رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 617200

مهاجرت به استرالیا یا مهاجرت به کانادا، کدام را باید انتخاب کرد؟

انتخاب یکی ازدو کشور کانادا و استرالیا برای مهاجرت، شاید ظاهراً آسان به‌نظر برسد، اما پس از آشنایی با ویژگی‌ها، محدودیت‌ها و فرصت‌های هر کدام، کار کمی پیچیده خواهد شد.

 هر دو کشورهای استرالیا و کانادا فرصت‌های شغلی و زندگی با کیفیتی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهند و حتی در مواردی خیلی شبیه به‌هم هستند. برای مثال، استانداردهای آموزشی در این دو کشور مشابه یکدیگر است. با این حال، کانادا از نظر آموزش‌وپرورش، برتری جزئی و نامحسوسی نسبت به استرالیا دارد. از طرفی، موسسات آموزشی کانادا نسبت به مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های استرالیایی به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

اگر یکی از دو کشور استرالیا و کانادا را برای مهاجرت در نظر گرفته‌اید، لازم است که قبل از هرگونه پیش‌داوری و انتخاب، با ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید. نهایتاً با مقایسه کردن فرصت‌های مهاجرتی هر کدام از این دو کشور با شرایطی که دارید، بهترینشان را انتخاب کنید.

زندگی مهاجران در کشور مقصد، شامل موارد بسیار مهم و متعددی می‌شود. برای مثال، شما باید مطمئن شوید که استرالیا یا کانادا، کدامشان می‌توانند حقوق مهاجران را تامین کنند و تا زمان اخذ اقامت، شرایط مطلوبی را برایشان به ارمغان بیاورند.

کدام کشور برای اقامت دائم بهتر است: کانادا یا استرالیا

مقایسه‌اینکه کدام‌یک از کشورهای استرالیا یا کانادا برای اقامت دائم بهتر هستند، نیازمند بررسی 7 فاکتور مهم است که در ادامه در جدول زیر و با اطلاعات سایت kansaz.in، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم: 

همچنین برای مقایسه کامل‌تر می‌توانید مطلب مهاجرت به کانادا یا استرالیا، مقایسه عمیق با آمارهای دقیق را مطالعه نمایید.

مقایسه فرصت‌های شغلی در استرالیا و کانادا

فرصت‌های شغلی، از جمله اهداف مهاجرت محسوب می‌شوند و می‌توانند زندگی مهاجران را در کشور مقصد به‌طور کلی دگرگون کنند. طبق اطلاعات سایت kansaz.in، کانادا با تولید ناخالص داخلی (GDP) که 1.7 تریلیون دلار است، دهمین اقتصاد قدرتمند دنیا را دارد.  

مشاغل فنی در کانادا تقاضای بیشتری دارند و استان‌هایی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا هم پروسه‌های رقابتی را با هدف جذب کارکنان ماهر از سرتاسر دنیا ارائه داده‌اند. در ادامه با استفاده از اطلاعات همان سایت، فرصت‌های شغلی این دو کشور را مقایسه کرده‌ایم:

5 فرصت شغلی برتر در کانادا + متوسط درآمد سالانه ( دلار کانادا)

  • مدیر پروژه (Project Manager): درآمد 90 هزار دلار کانادا
  • مدیر توسعه‌دهنده کسب‌وکار(Business Development Manager): درآمد 85 هزار دلار 
  • مکانیک سنگین (Heavy-Duty Mechanic): درآمد 70 هزار دلار
  • وب دولوپر(Web developer): درآمد 62 هزار و 522 دلار 
  • همکار فروش (Sale Associate): درآمد 50 هزار و 255 دلار 

5 فرصت شغلی برتر در استرالیا + متوسط درآمد سالانه (دلار استرالیا)

  • مدرس دانشگاه (University Lecturer): درآمد 120 هزار و 956 دلار 
  • مهندس تولید و مکانیک (Mechanical and Production Engineer): درآمد 107 هزار و 369 دلار 
  • پزشک عمومی و افسر پزشک مقیم استرالیا (General Practitioner and Resdent Medical Officer): درآمد 83 هزار دلار
  • برق‌کار(Electrician): درآمد 82 هزار و 875 دلار
  • برنامه‌نویس نرم‌افزار و اپلیکیشن (Software and Applications Programmer): درآمد 70 هزار و 365 دلار

مهاجرت به استرالیا و کانادا با کدام ویزاها امکان‌پذیر است؟

ویزاهای مختلفی از طرف هردو کشور برای مهاجران ارائه شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. طبق اطلاعات سایت kansaz.in، مجموعاً 6 ویزای مشترک برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا و کانادا وجود دارند که عبارت‌اند:

· ویزای دانشجویی یا تحصیلی (Student Visa)

· ویزای برنامه اکسپرس اینتری، ویژه کانادا (Express Entry Program Visa)

· ویزای کاری (Work Visa)

· ویزای گردشگری (visitor or tourist visa)

· ویزای مهاجرت تجاری (Business Immigrant Visa)

· ویزای اقامت دائم (Premanent Residence Visa)

مهارت‌های زبانی کدام کشور برای پذیرش مهاجران بهتر است: کانادا یا استرالیا؟

استرالیا و کانادا، هر دو کشوری هستند که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی‌کشورشان انتخاب کرده‌اند. با این اوصاف، کشور کانادا امکان مهاجرت افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند را به‌صورت ویژه فراهم کرده است. برای مثال، زبان رسمی‌استان کبک (Quebeck) کانادا، فرانسوی است. متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌تواند از طریق برنامه Quebeck Skilled Worker Program، ویزای کاری ویژه فرانسوی‌زبان را اخذ کنند.

کشور کانادا برای اینکه بتواند جمعیت فرانسوی‌زبان را در این کشور افزایش دهد، برنامه‌های منحصربه‌فردی را ارائه کرده است. مثلاً متقاضیانی که می‌خواهند به استان فرانسوی‌زبان غیر از کبک در کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند از برنامه‌های اکسپرس اینتری، برنامه‌های استانی (PNP)، کارگر ماهر و اسکیل ترید (Skilled trad) استفاده کنند.

در نهایت مهاجرت به کشور کانادا بهتر است یا استرالیا؟

طبیعی است که هر کشوری ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی دارد و برای فهمیدن اینکه کدام‌یک بهتر است باید تحقیق بیشتری کرد. هر دو کشور استرالیا و کانادا فرصت‌های شغلی، رفاهی، مهاجرتی و تحصیلی ویژه‌ای را برای متقاضیان مهاجرت ارائه کرده‌اند. اگر هنوز هم در انتخاب یکی از این دو کشور برای مهاجرت، تردید دارید، بهتر است که با یک متخصص امور مهاجرتی مشورت کنید.  

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها