رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 624021

کم ترین پینگ بازی با سیب سرور

احتمالاً با من هم‌دیدگاهید که هیچ اتفاقی آزاردهنده‌تر از وقفه یا lag در یک بازی چند نفره برای گیمرها وجود ندارد. در چنین شرایطی، اطمینان حاصل کردن از آنکه چه اتفاقاتی در پشت‌پرده‌ی سیستم یا شبکه‌ی شما رخ می‌دهد و اینکه آیا می‌توانید در این زمینه اقدامی انجام دهید یا خیر، امری حیاتی به حساب می‌آید.

 

برای درک بهتر این مسئله، به بررسی چگونگی اتصال رایانه و شبکه به اینترنت و تاثیر آن بر گیم‌پلی بازی‌های آنلاین و همچنین به بررسی بهترین سرویس کاهش پینگ می‌پردازیم. در اینجا، پنج دلیل اصلی برای افزایش پینگ و در نتیجه ایجاد لگ در بازی‌های آنلاین را برشمار می‌آوریم:

1. کیفیت خدمات اینترنت ارائه شده توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنت(ISP)

2. سرعت ارتباط اینترنتی

3. پهنای باند ناکافی

4. تنظیمات دیواره آتش یا فایروال سیستم (یا یکپارچه با سیستم‌عامل یا مستقل در آنتی‌ویروس)

5. موقعیت جغرافیایی

پینگ بازی چیست؟

پینگ یک ابزار شبکه است که به یک سیگنال اشاره دارد که از طریق شبکه به یک رایانه دیگر ارسال شده و سپس پاسخ سیگنال فرستاده شده را دریافت می‌کند. این سیگنال یا پیام دیجیتال، با واحد میلی‌ثانیه(ms) اندازه‌گیری می‌شود و به ما این امکان را می‌دهد که بفهمیم زمانی که یک بسته داده از رایانه مبدا به رایانه مقصد یا سرور ارسال می‌شود، چه مدت زمانی طول می‌کشد. این خاصیت گاهی به عنوان تاخیر نیز شناخته می‌شود که می‌تواند بین کامپیوتر شخصی شما (کلاینت) و سیستم سرویس‌دهنده (سرور) در نظر گرفته شود و در بخش‌های بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

ریشه کلمه "پینگ" به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، زمانی که این اصطلاح به عنوان یک اصطلاح فنی برای سیگنال سونار مورد استفاده قرار گرفت که زیردریایی‌ها برای اندازه‌گیری فاصله خود از کشتی‌های دیگر از آن استفاده می‌کردند. این کلمه به دلیل صدای معنادار و قوی که در هنگام دریافت پاسخ ایجاد می‌کرد، به "پینگ" شهرت یافت و بعد از گذر دهه‌ها از جنگ، برای توضیح یکی از ابزارهای پایه‌ای شبکه به کار گرفته شد.

پینگ در تشخیص دسترسی به یک کامپیوتر در شبکه یا اینترنت از طریق یک کامپیوتر دیگر استفاده می‌شود، که ممکن است مبدا و مقصد متفاوتی داشته باشند. در دنیای بازی‌های ویدئویی، پینگ به تاخیری اطلاق می‌شود که بین رایانه بازیکن و رایانه سرور بازی یا رایانه بازیکن دوم(P2P) وجود دارد.

پینگ بالا یا پینگ پایین به چه معنا است؟

کاهش پینگ گیم

هر دو عبارت پینگ بالا و پینگ پایین به اعدادی اشاره دارند که در یک محدوده خاص قرار دارند و این محدوده بر اساس تجربیات واقعی، نه بر اساس یک فرمول ریاضی مشخص شده است. زمان پینگ(ping time) در بازه 100 میلی‌ثانیه و کمتر برای ارتباطات پهن‌باند اینترنتی به عنوان یک پینگ معمولی و متوسط در نظر گرفته می‌شود. در بازی‌های آنلاین و رقابتی، هر زمان کمتر از 20 میلی‌ثانیه به عنوان عالی در نظر گرفته می‌شود و به عنوان "پینگ پایین" شناخته می‌شود. محدوده پینگ 50 تا 100 میلی‌ثانیه نیز به عنوان خوب تا متوسط ارزیابی می‌شود، در حالی که زمان پینگ 150 میلی‌ثانیه و بالاتر به عنوان ضعیف و "پینگ بالا" در نظر گرفته می‌شود.

کلمات پینگ پایین و پینگ بالا به ویژه برای گیمرهایی که زمان و موقعیت در بازی برایشان حائز اهمیت است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید در انتخاب و بررسی کیفیت سرویس اینترنتی مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال، پینگ پایین در بازی‌های شوتر اول شخص، بازی‌های استراتژی زمان واقع(real-time)، بازی‌های ریسنگ یا اتومبیل‌رانی و در کل بازی‌های گروهی نشان‌دهنده انتقال سریع‌تر داده‌های بازی به سرور و دریافت سریع‌تر پاسخ از سرور در داخل بازی است و در نتیجه به گیم‌پلی روان‌تر و عکس‌العمل‌های دقیق‌تر منجر می‌شود.

به همین ترتیب، گیمرهایی که پینگ بالا دارند، احتمالاً تاخیرهای مکرر یا lag را در بازی تجربه خواهند کرد که بر بازی و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر، در پینگ‌های بالا، بسیاری از سرورهای بازی با میزبانی بازی‌های تیراندازی اول شخص، بازیکن را به طور خودکار از بازی حذف می‌کنند تا تجربه بازی برای دیگران مختلف نشود. بسیاری از بازی‌های آنلاین هم قابلیت نمایش پینگ تایم شما، بازیکنان دیگر و حتی سرور در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف را دارند.

تاخیر بازی چیست؟

به تعریف ارائه شده، پینگ مدت زمانی را نمایان می‌سازد که سیگنال الکتریکی، نوری یا الکترومغناطیسی از یک کامپیوتر به رایانه‌ای دیگر در همان شبکه ارسال می‌شود و مفهوم "تاخیر" یاlatency به واحد میلی‌ثانیه نشان‌دهنده مدت زمانی است که لازم است تا پاسخ پینگ به مبدا بازگردد. بنابراین، تاخیر به عنوان یک معیار برای سنجش کل دوره ارسال و دریافت پاسخ سیگنال عمل می‌کند، در حالی‌که پینگ تنها فاصله‌ی زمانی از مبدا تا مقصد را اندازه‌گیری می‌کند و به عنوان یک مسیر تک‌طرفه عمل می‌کند.

همچنین حائز اهمیت است که بدانیم تاخیر به کیفیت اشاره می‌کند و نه به سرعت اتصال اینترنتی شما. سرعت اتصال شبکه از دو جنبه تشکیل شده است: اولیه پهنای باند (حجم داده‌هایی که در زمان مشخصی قابل ارسال هستند) و دومی هم همین تاخیر، که مدت زمانی است که لازم است تا داده‌های مذکور ارسال شوند. اغلب اصطلاح "پینگ" به جای "تاخیر" استفاده می‌شود. بنابراین، هنگامی که افراد از اصطلاحاتی مانند "تاخیر کم" یا "تاخیر زیاد" استفاده می‌کنند، در واقع به "پینگ پایین" و "پینگ بالا" اشاره دارند. اما این تبدیل مفهومی کاملاً صحیح نیست.

وقفه یا lag بازی چیست؟

یک واژه دیگر که مکرراً با پینگ همراه است، لگ می‌باشد. لگ به تاخیر یا کاهش ناگهانی سرعت اشاره دارد، که گاهی به علت پینگ بالا یا تاخیر بالا ایجاد می‌شود. در طول بازی، تاخیر بالا ممکن است لگی ایجاد کند که به عنوان یک تاخیر مزاحم بین عملکرد یک بازیکن و پاسخ بازی ظاهر می‌شود. لگ به عملکرد تصادفی آسیب می‌زند، باعث توقف ناگهانی یا stutter در حین بازی می‌شود و حتی ممکن است منجر به کرش بازی شود. در این شرایط، سرور ممکن است به دلیل پینگ بالا شما را از ادامه بازی محروم کرده و ارتباط را قطع کند تا به گیم‌پلی بازیکنان دیگر آسیب نرسد.

اگرچه لگ معمولاً به دلیل تاخیر بالا رخ می‌دهد، اما ممکن است به دلیل مشکلات مرتبط با سیستمی که در حال اجرای بازی است نیز باشد. این موضوع شامل مواردی مانند ضعف پردازنده، کارت گرافیک ضعیف، و کمبود حافظه اصلی می‌شود.

آموزش کاهش پینگ تضمینی

کم ترین پینگ بازی

بدون شک بهترین و مطمئن‌ترین روش برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین خرید سرور مجازی یا VPS بازی است. با در نظر گرفتن حذف فاصله جغرافیایی مابین سرور بازی و سیستم شما، همچنین ارائه آی پی ثابت برای تثبیت احراز هویت کاربران می‌توان خرید سرور مجازی گیم را بهترین راهکار دانست. لازم به ذکر است که در برخی از موارد مشکل افزایش پینگ، بهینه نبودن سیستم یا شبکه اینترنت شما است که با راهکارهای ساده‌ای قابل حل می‌باشد. در صورتی که پس از بهینه سازی سیستم و شبکه اینترنت، باز هم پینگ شما بالاتر از حد معمول باشد، بهترین و آسان‌ترین روش کاهش پینگ، خرید سرویس کاهش پینگ است.

منبع: sibserver.me

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها