رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 622044

چاپ روی شیشه چطور انجام‌ می‌شود؟

با استفاده از چاپ مستقیم روی شیشه می‌توانید بر روی درها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای سازمان‌ها، مغازه‌ها، مجتمع‌های تجاری، پاساژها و… چاپ کنید.

 

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین محصولات دکوراتیو چاپ یووی ، چاپ روی شیشه است. این محصول چاپی جهت تبلیغات، بازاریابی، معرفی شرکت‌ها، برندهای مطرح و همچنین محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین گزینه برای چاپ عکس روی شیشه متن‌های فارسی، لاتین، تصاویر گرافیکی، طرح‌های خلاقانه هنری، نقاشی‌ها، اشکال هندسی، طرح‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ و... هستند.

با استفاده از چاپ مستقیم روی شیشه می‌توانید بر روی درها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای سازمان‌ها، مغازه‌ها، مجتمع‌های تجاری، پاساژها و… چاپ کنید. چاپگرهای فلت بد، قادر به چاپ بر روی طیف گسترده‌ای از مواد با سطح صاف و مسطح، از جمله شیشه و آینه هستند. فرآیند چاپ فلت بد شیشه بدین صورت است که ابتدا شیشه داخل صفحه چاپگر فلت بد قرار می‌گیرد، سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم‌افزار به رایانه دستگاه متصل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر یووی را به‌ صورت مستقیم بر روی سطح صاف شیشه پخش می‌کند. سپس طرح چاپ شده در معرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود. به همین خاطر طرح روی سطح شیشه برای مدت زمان طولانی با بهترین کیفیت نقش می‌بندد.

انواع محصولات که با چاپ روی شیشه تولید می‌شوند؟

معمولاً اولین و اصلی‌ترین کاربرد چاپ عکس روی شیشه، دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی مختلف است. مانند شیشه ‌کاری روی دیوار که یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در صنعت دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. از چاپ روی آینه و شیشه می‌توان به‌ عنوان هدیه تبلیغاتی یا چاپ تندیس‌های شیشه‌ای هم استفاده ‌کنید. چاپ فلت بد روی شیشه در صنعت لوازم خانگی بیشترین کاربرد را دارد و برای چاپ عکس روی شیشه و آینه لوازمی مانند شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر، فر و… استفاده می‌شود. محصولاتی که با چاپ روی شیشه تولید می‌شوند، انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: چاپ عکس روی شیشه برای ساخت تابلوهای لوگو و تابلوهای نفیس شیشه‌ای چاپ تصویر بر روی شیشه بین کابینتی ساخت شیشه‌های دکوراتیو چاپ عکس روی تابلوهای شیشه‌ای استفاده از پارتیشن یا دیوارپوش‌های شیشه‌ای در دفاتر و ادارات ‌چاپ بر روی درهای شیشه‌ای طرح‌دار تزئین دیوارها، کف و سقف‌های شیشه‌ای ساختمان‌ها چاپ روی ویترین‌های فروشگاهی، نمایشگاهی، پیشخوان فروشگاهی و مراکز تجاری تزئین انواع درهای ورودی، کشویی، تلسکوپی و یک یا چند لت از جنس شیشه چاپ روی شیشه‌های مختلف در نمای ساختمان‌ها و دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی از جمله پنجره‌های ساختمان‌ها، حفاظ و نرده شیشه‌ای، شیشه بالکن، درب‌های اتوماتیک و پنل رادیاتور شیشه‌ای استفاده از چاپ روی شیشه در طراحی و تزئین انواع فضاهای تجاری، تفریحی و ورزشی (اماکنی مانند داخل آکواریوم‌ها، استخرها، آب نماها، رستوران‌ها و...) چاپ بر روی وسایل و لوازم خانگی مانند شیشه هود، شیشه یخچال، شیشه بخاری، شیشه ال سی دی و... چاپ روی شیشه‌های آزمایشگاهی و تجهیزات خاص پزشکی چاپ روی شیشه اتاق عمل و شیشه حمام چاپ بر روی کابین آسانسور چاپ روی شیشه ماشین و خودروهای شخصی و اداری چاپ تصویر شخصی، خانوادگی و دکوری روی تابلوهای شیشه‌ای چاپ کارت ویزیت یا کارت عروسی شیشه‌ای

قیمت چاپ روی شیشه چقدر است؟

قیمت چاپ عکس روی شیشه به عوامل مختلفی از جمله ابعاد شیشه، سایز و اندازه‌های مختلف، تعداد، قطر، نوع طرح، چاپ ۵ رنگ، چاپ برجسته، دارا بودن شکل منظم یا غیر منظم، رنگ مورد استفاده در چاپ، رنگ مورد استفاده در چاپ روی شیشه، محلی که قرار است شیشه طراحی شده در آن‌جا استفاده شود بستگی دارد. مواردی که نام‌ برده شد، بر روی قیمت گذاری چاپ عکس روی آینه و شیشه تاثیرگذار هستند. هزینه چاپ عکس روی شیشه به‌ صورت پروژه‌ای محاسبه می‌گردد، زیرا قیمت چاپ روی شیشه به‌ صورت متر مربع محاسبه می‌شود و به ‌ازای هر متر مربع،... هزار تومان می‌باشد.

مقاومت و ماندگاری چاپ عکس روی شیشه و آینه چقدر است؟

عکس‌ها و تصاویر گرافیکی که توسط چاپ یووی بر روی شیشه و آینه چاپ می‌شوند، از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر حرارت، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، شستشو، خراشیدگی، رنگ‌پریدگی و سایر آسیب‌های احتمالی برخوردار هستند. به همین دلیل به‌ طور متوسط و در صورت عدم تماس با شوینده‌های الکلی قوی، حداقل 5 سال عمر مفید خواهد داشت، مگر اینکه بشکند!

آیا چاپ روی شیشه مناسب محیط‌های مرطوب است؟

ضدآب بودن و قابلیت شستشو از دیگر ویژگی‌های چاپ روی شیشه است. پیشرفته بودن دستگاه‌های چاپ و همچنین جوهرهای مرغوب و باکیفیت چاپگر فلت بد، باعث شده تا محصولات تولیدی چاپ شیشه برای استفاده در محیط‌های نمناک و مرطوب مناسب باشند.

امیدواریم این مطلب به ‌تمامی سوالات شما در مورد فرآیند چاپ عکس روی شیشه، انواع محصولات و همچنین قیمت چاپ روی شیشه پاسخ داده باشد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که چاپ عکس روی شیشه و آینه‌ایده بسیار خوبی برای تبلیغات و بازاریابی شرکت‌های بزرگ محسوب ‌می‌شود، زیرا با استفاده از آن می‌توانند محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کنند. اگر قصد سفارش چاپ عکس روی آینه و شیشه را دارید، می‌توانید مجموعه چاپ سبحان را انتخاب کنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها