رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 624257

اگر یک سوزن با سرعت نور به زمین برخورد کند چه می‌شود؟

ساعت 24- چیزی به سمت سیاره ما در حال حرکت است که می‌تواند به تمام زندگی روی زمین پایان دهد. این یک سوزن معمولی با وزن حدود 5 گرم است. چه اتفاقی پس از این برخورد برای زمین می‌افتد؟

 

اگر یک سوزن با سرعت نور به زمین برخورد کند چه می‌شود؟

احتمالاً تعجب می‌کنید که چرا اینقدر خطرناک است. آیا چیزی به این کوچکی واقعاً می‌تواند ضرری داشته باشد؟ گفتنش سخت است، زیرا با سرعت نور در حال حرکت است و ما واقعا نمی‌دانیم وقتی برخورد کند چه اتفاقی خواهد افتاد.

این به این دلیل است که خود این ایده فرضی است، بنابراین ما را با انبوهی از سوالات روبرو می‌کند. اولین مورد این است: برای سوزن خیاطی در فضا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا واقعاً می تواند به سرعت نور شتاب بگیرد؟ جواب کوتاه، نه است. اما به این سادگی نیست.

اگر یک سوزن با سرعت نور به زمین برخورد کند چه می‌شود؟

در جهان ما، هیچ چیز دارای جرم نمی‌تواند به سرعت نور برسد. انرژی لازم است تا هر جسمی سریعتر حرکت کند. از آنجایی که نمی‌تواند بی‌نهایت انرژی وجود داشته باشد، هیچ چیز هرگز نمی‌تواند آنقدر شتاب بگیرد.

بنابراین، می‌توانیم کارها را ساده کنیم. فرض کنید که سوزن با 99.9 درصد سرعت نور حرکت می‌کند. این چیزی حدود 299300 کیلومتر در ثانیه یا 1.08 میلیارد کیلومتر در ساعت است. با این سرعت، سفر از زمین تا خورشید حدود هشت 8 دقیقه طول می‌کشد. برای مقایسه، حداکثر سرعت یک موشک فالکون هوی 39600 کیلومتر در ساعت است و سریع‌ترین ماشین روی زمین بیش از 2 میلیون بار کندتر از سرعت نور است.

خبر آنلاین 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها