رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 612251

نظریه استیون هاوکینگ درست از آب درآمد/ همه چیز در جهان ناپدید میشود

ساعت24-تحقیقات جدید از نظریه اصلی فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ حمایت می‌کند.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، یک نظریه تابش به نام خود داشت که بیان می‌کرد تمام سیاهچاله‌ها در نهایت تبخیر خواهند شد. این نظریه به همه‌ی اجرام بزرگ در جهان مانند بقایای ستارگان تعمیم یافت و بنابراین براساس این نظریه، آنها نیز متلاشی خواهند شد.

برای رسیدن به این نتیجه، این دانشمند از ترکیبی هوشمندانه از فیزیک کوانتوم و نظریه گرانش اینشتین استفاده و استدلال کرد که ایجاد و نابودی خود به خودی جفت ذرات باید در نزدیکی افق رویداد رخ دهد. افق رویداد جایی است که فراتر از آن هیچ راه فراری از نیروی گرانشی سیاهچاله نیست.

یک ذره و ضد ذره‌ی مربوط به آن در مدت کوتاهی از میدان کوانتومی ایجاد می‌شوند، اما تقریبا به همان سرعت از بین می‌روند. با این حال، یک استثناء برای این ناپدید شدن وجود دارد و زمانی رخ می‌دهد که یک ذره به درون سیاهچاله سقوط کند و به ذره دیگر اجازه فرار دهد. این پدیده همان چیزی است که در نهایت منجر به تبخیر سیاهچاله‌ها می‌شود.

تحقیق جدید، نظریه قدیمی

اکنون، تحقیقات نظری جدید توسط مایکل واندرک(Michael Wondrak)، والتر ون سوئیلکوم(Walter van Suijlekom) و هاینو فالک(Heino Falcke) از دانشگاه رادبود نشان می‌دهد که هاوکینگ تا حدی در مورد سیاهچاله‌ها درست می‌گفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها