رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612125

افزایش ۶۷ درصدی واردات محصولات چینی توسط روسیه

ساعت 24 - طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات کالاهای چین به روسیه رشد ۶۷.۲ درصدی و صادرات روسیه به چین رشد ۲۴.۸ درصدی یافته است.

dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین، تجارت روسیه و چین طی ژانویه تا آوریل ،۲۰۲۳ با رشد قابل توجهی مواجه شده استطی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات کالاهای چین به روسیه، به ۳۳.۶۸۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ رشد ۶۷.۲ درصدی یافته است.از سوی دیگر صادرات روسیه به چین با ۲۴.۸ درصد افزایش به رقم ۳۹.۴۶۲ میلیارد دلار رسید

تنها در ماه آوریل، تجارت بین دو کشور به ۱۹.۲۲۸ میلیارد دلار رسید که از این میان، ارزش صادرات روسیه به چین، ۹.۶۰۶ میلیارد دلار و ارزش صادرات چین به روسیه، ۹.۶۲۱ میلیارد دلار بوده است.این در حالی است که حجم تجارت ایالات متحده با چین در این دوره، با ۱۱.۲ درصد کاهش، به رقم ۲۱۷.۹۲۴ میلیارد دلار رسید. از سوی دیگر، حجم صادرات چین به ایالات متحده با ۱۴.۳ درصد کاهش در سال، به رقم ۱۵۸.۲۵ میلیارد دلار رسید.همزمان تجارت روسیه با ژاپن، رقیب آسیایی چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۱ درصد کاهش یافت. همچنین صادرات ژاپن به روسیه، ۴۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۴.۶۷ میلیارد دلار رسید؛ این در حالی است که صادرات روسیه به ژاپن، با ۸.۸ درصد رشد، به ۱۵.۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها