنید. سعی کنید خونسرد باشید و این مشکلی که پیش آمده را با فریاد زدن و دعوا کردن و… تشدید نکنید. اگر همسر تان اشتباهش را قبول کرد و پذیرفت که باید جبران کند و شما تلاش‌هایش را برای جبران اشتباهش را دیدید، می‌تواند عذرخواهی‌اش را بپذیرید و سعی کنید او را ببخشید، اما اگر با انکار او مواجه شدید و یا شما را بابت این مشکل مقصر دانست یا طوری با شما صحبت کرد که مثل اینکه این خیانت به دلیل کم و کاستی‌های شما بوده است، توصیه می‌کنیم در این شرایط دعوا و بحث نکنید و سعی نکنید او را قانع کنید که اشتباه می‌کند، بلکه بهتر است با زوج درمانگر درباره این موضوع صحبت کنید تا طبق شرایط رابطه‌تان و مشکلی که پیش آمده است، به شما راهکارهای لازم را بدهند. بنابراین اگر همسرتان اشتباهش را قبول نکرد و سعی کرد به شما احساس گناه بدهد یا ثابت کند که شما اشتباه می‌کنید و اصلا خیانتی در کار نبوده است، می‌توانید با زوج درمانگران همیار عشق صحبت کنید تا بتوانید این مشکل را با همسرتان حل کنید و همچنین اعتماد لازم را دوباره بدست بیاورید و او را ببخشید.

نیاز نیست بهترین و صمیمی‌ترین دوستان یکدیگر باشید

برای داشتن ارتباط سالم با شوهر خواهر، نیاز نیست با هم دوستان صمیمی و بسیار نزدیک باشید، بلکه باید فاصله و حد و مرزهایتان را با هم حفظ کنید و در حد ارتباطات خانوادگی با هم معاشرت داشته باشید و نه بیشتر و هرکجا احساس کردید نشانه‌هایی از سوءتفاهم وجود دارد سریع آن را حل کنید.

به همسرتان متعهد باشید

اگر همسرتان به شما گاهی هشدار می‌دهد که با خواهرش رسمی‌تر برخورد کنید، به حرفش گوش دهید و به او متعهد باشید. خودتان را جای همسرتان بگذارید و فکر کنید که اگر او با برادرتان یا با مردان دیگر بسیار گرم و صمیمی رفتار کند، شما چه احساسی خواهید داشت و آیا چنین اجازه‌ای به همسرتان می‌دهید یا خیر؟ پس او را درک کنید و بدانید که او هم روی شما و زندگی مشترکش غیرت دارد و سعی دارد آن را حفظ کند. پس کاری که مورد پسند همسرتان نیست را انجام ندهید تا حساسیت و بی‌اعتمادی ایجاد نشود.

اگر به خواهر همسرتان احساس پیدا کردید، مدتی از او دور بمانید

با توجه به اینکه می‌دانید که این ارتباط اشتباه است و خیانت به همسرتان محسوب می‌شود، اگر به خواهر همسرتان کوچک‌ترین حسی را پیدا کردید و او برایتان جذاب است، سعی کنید برای مدتی از او دور باشید، اگر عکس یا شماره‌ای از او دارید، آنها را پاک کنید یا از دسترس‌تان خارج کنید تا وسوسه نشوید پیگیر او باشید و ارتباط بین‌تان شکل بگیرد. اگر مدتی از او دور باشید، احساسات‌تان به تدریج فروکش خواهد کرد. در غیر این صورت حتما از مشاور کمک بگیرید.

به نقاط قوت همسرتان فکر کنید

برای اینکه از فکر خواهر همسرتان دربیایید تا اشتباهی از شما یا او سر نزند، به نقاط قوت همسرتان و عشقی که نسبت به او دارید فکر کنید. فکر کنید که چرا با او ازدواج کرده‌اید و چرا دوستش دارید؟ به اوایل دوران شیرین آشنایی‌تان فکر کنید. اگر کم و کاستی در رابطه‌تان وجود دارد و نیازهایتان به خوبی برآورده نمی‌شود، به جای خیانت کردن، با همسرتان صحبت کنید و کم و کاستی‌ها را جبران کنید تا هر دوتان از رابطه‌تان راضی باشید و به دنبال ارضاء نیازهایتان در بیرون از رابطه خودتان نباشید.

حد و مرزهایتان را با خواهر همسرتان مشخص کنید

اگر احساس می‌کنید خواهر همسرتان رفتار نامناسبی در مقابل شما دارد یا حرف‌های بی‌ربط و اشتباه می‌زند، با او صحبت کنید و از او بخواهید که حد و مرزها را رعایت کند. اگر خودتان به ازدواج‌تان پایبند باشید، هیچ فرد دیگری قادر نخواهد بود شما را وادار کند که خیانت کنید. بنابراین مشخص کردن حد و مرزها با خواهر همسرتان، یکی از اقداماتی است که باید انجام دهید تا رابطه سالم‌تری را با او داشته باشید.

خلاءهای درونی‌تان را جبران کنید

اگر طرحواره‌هایی مثل طرحواره محرومیت هیجانی و یا نقص و شرم دارید که باعث می‌شود برای گرفتن تایید و دیده شدن، وارد ارتباطات ناسالم شوید، به جای اینکه به این طرحواره‌هایتان قدرت دهید و باعث خیانت به همسرتان شوید، به دنبال درمان این خلاءهای دورنی‌تان باشید. اگر به دلیل احساسات و کمبودهای درونی به خواهر همسرتان علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌کنیم در این خصوص با طرحواره درمانگران همیار عشق مشورت کنید.

به همسرم خیانت کردم. چه کار کنم من را ببخشد؟

اگر با خواهر همسرتان ارتباط برقرار کرده‌اید، به همسرتان خیانت کردید و اکنون پشیمان هستید، توصیه می‌کنیم برای جلب اعتماد همسرتان و جبران اشتباه‌تان، از زوج درمانگران همیار عشق کمک بگیرید. پروسه جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، پروسه‌ای طولانی و حساس است که نیازمند کمک حرفه‌ای توسط متخصص دارد تا بدانید باید چه کاری انجام دهید چون قطعا در مبحث خیانت، فقط یک غذرخواهی ساده مشکل‌گشا نیست، بلکه نیاز به کارهایی است که بتوانید توسط آن دوباره اعتماد همسرتان را جلب کنید و او متوجه شود که دیگر این اشتباه تکرار نخواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها