رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 624584

صفر تا صد هزینه‌‌های مهاجرت به کانادا

ساعت 24 - مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد در سراسر جهان فرصتی برای شروعی تازه در کشوری با ثبات اقتصادی و کیفیت بالای زندگی است. با این حال باید در نظر داشت که مهاجرت به کانادا با هزینه‌هایی همراه است. آگاهی نسبت به این هزینه‌ها برای موفقیت در مسیر مهاجرت اهمیت زیادی دارد. هزینه‌های درخواست و پردازش درخواست، تمکن مالی لازم و برخی از هزینه‌های زندگی، هزینه‌های مهاجرت به کانادا را تشکیل می‌دهند.

هزینه‌های درخواست و پردازش درخواست

یکی از اولین هزینه‌های اقامت کانادا هزینه‌های درخواست و پردازش درخواست است. این هزینه بر اساس نوع برنامه مهاجرتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال، برنامه کارگران ماهر فدرال، که یک برنامه مهاجرتی محبوب برای متخصصان ماهر است، برای رسیدگی به درخواست متقاضی و همچنین برای اعضای هزینه‌هایی دریافت می‌کند. این هزینه‌ها در محدوده 825 دلار کانادا برای متقاضی اصلی و 825 دلار کانادا دیگر برای همسر هستند و هزینه‌ای برای فرزندان در نظر گرفته می‌شود کمتر است.

به غیر از هزینه درخواست اولیه، هزینه‌های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. اگر برای مجوز کار یا ویزای تحصیلی درخواست می‌کنید، باید هزینه پردازش درخواست و برخی هزینه‌های دیگر مانند بیومتریک را بپردازید. همچنین بودجه بندی برای تغییرات احتمالی در این هزینه‌ها مهم است، زیرا هزینه‌های مهاجرت بر اساس سیاست‌های دولت تغییر می‌کند.

به غیر از هزینه‌های درخواست، برخی هزینه‌های دیگر را نیز باید در نظر بگیرید. ممکن است لازم باشد در آزمون‌های مهارت زبان، مانند آیلتس برای زبان انگلیسی یا TEF برای فرانسه شرکت کرده و برای شرکت در این آزمون‌ها باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر این، اگر لازم باشد مدارک تحصیلی خود را اعتبارسنجی کنید، سازمان‌هایی مانند World Education Services (WES) برای ارزیابی مدرک یا دیپلم شما طبق استانداردهای کانادا هزینه دریافت می‌کنند.

تمکن مالی مورد نیاز

یکی دیگر از هزینه‌های مهاجرت به کانادا، تمکن مالی مورد نیاز است. میزان تمکن مالی مورد نیاز بر اساس تعداد افراد خانواده متفاوت است و سالانه توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به روز می‌شود.

در سال 2023، برای یک متقاضی، حداقل مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی تقریباً 13000 دلار کانادا است و این مبلغ با اضافه شدن هر عضوی به درخواست بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، یک خانواده چهار نفره نیاز به تمکن مالی بیش از 20000 دلار کانادا دارند. تمکن مالی را باید با اسناد رسمی ارائه دهید که نشان دهد در یک موسسه مالی معتبر به این مبلغ دسترسی دارید.

هزینه زندگی در کانادا

یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌های مهاجرت به کانادا هزینه زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در مناطق مختلف کانادا تفاوت زیادی دارد. به عنوان مثال، زندگی در شهرهای بزرگ مانند تورنتو یا ونکوور بسیار گرانتر از شهرهای کوچکتر یا مناطق روستایی است. هزینه‌های مسکن، که شامل پرداخت اجاره یا خرید مسکن می‌شود، بیشترین بخش از هزینه‌های زندگی را تشکیل می‌دهد. در مناطق شهری، اجاره آپارتمان یک خوابه می‌تواند از 1500 دلار کانادا تا بیش از 2000 دلار کانادا در ماه متغیر باشد، در حالی که در شهرهای کوچکتر این مقدار کمتر است.

امکاناتی مانند برق، گرمایش و آب باعث بیشتر شدن هزینه‌های ماهانه می‌شوند و باید حدود 150 تا 200 دلار کانادا در ماه برای چنین امکاناتی هزینه در نظر بگیرید. اینترنت و تلفن همراه هزینه‌های خود را دارند که برای طرح‌های استاندارد حدود 50 تا 100 دلار کانادا در ماه است.

هزینه غذا و خورد و خوراک نیز حدود 200 تا 300 دلار کانادا برای هر نفر در ماه است. این هزینه بر اساس عادات غذایی می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. هزینه‌های حمل و نقل تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا شما از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید یا وسیله نقلیه شخصی دارید. حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ حدود 100 تا 150 دلار کانادا در ماه هزینه دارد. اگر وسیله نقلیه شخصی دارید هزینه‌های بیمه، سوخت و نگهداری را باید در نظر بگیرید.

بهداشت و درمان در کانادا رایگان است. با این حال، برخی داروها، دندانپزشکی و چشم پزشکی تحت پوشش بیمه نیستند و طرح‌های بیمه درمانی خصوصی می‌تواند به پوشش این هزینه‌ها کمک کند. ما در سازمان مهاجرتی اَدیت، صفر تا صد هزینه‌های مهاجرت را برای شما شرح می‌دهیم و برای برنامه ریزی مالی به شما کمک می‌کنیم.

هزینه‌های اولیه برای شروع زندگی در کانادا

شروع زندگی در یک کشور جدید با هزینه‌هایی همراه است. به عنوان یک مهاجر در کانادا، باید برای یک شروع راحت باید با هزینه‌های مهاجرت به کانادا آشنا شوید و نسبت به هزینه‌هایی که در بدو ورود متحمل می‌شوید آگاهی داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های اولیه برای شروع زندگی در کانادا، هزینه مسکن است. اگر قصد اجاره مسکن دارید، آماده پرداخت ودیعه به همراه اجاره ماه اول باشید که می‌تواند تا یک و نیم برابر اجاره ماهانه باشد. خرید وسایل خانه از جمله مبلمان، لوازم آشپزخانه و سایر اقلام خانگی بر اساس نیازهای شما ممکن است چندین هزار دلار هزینه داشته باشند.

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برای لباس و وسایل زمستانی هزینه کنید که می‌تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد، زیرا لباس‌های زمستانی با کیفیت در اکثر مناطق کانادا حتما باید تهیه شوند و هزینه خرید آن‌ها بالا است.

هزینه‌های بیمه سلامت

بهداشت و درمان در کانادا کیفیت بالایی دارد و معمولا رایگان است. با این حال مهاجران جدید قبل از اینکه بتوانند از بیمه سلامت عمومی استفاده کنند، باید چند ماه به صورت آزاد از حدمات بهداشت و درمان بهره ببرند. طول این دوره از استانی به استان دیگر متفاوت است و از سه ماه تا یک سال متغیر خواهد بود.

در طول این دوره انتظار، استفاده از بیمه درمانی خصوصی برای پوشش هر گونه نیاز پزشکی بسیار مهم است. هزینه بیمه درمانی خصوصی بر اساس سطح پوشش، سن و وضعیت سلامتی شما متفاوت است. برخی از بیمه‌ها فقط خدمات فوریت‌های پزشکی را پوشش دهد، در حالی که برخی دیگر شامل ویزیت پزشک، خرید داروها و گاهی اوقات حتی مراقبت‌های دنداپزشکی و چشم پزشکی نیز می‌شوند. هزینه یک طرح بیمه درمانی خصوصی از 50 تا 200 دلار کانادا در ماه متغیر است.

هزینه‌های آموزشی

کانادا آموزش عمومی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد که برای همه ساکنان از جمله مهاجران رایگان است. با این حال، هزینه‌های خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در مدارس دولتی تحصیل از مهدکودک تا پایان دبیرستان رایگان است. حتی با وجود پرداخت شهریه، هزینه‌های دیگری مانند وسایل مدرسه، سفرهای علمی و فعالیت‌های فوق برنامه وجود دارد. این هزینه‌ها متفاوت هستند و از حدود 300 تا 500 دلار کانادا برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند.

از سوی دیگر، مدارس خصوصی، جایگزینی با برنامه‌های درسی متفاوت هستند، اما هزینه بالایی دریافت می‌کنند. بر اساس نوع مدرسه و سطح تحصیلات، شهریه سالانه این مدارس از 5000 دلار کانادا تا بیش از 20000 دلار کانادا متغیر است.

آموزش عالی در کانادا، از جمله دانشگاه‌ها و کالج‌ها، کیفیت بالایی دارد که هزینه‌ آن برای افراد مقیم دائم و شهروندان نسبت به مهاجران بسیار کمتر است. به طور متوسط، شهریه سالانه برای دانشگاه‌های کانادا بر اساس دوره تحصیلی و رشته تحصیلی و نوع موسسه می‌تواند از 6000 تا 20000 دلار کانادا متغیر باشد. هزینه‌های دیگری مانند هزینه کتاب، لوازم، مسکن و هزینه‌های زندگی می‌تواند به این رقم اضافه شود.

هزینه‌های یادگیری زبان

تسلط به زبان یکی از نیازهای کلیدی برای بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا است. نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی نه تنها برای فرآیند مهاجرت بلکه برای سازگاری موفق با جامعه کانادا و بازار کار بسیار مهم است.

رایج ترین آزمون‌های زبان برای مهارت انگلیسی، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) است. برای زبان فرانسه نیز، Test d'évaluation de français (TEF) پذیرفته می‌شود. هر یک از این آزمون‌ها با هزینه‌ای همراه است که به طور کلی از 280 دلار کانادا تا 340 دلار کانادا متغیر خواهد بود.

سازمان مهاجرتی اَدیت، قدم به قدم همراه شما تا رسیدن به کانادا

مهاجرت به کانادا با هزینه‌های مختلفی همراه است. آگاهی نسبت به این هزینه‌ها، شامل تمکن مالی و هزینه زندگی تا هزینه‌های آموزشی و آزمون‌های مهارت زبان، برای موفقیت در این مسیر بسیار است. علاوه بر این، برنامه ریزی برای این هزینه‌ها و جدی گرفتن آموزش مهاجرت به کانادا تضمین می‌کند که مهاجران می‌توانند با اطمینان و ثبات زندگی جدید خود را در کانادا شروع کنند و پایه و اساس یک زندگی موفق را در این کشور تشکیل می‌دهند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و شروع یک زندگی جدید در این کشور را دارید، ما در سازمان مهاجرتی اَدیت به شما کمک می‌کنیم به هدف خود برسید و در هر مرحله از این مسیر همراه شما خواهیم بود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها