رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623591

معاینه رایگان دیابت و فشار خونِ ۱۷۰ هزار نفر در البرز

ساعت 24- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: تاکنون ۱۷۰هزار نفر از ساکنان استان در اجرای پویش ملی سلامت در زمینه دیابت و فشار خون مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند.

دکتر شهرام صیادی روز چهارشنبه هشتم آذرماه در حاشیه بازدید از مراکز طرح پویش ملی سلامت استان البرز افزود: این طرح از ۲۰ آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شد و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دیابت و فشارخون بالا ریشه بسیاری از بیماری‌های شناخته شده و عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی هستند.

وی سبک زندگی ناسالم از جمله مصرف غذاهای شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل را از عوامل خطر ابتلا به این دو بیماری دانست و تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در استان البرز از بیماری خود آگاه نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل این دو بیماری در مراحل اولیه برشمرد و گفت: چنانچه این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن‌ها بهتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال و در تمام واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام می‌شودکه از ابتدای پویش تاکنون ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت هدف توسط کارشناسان مراکز بهداشت سطح استان غربالگری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از تمام افراد بالای ۱۸ سال استان خواست تا به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع، تا پانزدهم دی ماه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی در بخش دگیری از سخنانش تاکید کرد: ساخت دو دستگاه شتاب دهنده درمان سرطان در البرز افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که توسط محققان البرزی به نتیجه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تلاش‌های محققان این دانشگاه برای خلق افتخارات دیگر ادامه دارد و این مسیر را با کمک بخش خصوصی ادامه خواهیم داد.

ایسنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها