رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612338

برزیل مشکیپوش میشود!

ساعت24-تیم ملی فوتبال برزیل برای اولین بار برای مبارزه با نژادپرستی با لباسی به رنگ مشکی به میدان خواهد رفت.

به نقل از گلوبو، تیم ملی فوتبال برزیل در دیدار دوستانه پیش روی خود باید برابر گینه به میدان برود. در این دیدار بازیکنان با پیراهن‌های مشکی با شماره‌های طلایی در بارسلونا به میدان خواهند رفت.

وینیسیوس جونیور نیز قرار است با شماره ۲۰ در این بازی شرکت کند. قرار است پس از نیمه اول، بازیکنان پیراهن مشکی خود را تغییر دهند و از نیمه دوم پیراهن زرد همیشگی خودشان را به تن کنند.

چندی پیش بود که وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی رئال مادرید در جریان بازی خارج از خانه مقابل والنسیا قربانی توهین نژادپرستانه هواداران شد. این مهاجم در پایان بازی با هواداران به مشاجره پرداخت و پس از آن با بازیکنان حریف درگیر شد و کارت قرمز دریافت کرد.

پس از پایان بازی، رئال مادرید به دادستانی کل اسپانیا مراجعه کرد و خواستار تحقیق در مورد توهین نژادپرستانه به وینیسیوس شد. بعد از این اتفاق بود که روزنامه موندو دپورتیوو گزارش داد که پلیس اسپانیا سه نفر را که متهم به توهین نژادپرستانه به مهاجم برزیلی در جریان بازی والنسیا و رئال مادرید بودند، بازداشت کرد. چهار نفر نیز در مادرید بازداشت شدند که عروسکی را با تی‌شرت وینیسیوس روی پل آویزان کرده بودند.

کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اسپانیا والنسیا را به دلیل توهین نژادپرستانه به بازیکن برزیلی ۴۵ هزار یورو جریمه کرد. این کمیته همچنین تحریم‌هایی را علیه والنسیا در قالب بستن جایگاه جنوبی ورزشگاه مستایا اعمال کرد.

این پایان کار نبود و جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و باشگاه‌های رئال مادرید و والنسیا رفتار هواداران را محکوم کردند. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز از فیفا خواست که علیه نژادپرستی اقدام کند. مشکل مبارزه با نژادپرستی در ورزش توجه سازمان ملل را نیز به خود جلب کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها