رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612336

انفجار سد «کاخوفکا» حداقل هفت مفقودی بر جا گذاشت

ساعت24-رئیس اداره منطقه شهری نواکاخوفکا اعلام کرد که در پی وقوع انفجار و تخریب سد کاخوفکا و جاری شدن سیلاب، تاکنون دست‌کم هفت نفر ناپدید شده‌اند.

«ولادیمیر لئونتیف» رئیس اداره منطقه شهری نواکاخوفکا امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که طبق اطلاعات اولیه، پس از تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا و جاری شدن سیلاب در منطقه ساحلی نزدیکی «نوا کاخوفکا»، تاکنون دست‌کم هفت‌ نفر ناپدید شده‌اند.

صبح روز گذشته (سه‌شنبه)، نیروهای روسیه و اوکراین اعلام کردند یک سد بزرگ متعلق به دوره شوروی سابق در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین منفجر و باعث ایجاد سیلاب در سراسر منطقه جنگی شده است.

لئونتیف در این خصوص گفت: «هم‌اکنون به دنبال اطلاعات درباره مفقودین هستیم اما طبق اطلاعات اولیه،‌ این افراد، از مناطق ساحلی و مناطقی که در معرض سیلاب بوده‌اند و جزایری که دیگر وجود ندارند، خارج شده بودند. چوپان‌هایی آن‌جا بودند...مطمئنیم که هفت نفر ناپدید شدند».

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این خصوص گزارش کرده است که نیروگاه کاخوفسکایا در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد و تخریب آن می تواند منجر به مرگ هزاران نفر شود. پیش از این، روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در گلوله‌باران نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا شده بود.

لئونتیف امروز اعلام کرد که سطح آب در منطقه سیل‌زده همچنان بسیار بالاست و نمایندگانی از ستادهای عملیاتی و کارکنان وزارت خدمات اضطراری و شهرداری، در اطراف منطقه در حال انجام عملیات هستند و همچنان در جستجوی قربانیان احتمالی این حادثه هستند.

در شرایطی که اوکراین و روسیه یکدیگر را عامل انفجار سد «کاخوفکا» اعلام کرده بودند، «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت اوکراین روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در صدد برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت ملی (NSDC) در رابطه با انفجار سد «نووا کاخوفکا» بر روی رودخانه دنیپرو در خرسون است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها