رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623420

استفاده از خدمات پس از فروش در خرید بلیط پرواز

مهم است که شرایط و ضوابط خاص بلیط خود را بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر با شرکت هواپیمایی یا پلتفرم رزرو تماس بگیرید.

 

زمانی که قصد داشته باشید سفر خود را با خرید بلیط هواپیما پیش برده و از یک مسافرت هوایی لذت ببرید، ممکن است به برخی از خدمات پس از فروش در خرید بلیط پرواز، نیاز داشته باشید. از این روی اهمیت زیادی دارد که پیش از خرید بلیط هواپیما، یک پلتفرم جامع و قابل‌اعتماد را پیدا کنید که خدمات پس از فروش در خرید بلیط پرواز را در سطح عالی ارائه دهد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به لیست خدمات پس از فروش ممکن در خرید بلیط هواپیما را مرور کرده و ببینیم کدام پلتفرم فروش بلیط اینترنتی، بهترین سطح این خدمات را در کشور ارائه می‌دهد.

از آن جایی که همیشه ممکن است شما نیز به این خدمات نیاز پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خدمات پس از فروش سفر هوایی

وقتی نوبت به خدمات پس از فروش برای خرید بلیط هواپیما می‌رسد، در اینجا می‌توانید چند نکته را انتظار داشته باشید:

  • تایید و برنامه سفر: پس از خرید بلیط هواپیما، باید یک ایمیل تایید با جزئیات بلیط و برنامه سفر، از جمله شماره پرواز، زمان حرکت، رسیدن و هرگونه توقف یا اتصال را دریافت کنید. دقت داشته باشید که شما باید حتما مشخصات بلیط پرواز را در این مرحله به‌خوبی بررسی کرده و مطمئن شوید که هیچ‌گونه مغایرت یا مشکلی در بلیط پرواز صادر شده شما وجود نداشته باشد. در صورتی که هر گونه ایراد یا مغایرتی در اطلاعات ثبت و درج شده در بلیط پرواز مشاهده کردید، با خدمات پس از فروش سامانه تماس گرفته و درخواست اصلاح آن را داشته باشید.

دقت داشته باشید که این مورد باید خیلی زود بررسی شده و تغییرات مربوط به آن نیز انجام شود. وجود اشکال در بلیط، زمانی که به فرودگاه مراجعه کرده و قصد سوار شدن به هواپیما را دارید، برای شما مسئله ساز خواهد شد. از این روی به‌خاطر داشته باشید که همیشه پس از دریافت بلیط پرواز خود، تک به تک اطلاعات آن، به زبان فارسی و انگلیسی را بررسی کنید و از صحت و درستی هر یک مطمئن شوید.

تغییر بلیط

برخی از خطوط هوایی یا پلتفرم‌های رزرو، ممکن است به شما اجازه دهند تغییرات خاصی مانند تغییر تاریخ یا ساعت پروازهای خود در بلیط را ایجاد کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این ممکن است مشروط به در دسترس بودن و شرایط هزینه‌ای باشد و ممکن است در قبال دریافت هزینه‌های اضافی اعمال شود. در هر صورت معمولا پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید بلیط هواپیما، به‌خوبی بررسی‌های لازم را انجام داده و بلیط را برای زمان و از ایرلاینی خریداری کنید که نسبت به آن‌ها مطمئن باشید. زیرا معمولا تعویض و تغییر دادن بلیط هواپیما، فرایند سختی داشته و کمتر زمانی بدون پرداخت جریمه زیاد، موفق به انجام آن خواهید شد.

به هر ترتیب پیگیری امور مربوط به تغییر در بلیط پرواز، از جمله خدمات پس از فروش در خرید بلیط هواپیما به حساب می‌آید. به طور مثال اگر بلیط هواپیما تهران مشهد را در اختیار دارید و قصد تغییر در آن را داشته باشید، باید به نوع ایرلاین و همین طور نوع بلیط پرواز خود دقت کنید.

کنسلی و بازپرداخت هزینه بلیط هواپیما

بسته به نوع بلیطی که خریداری کرده‌اید و شرایط لغو سفر آن، ممکن است واجد شرایط لغو و بازپرداخت باشید. با این حال، مهم است که شرایط و ضوابط خاص بلیط خود را بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر با شرکت هواپیمایی یا پلتفرم رزرو تماس بگیرید. در صورتی که نوع بلیط شما، اجازه کنسل کردن سفر و بازپرداخت هزینه مربوطه را داشته باشد، این خدمات در شمار سرویس‌های پس از فروش بلیط قرار گرفته و پلتفرمی که خرید بلیط هواپیما را از آن انجام داده‌اید، این امور را ساماندهی کرده و پیگیری خواهد کرد.

تغییرات و تاخیر پرواز

در صورت وجود هرگونه تغییر یا تاخیر در پرواز، شرکت هواپیمایی باید به‌موقع از طریق اطلاعات تماس ارائه شده در فرآیند رزرو به شما اطلاع دهد. آن‌ها ممکن است گزینه‌های پرواز یا کمک‌های جایگزین را در چنین شرایطی ارائه دهند. اگر چه این مورد معمولا در تاخیرهای طولانی مدت، اتفاق افتاده و تاخیر پرواز به مدت نیم ساعت تا یک ساعت، شامل حال اطلاع‌رسانی به این ترتیبی که گفتیم، نخواهد بود. البته شما همیشه می‌توانید اطلاعات پرواز را به‌صورت مستقل به دست بیاورید و بابت آن، آمادگی لازم را داشته باشید.

مسائل مربوط به چمدان

اگر در چمدان تحویلی یا دستی خود با مشکلاتی مانند گم شدن، آسیب دیدگی یا تاخیر در دریافت چمدان مواجه شدید، باید با خدمات مشتریان ایرلاین تماس بگیرید یا برای دریافت کمک، به پیش‌خوان خدمات چمدان آن‌ها در فرودگاه مراجعه کنید. به طور مثال اگر با بلیط هواپیما تهران اصفهان به این شهر زیبا سفر کرده و در فرودگاه چمدان‌های شما گم شده است، سرویس خدمات به مشتریان، مسئول پیگیری آن خواهد بود.

خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ

به یاد داشته باشید که خدمات پس از فروش خاص می‌تواند بین خطوط هوایی و پلتفرم‌های رزرو متفاوت باشد. همیشه ایده خوبی است که شرایط و ضوابط بلیط خود را مرور کنید و برای هرگونه کمکی که ممکن است نیاز داشته باشید با کانال‌های پشتیبانی مشتری مربوطه تماس بگیرید. در اسنپ تریپ، به‌عنوان یک اپلیکیشن جامع فروش بلیط آنلاین، بهترین خدمات پس از فروش در خرید بلیط پرواز، ارائه شده و شما با خرید بلیط هواپیما از این سامانه، تجربه عالی از سرویس خدمات مشتریان، به دست خواهید آورد. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها