رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 624064

خاندوزی حواس مردم را پرت می کند

ساعت 24 – احسان خاندوزی نشان داده است بیشتر از همکاران سیاسی خود در دولت سیزدهم استعداد رد گم کردن و آدرس دادن به دیگر جاها برای پرت کردن حواس مردم از جریان‌های روز مثل فساد چای را دارد و در این راه پیگیری خوبی هم از خود آشکارکرده است. او در تازه ترین حرفهایش فساد چای را سفید نمایی کرده و فساد رخ داده را به تبلیغات منفی رسانه‌ها نسبت می‌دهد و می گوید این فساد 9 ماه پیش کشف شده است.

خاندوزی اما نمی گوید چرا هنگامی که وزیر جهاد کشاورزی برکنارشد درباره دلایل برکناری اش که احتمالا به همین پرونده چای دبش برمی گردد چیزی مگفته است و چرا نمی گوید شروع کننده پرونده فساد چای خبرگزاری‌های حکومتی بوده‌اند ورسانه‌های نسبتا آزاد بیشتر تفسیر و محلیل ماجرا رادردستور کار قرار داده‌اند. او می گوید : با فشار جو تبلیغاتی جامعه احساس می‌کند چقدر با فساد مواجه است و البته این نقطه ضعف از آنجا شکل گرفته است که اعتمادی که باید جامعه به سیاست‌گذاران داشته باشد در حد مطلوب نیست و این موضوع همچنان جزو نقاط ضعف دولت به شمار می‌رود، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تبیین خوب صورت نمی‌گیرد. خاندوزی افزود: پیش از این موارد مربوط به فساد چای شناسایی شده و برکناری‌ها صورت گرفته بود و پرونده هم به دادگاه رفته است اما تبدیل به یک کمپین رسانه‌ای وسیع نشده بود.

وی که در مشهد سخن می گفت اضافه کرد: در مساله فساد عمدتا تصاویر ساخته شده جامعه براساس برساخته‌هایی است که دیگران می‌آورند و در پیش چشم جامعه قرار می‌دهند و اگر نه در بسیاری از موارد، همین همگرایی که الان تا حد زیادی در پشت جلسات هیات دولت وجود دارد، باعث شده است که بسیاری از سامانه‌های فعلی در وزارت اقتصاد را فراتر از قانون و تکلیف راه‌اندازی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این همان تصویری است که جریان پر رنگی در رسانه می‌خواهند آن را به جامعه القا کنند، اینکه می‌بینید هر از گاهی در گوشه و کنار رویکرد یا عملکرد فلان وزارتخانه یا مصوبه پررنگ می‌شود و جنجال آفرینی صورت می‌گیرد دقیقا همان تصویری است که بنای بر القای ناکارآمدی دولت به جامعه را دارند. خاندوزی افزود: روایت من از متن سیاست‌ها و تصمیمات در کشور این است که بسیاری از ایراداتی که در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود ناشی از لحاظ نکردن قیود سیاست‌گذار یا عدم اجماع درخصوص همه اطراف یک ماجراست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه مقدورات غیرتورمی دولت بیش از این نبوده است، همه اصلاحات مالیاتی و آنچه در یک سال اخیر در موضوع مولدسازی شروع شده است آن‌قدر اجازه نمی‌دهد که با گشاده‌دستی بیشتری تصمیم گرفته شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه مقدورات غیرتورمی دولت بیش از این نبوده است، همه اصلاحات مالیاتی و آنچه در یک سال اخیر در موضوع مولدسازی شروع شده است آن‌قدر اجازه نمی‌دهد که با گشاده‌دستی بیشتری تصمیم گرفته شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مدعی شده که: پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی شده بود و موضوع جدیدی به شمار نمی‌رفت که این‌چنین پیش چشم مردم به رخ کشیده شود، لذا موضوع حاضر فقط یک کمپین رسانه‌ای وسیع است. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با راه‌اندازی همین سامانه‌ها و پوشش حداکثری آن‌ها در راستای هوشمندسازی اقتصاد، جلوی بسیاری از اتفاقات مفسده‌آمیز گرفته شده است، اموری که در این سامانه‌ها به انجام می‌رسد پیش از این برای شکل‌گیری هر کدام از آن‌ها چندین ماه رفت و آمد و خم و راست شدن پیش فلان دستگاه دولتی لازم بود و همه اینها به نحوی آغشته به فساد بودند یا خیلی خوشبینانه در همه شهرستان‌ها و دستگاه‌های کشور در معرض فساد قرار داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها