رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623558

هشدار روسیه به اوکراین درباره توسل به سلاح‌های بیولوژیکی

ساعت 24- فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه امروز (سه‌شنبه) هشدار داد که کی‌یف ممکن است پس از شکست ضدحمله تابستانی خود به استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی متوسل شود.

 ایگور کریلوف در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به این واقعیت که نیروهای مسلح اوکراین از هر نظر نتوانسته‌اند در جریان به اصطلاح ضدحمله خود به هیچ موفقیت جدی دست یابند، وزارت دفاع روسیه پیش‌بینی می‌کند که فعالیت آن‌ها به سمت اَشکال غیر استاندارد جنگ از جمله استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی تغییر کند. این مقام روس تصریح کرد: این ممکن است شامل آلودگی عمدی منابع آبی از جمله آب آشامیدنی، آلودگی منابع غذایی و خوراک دام باشد.

وی با اشاره به «کشف تعداد زیادی از گونه‌های کشت‌های حرارتی میکروب و همچنین محیط‌های بیولوژیکی منجمد برای کشت پاتوژن‌های باکتریایی و ویروسی که همگی از مجموعه‌های آمریکایی هستند»، تاکید کرد: روسیه پیشتر «شواهد غیرمستقیم» چنین فعالیت‌هایی را کشف کرده است. از سوی دیگر دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز روز گذشته گفت: شبکه بزرگ آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در کشورهای پس از شوروی (جماهیر شوروی سابق)، خطری جدی برای منافع ملی ما ایجاد می‌کند.

کریلوف پیشتر نیز گفته بود که ایالات متحده درصدد احیای برنامه‌ بیولوژیک تهاجمی آمریکا در سطح گسترده است.

 ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها