رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 624236

آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند کنترل شد

ساعت 24- استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در ساعات پایانی عصر امروز شاهد فروکش آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و تقریباً می‌توان گفت که آتش کنترل شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در ساعات پایانی عصر امروز شاهد فروکش آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و تقریباً می‌توان گفت که آتش کنترل شده است.

جواد قناعت یکشنبه شب، ۱۹ آذر اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متاسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد، افزود: برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم تا رعایت فاصله ۵۰۰ متری انجام شود.

استاندار با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آنقدر زیاد و به گونه‌ای بود که ما شاهد انفجارهایی در مخازن بودیم، بیان کرد: از مجموع ۱۸ مخزن پری که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، ۱۵ تا تاکنون منفجر شده و سوخته‌اند و سه مخزن باقی است.

قناعت اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌ها و خودروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت صحنه را بر عهده داشتند.

به گفته وی امشب و فردا صبح پایش صورت می‌گیرد تا مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود. وی با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

ایسنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها