رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 612348

استفاده از کدام داروها در عربستان ممنوع است؟

ساعت24- رئیس پلیس پیشگیری کشور حمل و استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش، خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: زائران از حمل برخی داروهای گیاهی مانند «شیرین بیان» هم خودداری کنند.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اهمیت عملیات بزرگ اعزام زائران خانه خدا اظهار داشت: همکارانم در پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران در 2 مرحله اعزام و بازگشت از سرزمین وحی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران حج تمتع در سال جاری از تاریخ سوم خرداد همزمان با حماسه آزادسازی خرمشهر آغاز شده و به مدد الهی سوم مرداد ماه پایان خواهد یافت، افزود: 21 ایستگاه پروازی شامل فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، چابهار، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، قشم، مشهد، همدان، یزد، زنجان و رشت پذیرای زائران خواهند بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در راستای تکریم زائران، کارکنان مجرب و با مهارت‌ در گیت‌های بازرسی فرودگاه به‌کارگیری خواهند شد، گفت: جلسات متعدد همکاری و هماهنگی با سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی و سایر نیروهای مسلح مرتبط با این عملیات بزرگ به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران برگزار شده است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به بررسی دقیق و هوشمندانه اقلام و وسایل همراه زائران توسط کارکنان پلیس فرودگاه در محیط‌های فرودگاهی ادامه داد: چنانچه از زائری مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف شود، ضمن جلوگیری از ادامه سفر وی به استناد ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول 1 الی 5 سال و در مرحله دوم 5 الی 15 سال ممنوع الخروج از کشور خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تاکید بر لزوم حفظ شان و منزلت زائران ایرانی با عمل به قانون و توجه به توصیه‌های پلیس تصریح کرد: پلیس کشور میزبان در صورت کشف مواد مخدر و روانگردان از زائران بدون اغماض رفتاری بسیار سختگیرانه داشته و مجازات‌های سنگین برای فرد خاطی در نظر می‌گیرد.

سردار بنی‌اسدی‌فر توصیه کرد: زائران از حمل برخی داروهای گیاهی که از نظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند شیرین بیان باتوجه به اینکه برای پلیس عربستان ناشناخته است، خودداری کنند.

وی حمل و استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل داروها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

سردار بنی اسدی فر در ادامه به توصیه‌های پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص الزامات جلوگیری از حمل اشیاء ممنوعه تأکید کرد.

وی توصیه کرد: زائران از پذیرش امانات افراد ناشناس به طور جدی خودداری کنند چراکه این موضوع مسؤولیت‌آور است؛ همچنین از سپردن بار، وسایل همراه و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری کرده و در تمامی مراحل سفر از گذرنامه و مدارک شناسایی خود با دقت مراقبت کنید.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: بهتر است مسافران و زائران عزیز اشیاء ‌قیمتی و با ارزش را همراه خود حمل کنند و از قراردادن آنها داخل چمدان خودداری کنند، لکن در محل‌های پرازدحام مثل درب‌های ورود و خروج، احتمال سرقت از وسایل همراه بسیار متصور است لذا شایسته است در این مناطق هوشمندانه رفتار شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس فرودگاه‌های کشور با شماره تلفن‌های 02163956643 یا 110 آماده دریافت گزارش‌های مردمی است از زائران این سفر پر خیر و برکت درخواست کرد به دلیل کمبود فضای مناسب در محیط‌های فرودگاهی و جلوگیری از مشکلات ترافیکی مراسم بدرقه و استقبال در منزل یا اماکن عمومی انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها