رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612094

ساخت و تحویل سومین نفتکش غول‌پیکر ایرانی تا 2.5 سال آینده

ساعت24-مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: ساخت سومین فروند نفتکش افراماکس در حال انجام است،‌ طراحی‌ها در این فروند نفتکش به روز شده است و تا 2.5 سال آینده ساخت آن تکمیل و تحویل می‌شود.

اسدالله ابویسانی مدیرعامل شرکت صدرا در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین اقدامات این شرکت در ساخت نفتکش‌های غول‌پیکر افراماکس عنوان کرد: مجموعه صدرا در زمینه فراساحل فعالیت می‌کند که از دیرباز فعالیت‌های خود را به دو بخش تقسیم کرده است. ما در حوزه طراحی، ساخت و تعمیرات انواع شناورها اقدامات مهمی انجام دادیم و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده و دو کارخانه در استان بوشهر و مازندران متعلق به شرکت صدرا وجود دارد.

وی افزود: همچنین شرکت صدرا در حوزه پروژه‌های فراساحلی نیز فعالیت دارد. در حال حاضر ظرفیت بزرگی در کارخانه بوشهر برای انجام انواع پروژه‌ها وجود دارد که از طراحی، ساخت، بارگیری، حمل و نصب انواع سازه‌های دریایی و تعمیرات آنها تا انجام پروژه‌های لوله‌گذاری و تعمیرات خط لوله را شامل می‌شود.

*فقط 25 درصد از ظرفیت شرکت صدرا فعال است

ابویسانی با اشاره به پروژه‌های شاخص مجموع صدرا، گفت: یکی از آنها پروژه‌های متعددی است که در میدان گازی پارس جنوبی به انجام رساندیم، مثلا در پروژه فاز 13، 4 سکو را ساختیم و نصب و راه‌اندازی کردیم، در فازهای 22-24 و 17 و 18 نیز در ساخت سکو ایفای نقش کردیم و در مجموع 10 سکوی پارس جنوبی توسط شرکت صدرا ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران تاکید کرد: 2 سکو از 4 سکوی پروژه میدان نفتی رشادت را نیز ساخته و نصب کردیم و دو سکوی دیگر در کارخانه در حال ساخت است. همچنین در حال ساخت جکت پروژه میدان بلال با شرکت پتروپارس هستیم و در پروژه فاز 11 نیز در حال ساخت جکت هستیم.

وی توضیح داد: ‌فقط حدود 25 درصد از ظرفیت صدرا در حال استفاده است، این انتظار از وزارت‌ نفت وجود دارد که از این ظرفیت و توانمندی داخلی به صورت کامل استفاده کند.

* سومین نفتکش غول‌پیکر ایرانی تا 2.5 سال آینده ساخته می‌شود

ابویسانی ادامه داد: صدرا قراردادی برای ساخت 4 نفتکش افراماکس غول‌پیکر 750 هزار بشکه‌ای با ونزوئلا دارد که هم‌اکنون دو فروند از نفتکش‌ها ساخته و تحویل داده شده است و در آب‌های بین‌المللی در حال تردد است. توانمندی ساخت نفتکش افراماکس در داخل کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: برخی ادعا می‌کنند که نفتکش ساخت ایران بی‌کیفیت است در حالی که این نفتکش‌ها امتحان پس داده‌اند و ما رضایت کارفرما را در دست داریم، تکنولوژی طراحی و ساخت این نفتکش‌ها در داخل کشور وجود دارد. هم‌اکنون علاوه بر ونزوئلا، سایر کشورها نیز وارد تعامل با شرکت صدرا برای ساخت نفتکش شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مراحل ساخت نفتکش دوم به دلیل تحولات سیاسی در ونزوئلا مشکلاتی در پرداخت پول صورت گرفت که پروژه را به تعویق انداخت اما اکنون ساخت فروند سوم نفتکش افراماکس در حال انجام است. طراحی‌ها در این فروند به روز شده است و تا 2.5 سال آینده ساخت آن تکمیل و تحویل می‌شود.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها