رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 622652

از چه مسیرهایی می‌توان به قشم سفر کرد؟

جزیره‌ی قشم یکی از زیباترین جزایر جنوبی کشور است. در این جزیره انواعی از پدیده‌های زمین‌شناسی و طبیعی منحصربه‌فرد وجود دارد. وجود این جاذبه‌های باعث شده تا علاقه‌مندان به طبیعت و سفر بخواهند به قشم سفر کنند.

 

به‌خصوص در فصول سرد سال که سفر به شهرهای شمالی سخت می‌شود، طبیعت‌دوستان راهی جنوب ایران می‌شوند تا از جاذبه­های این خطه دیدن کنند. درنتیجه با شروع فصل سرما تقاضا برای سفر به جزایر جنوبی مثل قشم افزایش می­یابد. اگر شما نیز قصد بازدید از این جزیره رویایی را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا راه‌های رسیدن به آن را معرفی کنیم.

مقدمه

برای دسترسی به جزیره قشم شما می‌توانید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید:

  • ماشین شخصی
  • قطار
  • اتوبوس
  • هواپیما

در این مقاله شهر مبدا را تهران در نظر گرفته‌ایم. اگر در شهرهای دیگری زندگی می‌کنید می‌توانید متناسب با بودجه، علاقه و مدت زمانی که در اختیار دارید، هرکدام از این وسایل نقلیه را برای سفر به قشم انتخاب کنید.

با انتخاب هواپیما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به‌طور مستقیم به جزیره قشم بروید، بدون آنکه لازم باشد در شهرهای میانی از هواپیما پیاده شوید.

اگر وسایل نقلیه دیگر نظیر خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار را انتخاب می‌کنید، در ابتدا باید خودتان را به بندرعباس برسانید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

اگر با اتوبوس و قطار به بندرعباس رفتید، باید با استفاده تاکسی به اسکله «شهید حقانی» بروید و ازآنجا با کشتی‌های مسافربری وارد جزیره قشم شوید.

اگر هم می‌خواهید خودروی شخصی را وارد جزیره قشم کنید، باید به «بندر پل» بروید. از این بندر با استفاده از لندیکرافت (شناورهای حمل خودرو) وارد جزیره قشم می­شوید و در تمام مدتی که در جزیره هستید، می­توانید با خودروی خودتان به گشت‌وگذار بپردازید.

یک روش دیگر این است که با خودرو به بندرعباس بروید و آنجا خودرو را در پارکینگ بگذارید و با استفاده از تاکسی به اسکله شهید حقانی بروید و با استفاده از کشتی­های مسافربری خودتان را به جزیره قشم برسانید؛ برای تردد در جزیره می‌توانید خودرو اجاره کنید یا از تاکسی استفاده کنید.

در ادامه را­ه­های سفر از شهر تهران به جزیره قشم را بررسی می­کنیم:

سفر از تهران به جزیره قشم با خودروی شخصی

اگر عاشق رانندگی هستید یا می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و خودروی شخصی را به‌عنوان وسیله سفر خود به جزیره قشم انتخاب کرده‌اید، باید خودتان را برای رانندگی در مسیر حدود ۱۴۰۲ کیلومتری از تهران تا بندرعباس آماده کنید. اگرچه که می‌توانید مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به بندرعباس طی کنید؛ اما یکی از سریع‌ترین راه‌ها را در ادامه شرح می‌دهیم. در این مسیر باید از شهر تهران سفر خود را شروع کنید و از شهرهای قم، کاشان، یزد و سیرجان عبور کنید تا درنهایت به بندرعباس برسید.

  1. برای این منظور ابتدا باید وارد آزادراه خلیج‌فارس بشوید و به سمت قم بروید.
  2. بعد از عبور از کمربندی وارد آزادراه امیرکبیر شوید و مسیر سفرتان را به سمت کاشان ادامه دهید.
  3. بعد از آن‌که از شهر کاشان عبور کردید به اردستان می‌رسید.
  4. سپس به سمت نائین می‌روید. بعد از آن‌که از این شهر نیز عبور کردید وارد جاده نائین به اردکان می‌شوید. در اینجای سفر از استان اصفهان وارد استان یزد می‌شوید.
  5. از شهر اردکان به سمت یزد بروید. سپس تا شهر مهریز رانندگی کنید. از مهریز که در استان یزد است وارد شهر انار که در استان کرمان است، می­شوید.
  6. از شهرستان انار به سمت شهر بابک و درنهایت به سمت سیرجان می‌رانید.
  7. بعد از رسیدن به سیرجان مسیر بزرگ‌راه سیرجان-بندرعباس را ادامه می‌دهید تا درنهایت به بندرعباس برسید.
  8. بعد از رسیدن به بندرعباس، آزادراه بندرعباس-بندر شهیدرجایی را در پیش بگیرید تا به بندر پل برسید. در این بندر می‌توانید با استفاده از شناورهای دریایی خودتان را به قشم برسانید.

نکته: این مسیر حدود ۱۶ ساعت زمان می‌برد.

می‌توانید در شهرهای میانی استراحت کنید یا حتی یک اقامتگاه ارزان‌قیمت در شهر یزد رزرو کنید و فردا صبح به سمت بندرعباس حرکت کنید. اگر هم فکر می‌کنید حوصله ۱۶ ساعت رانندگی را ندارید، می‌توانید به سراغ بلیط هواپیما یا قطار بروید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به قشم برسید.

سفر از تهران به جزیره قشم با اتوبوس

اگر حوصله رانندگی کردن را ندارید، می‌توانید به سراغ بلیت اتوبوس نیز بروید. شما باید حدوداً همان ۱۶ ساعت را بر روی صندلی اتوبوس خود بنشینید تا از تهران به بندرعباس برسید. ازآنجا می‌توانید با استفاده از تاکسی به بندر شهید حقانی بروید و با کشتی خودتان را به قشم برسانید.

اگر برای مسیر برگشت سختتان بود که دوباره همان زمان را بر روی صندلی اتوبوس بنشینید، می‌توانید به سراغ بلیط هواپیما بندرعباس به تهران بروید و در کمتر از ۲ ساعت به تهران برسید.

سفر با هواپیما از تهران به جزیره قشم

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به جزیره قشم خرید بلیط هواپیما است. مسیر هوایی بین این ۲ شهر حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. بعدازاین زمان شما وارد فرودگاه دیرستان قشم می‌شوید.

بلیط هواپیمای این مسیر توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلفی عرضه می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • شرکت هواپیمایی کاسپین
  • شرکت هواپیمایی چابهار ایرلاین
  • ایرلاین معراج
  • شرکت هواپیمایی سپهران
  • ایرلاین ایران ایر

شما می‌توانید در بخش سایت سفرمارکت، در بخش بلیط هواپیما سفرمارکت ، بلیط هواپیمای ایرلاین موردنظرتان را خریداری کنید. بلیت های این مسیر به دو صورت سیستمی و چارتری قابل خریداری هستند. همچنین می‌توانید بلیط هواپیمای این مسیر را در دو کلاس اکونومی و بیزینس پیدا کنید. کلاس بیزینس مربوط به شرکت هواپیمایی ایران ایر است.

سفر با قطار از تهران به جزیره قشم

اگر عاشق سفر با قطار هستید، می‌توانید که از شهر تهران با قطار به بندرعباس برسید. مسافت بین این دو شهر با قطار حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد. بلیط قطار تهران بندرعباس توسط شرکت‌های ریلی مختلفی ازجمله بن ریل و جوپار به فروش می‌رسد.

بلیت قطار این مسیر ۳ ستاره و ۴ ستاره است. شما می‌توانید قطارهای کوپه‌ای چهارنفره یا ۶ نفر را در این مسیر پیدا کنید. در ادامه نام برخی از قطارهای مسیر تهران به بندرعباس را مشاهده می‌کنید:

  • ۴ ستاره ۴ تخته غزال که متعلق به شرکت ریلی بن ریل است.
  • ۳ ستاره ۶ تخته کویر که متعلق به شرکت ریلی جوپار است.
  • ۴ ستاره ۴ تخت ارگ که متعلق به شرکت ریلی جوپار است.

نکته: اگر به دنبال سفر ارزان‌قیمت به جزیره قشم هستید، می‌توانید به‌جای خرید بلیط هواپیما یا حتی اتوبوس به سراغ بلیط های ارزان‌قیمت قطار بروید.

به‌طورکلی بلیط اتوبوس و قطار مسیر تهران به بندرعباس نسبت به بلیط هواپیما ارزان‌تر است. همچنین برای سفر ارزان‌قیمت به قشم در یک هتل قشم ارزان بروید تا هزینه‌های حمل‌ونقل و اقامتتان به حداقل برسد.

جمع‌بندی

راه­ ­ های مختلفی برای سفر به جزیره قشم وجود دارد. یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها خرید بلیط هواپیمای قشم است. همچنین می‌توانید با خودروی شخصی و اتوبوس حدود ۱۶ ساعت را درراه باشید تا به بندرعباس برسید. با قطار نیز می‌توانید بعد از ۲۰ ساعت به بندرعباس برسید.

اگر تمایل داشتید خودروی‌تان را به جزیره قشم ببرید باید به «بندر پل» بروید و ازآنجا با استفاده از شناورهای حمل خودرو به قشم برسید. اگر هم می‌خواهید بدون خودرو وارد جزیره قشم شوید، باید با استفاده از تاکسی به اسکله شهید حقانی بروید و ازآنجا با استفاده از کشتی‌های مسافربری به جزیره قشم بروید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها