رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 612110

خشم خبرگزاری حکومتی از ظریف

ساعت 24- محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولتهای روحانی و فرمانده گفت وگوهای برجامی که به عقد قرارداد با 6 کشور غول دنیا منجرشد و ایرانیان درسایه این قرارداد دوسال نفس راحن کشیدند درنوشته ای تازه تاکید کرده است قرارداد ترکمانچای که بخشی از ایران را به روسیه واگذار می کرد از جنگ های بعدی که به دلیل ضعف نظامی ایران بخش های بازهم بیشتریس از ایران جداشدند بهتر است و شهروندان اولی را بر دومی ترجیح می دهند.

برجام
dir="RTL" style="text-align:right">این داوری محمد جواد ظریف واینکه در توییت خود نوشته است سازشکاری لزوما خصلت منفی نیست و سازشکاری به معنای سازگاری با جهان اتفاقا ویژگی مثبت است بیشتر ازبخش های دیگر توییت ظریف خشم خبرگزاتری حکومتی تسنیم را بر انگیخته است این خبرکزار به هردو بخش سخنان ظریف انتقادکرده ونوشته است: "آقای ظریف از آن جهت حیرت‌انگیز و ناامیدکننده است که نشان می‌دهد این فعال سیاسی محترم حتی در دفاع از خودش هم ناتوان است و شدیداً به ضرر خودش عمل می‌کند.مثلاً لحن سخن جناب ظریف در اواسط متن کوتاهش چنان است که ظاهراً ترکمانچای را هم نامطلوب نمی‌داند و می‌گوید: مردم کدام یک را بیشتر نکوهش می‌کنند آنها را که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین‌های از دست رفته در عهدنامه گلستان بخش‌های بیشتری را بر باد دادند یا آنها که ترکمانچای امضا کردند و حداقل بخشی از سرزمین‌ها را پس گرفتند! (نقل با کمی تلخیص).نکته‌ی بعد: کمی جلوتر، جناب ظریف از اینکه سازشکارش هم بخوانند تلویحاً دفاع کرده و آن را اینچنین معنا می‌کند که "دستیابی به نقطه اشتراک و توازن برای حرکت به سوی آرمانهاست"!

چه کسی این معنای من‌درآوردی از سازشکاری را به آقای ظریف تقدیم کرده که او را باز هم به چنین دامی کشانده؟! آنچه جامعه از سازشکاری می‌فهمد آن است که فردی بدون لحاظ آنچه واقعیت دارد، از سر بزدلی یا منفعت‌طلبی شخصی، منافع جمعی را حتی در مقیاس یک ملت به باد بدهد.متاسفانه همین نابلدی در دفاع، چه درباره‌ی‌ خود و چه درباره‌ی حق مردم، بویژه در دوران آقایان ظریف و روحانی موجب شد که یک «پنجره‌ی طلایی» برای توافق خوب با آمریکا و دیگر کشورهای عضو 5+1 از دست برود. توافقی که با عنایت به آنچه در پشت پرده در جریان بود، کاملاً در دسترس می‌نمود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها