رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612268

نیویورک‌تایمز: اوکراین ضد حمله خود را آغاز کرده است

ساعت24-ایسنا نوشت: نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که اوکراین احتمالاً ضدحمله ادعایی خود را علیه روسیه آغاز کرده، اما بر روی یافتن نقطه ضعفی در خطوط روسیه متمرکز شده است.

به نقل از آرتی، این گزارش پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع روسیه مدعی شد که چندین حمله کی‌یف را در بخش جنوبی جبهه در روزهای اخیر دفع کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس که با این روزنامه مصاحبه کرده‌اند، کی‌یف زمان دقیق آغاز حمله خود را نگفته و تنها یک چارچوب زمانی تقریبی را در اختیار واشنگتن قرار داده که حملات اخیر اوکراین در این چارچوب زمانی قرار دارند.

مقامات آمریکایی گفتند که آنها تا حدی ارزیابی خود را بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که نشان دهنده افزایش تحرک در مواضع اوکراین است، استوار کرده‌اند. برخی از تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که نیروهای کی‌یف یک فشار اولیه را برای ارزیابی دفاعی روسیه انجام داده‌اند و منبع دیگری به نیویورک‌تایمز گفت که این تحقیقات ممکن است برای چند روز ادامه یابد.

این منبع افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات شناسایی، هدف نهایی ضدحمله اوکراین آشکارتر خواهد شد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفته است که واشنگتن شاهد "افزایش" فعالیت نظامی اوکراین بوده است، او تاکید کرد که این به این معنا نیست که فشارهای مورد انتظار آغاز شده است.

صبح روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک "تهاجم در مقیاس بزرگ" را در امتداد پنج بخش از خط مقدم در دونباس دفع کرده و بعداً تاکید کرد که نیروهای کی‌یف در یک حمله نافرجام "تلفات قابل توجهی" متحمل شده‌اند. این وزارتخانه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین بیش از ۱۵۰۰ سرباز، ۲۸ تانک، از جمله هشت لئوپارد ساخت آلمان، سه تانک سبک فرانسوی АМХ-۱۰ و بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی دیگر را در بخش جنوبی منطقه دونتسک روسیه از دست داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها