رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 622974

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:«قانون» فصل الخطاب است/ زیر بار زور نمی‌رویم

ساعت 24- سخنگوی شورای اسلامی‌شهر مشهد مقدس گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، «قانون» است و آن را فصل‌الخطاب می‌دانیم؛ اگر به قانون احترام نگذاریم، دچار هرج و مرج و بی‌نظمی می‌شویم و وظیفه ما تمکین به قانون است چراکه بالاتر از قانون، کسی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر مشهد مقدس:«قانون» فصل الخطاب است/ زیر بار زور نمی‌رویم

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نطق پیش از دستور نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی‌شهر مشهد مقدس با بیان اینکه هدف اصلی و نخست همه اعضای شورای اسلامی‌شهر مشهد، خدمت به مردم است، اظهارکرد: ما نمایندگان مردم هستیم ولی برخی شورای شهر را با دستگاه‌های اجرایی اشتباه گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهیم خلاف قانون، هیچ شخصی با نماینده مردم صحبت کند.

وی گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، «قانون» است و آن را فصل‌الخطاب می‌دانیم؛ اگر به قانون احترام نگذاریم، دچار هرج و مرج و بی‌نظمی می‌شویم و وظیفه ما تمکین به قانون است چراکه بالاتر از قانون، کسی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

حاجی‌بگلو با اشاره به مصوبه رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی و همچنین تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری مشهد، افزود: هر دو این مصوبات توسط کمیته انطباق رد شدند؛ با وجود اینکه تاکید بر تحقق و اجرای آن‌ها داشتیم ولی خود را تابع قانون می‌دانیم.

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در شورای شهر، «آیین‌نامه داخلی» داریم که مصوب سال 1398 است، تصریح کرد: 4 سال است که این آیین‌نامه ملاک عمل ما در بررسی طرح‌ها و لوایح و استیضاح شهردار و... است که تایید کمیته انطباق را دارد.

حاجی‌بگلو گفت: در بند 8 این آیین‌نامه، مواردی پیرامون هیات رئیسه قید شده ولی برخی افراد به آن تمکین نمی‌کنند؛ این آیین‌نامه نوشته شده تا هرزمانی به مشکل خوردیم، محل رجوع باشد و آن را قانون می‌دانیم و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: صندلی‌ها و مناصب ما زمانی وفادار خواهند بود که به قانون احترام بگذاریم و برای خدمت به مردم آمده باشیم.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: انتخابات هیات رئیسه انجام شده و 15 نفر در جلسه رای‌گیری شرکت داشتند؛ این مهم، مصوبه نیست که برخی اصرار دارند کمیته انطباق آن را تایید کند.

وی با بیان اینکه همه ما نماینده مردم هستیم و زیر بار زور نمی‌رویم، گفت: به چه قیمتی می‌خواهیم روی صندلی بنشینیم که اعضای شورا رضایت ندارند؟ از سوی دیگر برخی افراد که خود را مثلا رسانه‌ای می‌دانند، توهین‌هایی را نسبت به اعضای شورای شهر داشتند، نقد و انتقاد روی چشمان ماست ولی اجازه توهین را به هیچکس نمی‌دهیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها