رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 625459

باید‌ها و نباید‌های پیکرتراشی در مردان توصیه های پزشک متخصص

تناسب اندام و زیبایی چیزی است که هر فردی به دنبال آن است. برخی افراد فکر می‌کنند عمل‌های زیبایی و لاغری فقط برای خانم‌ها است، اما چیزی که امروزه وجود دارد خلاف آن را ثابت کرده است.

آقایان زیادی متقاضی انجام عمل‌های زیبایی هستند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها لیپماتیک آقایان یا همان پیکرتراشی است. قبل از انجام پیکرتراشی در مردان پیشنهاد می‌شود اطلاعات خود را درباره آن بالا برده و با شناخت نسبی کامل این جراحی را انجام دهید.

آشنایی بیشتر با پیکرتراشی در مردان

پیکرتراشی یا لیپوماتیک عملی زیبایی است که مردان هم آن را انجام می‌دهند. امروزه با توجه به آنکه استفاده از فست‌فود رایج شده، مردان زیادی در معرض چاقی هستند. طبیعتا چاقی مشکلات مختلفی از نظر جسمی و ظاهری برای فرد ایجاد می‌کند. در این مواقع پس از آنکه از ورزش و رژیم غذایی نتیجه مطلوب به دست نیامد، فرد به دنبال عمل‌های جراحی می‌رود.

مردانی که چربی اضافه در بدن دارند و سن آن‌ها بالاتر از ۱۸ سال است، افراد مناسبی برای انجام این عمل هستند. توجه کنید که اگر فردی مبتلا به دیابت و یا فشار خون بالا باشد، این عمل برای او انجام نخواهد شد. از دیگر شرط‌های انجام لیپوماتیک آقایان عدم استفاده از دارو‌های رقیق‌کننده خون است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های جدید می‌توان گفت این عمل خطری ندارد. در این روش از نقاط چاق بدن که چربی اضافه دارند، چربی برداشته شده و به نقاط لاغر تزریق می‌شود تا حجم آن بیشتر شده و تغییر فرم دهد. به طور کلی انجام این عمل برای افراد زیر ۶۰ سال که به بیماری خاصی مبتلا نبوده و با روش‌های دیگر لاغر نشده‌اند، مناسب است.

مدت زمان عمل پیکرتراشی

با توجه به عضو عمل شده، سرعت و مهارت جراح و میزان کاری که باید انجام شود، مدت زمان پیکرتراشی در مردان متفاوت است. در نتیجه نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن ذکر کرد؛ زیرا فاکتور‌های مختلفی در آن دخیل هستند. بنابراین باید دیگر عوامل چون ویژگی‌های بدنی، فرم بدن و شرایط جسمانی را نیز در نظر گرفت.

به طور کلی می‌توان ذکر کرد، زمان انجام این جراحی زیبایی 1 الی 5 ساعت است. این عمل با بیهوشی انجام شده و فرد هیچ دردی را حس نمی‌کند. البته بعد از اتمام عمل و به هوش آمدن فرد درد دارد که با مسکن می‌توان کمی آن را بهبود بخشید. به هیچ عنوان سرخود مسکن استفاده نکنید، باید توسط پزشک تجویز شود.

مزایای عمل پیکر تراشی در آقایان

پیکرتراشی برای مردان مزیت‌هایی دارد که از جمله آن می‌توان به رسیدن به‌اندام‌ ایده‌آل و خوش تیپ بودن اشاره کرد. این روش کمک می‌کند تا فرد لاغرتر شده و جوان‌تر به نظر برسد. بلافاصله بعد از انجام این عمل نتایج مثبت آن چون صاف و کشیده‌تر شدن پوست را مشاهده می‌کنید.

از دیگر مزایای عمل پیکر تراشی در آقایان سرعت خوب شدن عوارض جراحی است که سبب محبوبیت بیشتر آن بین افراد شده است. این عمل از نظر ظاهری و جسمی فرد را در وضعیت خوبی قرار می‌دهد. مشکلاتی چون چربی اضافه و افتادگی پوست رفع شده و طبیعتا به دنبال آن فرد حس خوبی خواهد داشت.

معایب پیکر تراشی در آقایان

لیپوماتیک آقایان در کنار مزیت‌هایی که دارد، همانند هر عمل دیگری دارای معایبی نیز است. در زیر به این معایب اشاره شده است:

انجام این عمر ریسک و خطر بالایی دارد و از عمل‌های پرخطر است که احتمال مرگ در آن وجود دارد. در این عمل احتمال عدم تقارن وجود دارد، به این صورت که شاید اندام‌های تراشیده شده و قسمت‌هایی که چربی آن‌ها برداشته شده با هم تقارن نداشته باشند. این مورد در برخی مواقع بسیار آزار دهنده است و فرد را بسیار ناراحت می‌کند؛ همچنین احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها وجود دارد.

از دیگر معایب پیکر تراشی در آقایان می‌توان به بی‌حسی اندام‌های کاتورینگ شده اشاره کرد. البته ناگفته نماند که این بی‌حسی موقتی بوده و پس از زمان کوتاهی از بین خواهد رفت؛ همچنین ممکن است این عمل باعث آسیب دیدن اعضای داخلی شود. کبودی و تورم نیز در محل ایجاد می‌شود که به مرور زمان رفع می‌شود.

انواع روش‌های پیکرتراشی در مردان

عمل لیپوماتیک، از انواع عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که توسط پزشکان جراح زیبایی انجام خواهد شد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه جراحی پیکرتراشی در مردان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انتخاب نوع روش مناسب با توجه به نوع پوست و شرایط بدنی فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشکان با بررسی‌های لازم بهترین روش را به شما زیباجویان عزیز پیشنهاد خواهند داد. برخی از روش‌های پیکر تراشی در مردان به شرح ذیل هستند:

جراحی ژنیکوماستی

گاهی به دلیل اختلالات هورمونی ممکن است سینه برخی مردان برجسته شده که ظاهر آن‌ها را زشت می‌کند. زمانی که بافت سینه مردان بزرگ بوده و یا جلو آمده باشد، با انجام این جراحی می‌توان آن را کوچک کرد. در این عمل بافت اضافه سینه برداشته شده و سینه صاف می‌شود. این کار باعث نمایان شدن بهتر قفسه سینه خواهد شد.

با توجه به شرایط هر فرد هزینه آن متفاوت است و جراح پس از معاینه اولیه می‌تواند هزینه آن را اعلام کند. این عمل حدود ۱ الی ۳ ساعت طول کشیده و طی آن فرد بیهوش می‌شود. در بیشتر مواقع بافت سینه از اطراف نوک سینه و از طریق برش‌های کوچک برداشته می‌شود. اما باز هم بسته به نیاز فرد جراح تشخیص می‌دهد که چه کاری را برای او انجام دهد.

بعد از این نوع پیکرتراشی در مردان کبودی و تورم در قفسه سینه مشاهده می‌شود و پس از ۱ الی ۲ هفته فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را شروع کند. گاهی اوقات شاید تا ۶ هفته برای بهبودی کامل زمان نیاز باشد. توصیه می‌شود از انجام کار‌های سنگین خودداری شود. بعد از انجام عمل باید با اصلاح سبک زندگی از بازگشت آن جلوگیری شود.

عمل لیپوساکشن

طی این عمل چربی‌های اضافه قسمت‌های مختلف بدن که سرسخت هستند، برداشته می‌شود. این روش دائمی است و زخم‌های آن همیشه به جا می‌ماند، اما این زخم‌ها قابل توجه نخواهد بود. در این روش می‌توان چند قسمت بدن را عمل کرد که بسته به تعداد آن هزینه جراحی متفاوت است.

این روش پیکرتراشی در مردان با بیهوشی و طی ۱ الی ۳ ساعت انجام می‌شود که توسط یک کانول ساکشن که وارد بدن می‌شود، چربی اضافه از بین می‌رود. چند روز پس از آن فرد بهبودی خود را به دست آورده و احساس خوبی خواهد داشت. به طور کلی بعد از این عمل باید ۲ الی ۳ هفته از انجام فعالیت‌های شدید پرهیز شود.

جراحی تامی تاک

بهترین روش پیکر تراشی برای مردان یا آقایان که در شکم چربی و پوست اضافه دارند، جراحی تامی تاک یا ابدومینوپلاستی است. این عمل کمک می‌کند تا اندام شما عالی شده و افتادگی پوست از بین رود. این عمل به سفت کردن عضلات شکم و کاهش کمر درد نیز کمک می‌کند. با توجه به پیچیدگی عمل و نوع بیهوشی که استفاده می‌شود، هزینه آن متغیر است.

این روش پیکرتراشی در مردان یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که برای انجام آن برشی در پایین شکم و اطراف ناف ایجاد می‌شود. این روش برای افرادی که می‌خواهند خیلی زود و بدون تلاش شکم خود را کوچک کنند، مناسب است. ماندگاری این عمل به سبک زندگی و رژیم غذایی درست بستگی دارد. حدوداً ۱۲ هفته برای بهبودی کامل زمان نیاز است، اما ۱ الی ۲ هفته بعد می‌توان کار اداری خود را از سر گرفت. همچنین پس از ۳ الی ۴ هفته می‌توانید ورزش‌های سبک را انجام داد.

جراحی براکیوپلاستی

پیکرتراشی در مردان برای لیفت بازو نیز انجام می‌شود که این عمل براکیوپلاستی نام دارد. چربی و پوست اضافه بازو برداشته می‌شود. ممکن است به دلایل مختلفی چون ژنتیک، افزایش سن و یا کاهش وزن در بازو و یا زیر بغل، پوست و چربی‌های اضافه ایجاد شود. در این شرایط بهترین روش انجام این عمل است تا بتوان بازو‌ها را اصلاح کرد.

معمولاً انجام این جراحی یک ساعت طول می‌کشد و با بیهوشی انجام می‌شود. در مواقعی که شلی خفیف بوده و چربی کم باشد، در زیر بغل یک برش ایجاد می‌شود. در صورتی که این عارضه متوسط تا شدید باشد، از زیر بغل تا آرنج برشی ایجاد می‌شود. پس از انجام این جراحی بازو‌ها کشیده‌تر به نظر رسیده و سفت‌تر می‌شود.

عمل لیفت ران

بهترین روش پیکر تراشی برای مردان یا آقایان در صورت داشتن چربی اضافه در ران انجام عمل لیفت است. با این کار ماهیچه‌ها مشخص شده و اندام زیباتر خواهد شد. با این روش می‌توان شل بودن ران‌ها را به هر دلیلی که است، از بین برد. این عمل با بیهوشی انجام شده و حدود ۲ الی ۴ ساعت زمان می‌برد. پس از چند روز می‌توانید راه بروید و حدود ۱۰ الی ۱۴ روز بعد عمل فعالیت سبک خود را داشته باشید و در صورت سبک بودن فعالیت کاری به محل کار خود برگردید. ‌

توصیه‌های پزشک متخصص درباره پیکرتراشی آقایان

پس از انجام پیکرتراشی مردان نیاز است که برخی مراقبت‌ها انجام شود تا عوارض بعد از آن کمتر شده و فرد در مدت زمان کوتاهی بتواند سلامتی خود را به دست ‌آورده و به زندگی عادی خود برگردد. از ناحیه استخراج چربی باید به خوبی مراقبت کرد؛ زیرا به دلیل مستعد بودن رشد باکتری اهمیت زیادی دارد. اگر به درستی از این قسمت مراقبت نشود، عفونت‌های شکمی ایجاد شده و مشکلات بزرگتری برای فرد ایجاد می‌شود.

برخی افراد بعد از انجام عمل ممکن است دچار خونریزی شوند که در این مواقع به تجویز جراح بایستی دارو مصرف کنند. پانسمان‌ها باید به درستی و در زمانی که پزشک گفته تعویض شوند. تا یک ماه پس از انجام این عمل از رفتن به استخر، محیط‌های مرطوب و گرم خودداری کنید؛ زیرا باعث باز شدن بخیه‌ها خواهد شد. مصرف هرگونه مشروبات الکلی و مواد مخدر یک ماه قبل و یک ماه بعد از عمل پیکر تراشی آقایان ممنوع است.

در زمان خوابیدن زیر زانو‌ها یک بالشت قرار دهید و از وارد شدن فشار به بخیه‌ها خودداری کنید. تا چند هفته بعد از آن انجام پیکرتراشی در مردان انجام کار‌هایی چون بلند کردن اجسام سنگین، کشیدن بدن و خم شدن ممنوع است. با رعایت توصیه‌های پزشک می‌توانید به خوبی این دوران را سپری کرده و سلامت خود را به دست ‌آورید.

آمادگی‌های لازم قبل از انجام پیکرتراشی در مردان

قبل از انجام بایستی فرد تست‌های آزمایشگاهی را که پزشک جراح نوشته انجام دهد. باید چند روز قبل از آن سیگار و دخانیات استفاده نکند. باید دارو‌هایی که پزشک تجویز می‌کند، را مصرف کند تا طی عمل مشکلی ایجاد نشود. دارو‌های آسپرین، ضد التهابی، مکمل‌های گیاهی و یا هردارویی که خونریزی را افزایش می‌دهد، استفاده نشود.

بدن خود را ریلکس کرده و حتماً روز قبل از عمل استراحت کنید تا نیروی بدنی و انرژی بالایی داشته باشید. هرگونه سابقه جراحی و یا پزشکی را با جراح در میان بگذارید. پزشک سلامت عمومی فرد را بررسی کرده و معاینه بدنی انجام می‌دهد. درباره گزینه‌های درمان و روشی که انجام می‌شود، اطلاعات کاملی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

عکسبرداری‌های لازم انجام می‌شود تا وضعیت جسمی بیمار مشخص شود؛ همچنین جراح مزایا و عوارض که در پیکرتراشی در مردان شاید به وجود آید، را به فرد می‌گوید. دو روز قبل از عمل حمام کرده و در هنگام عمل باید یک نفر به عنوان همراه بیمار حضور داشته باشد. گن مخصوص را تهیه کرده و شش ماه از آن استفاده کنید. در صورت نیاز باید از توالت فرنگی استفاده شود؛ زیرا فشار آوردن زیاد به بدن باعث باز شدن بخیه‌ها و عفونت خواهد شد.

بیشترین قسمت‌های بدن برای پیکرتراشی در مردان

پیکرتراشی از عمل‌های پرطرفدار در این سال‌های اخیر است. هر فردی امکان دارد تنها در قسمتی از بدن خود این جراحی را انجام دهد. آقایان پیکرتراشی را بیشتر در بخش‌های مختلف زیر انجام می‌دهند:

پهلو

از این روش برای حذف چربی‌های اطراف کمر و سفت کردن بافت آن استفاده می‌شود. در این صورت کمر فرد صاف و منحنی شکل خواهد شد و وزن او نیز کمتر می‌شود. قبل از انجام عمل، پزشک بررسی‌های لازم را انجام داده تا بتواند در عمل تقارن را رعایت نماید.

شکم

مردانی که در قسمت شکم چربی دارند و این چربی‌های سخت با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌رود، می‌توانند این روش را استفاده کنند. بیشتر افرادی که برای پیکرتراشی اقدام می‌کنند، از قسمت شکم، چربی اضافه دارند. با برداشتن چربی اضافه موجود در قسمت شکم با دیگر قسمت‌های بدن تعادل و تقارن رعایت می‌شود.

ران

با تکنیک‌های مختلف می‌توان پیکرتراشی ران را انجام داده و چربی‌های سخت آن را از بین برد. برخی از افراد برخلاف دیگر قسمت‌های بدن در ران چربی اضافه دارند. به همین خاطر تمایل دارند تا چربی‌های اضافه این قسمت را از بین ببرند.

سینه

پیکر تراشی در مردان برای فرم دادن به سینه‌ها نیز انجام می‌شود. می‌توان با تزریق چربی و یا برداشتن چربی‌های اضافه سینه را بزرگ و یا کوچک کرد.

عضلات پشت بدن

این روش برای برداشتن چربی‌های پشت نیز مناسب است و با حذف آن می‌توان کمری باریک و خوش فرم‌تر داشت. قبل از شروع عمل پزشک تمامی اطلاعات لازم و نحوه انجام کار را به شما اعلام می‌کند و می‌توانید تا حدودی نتیجه کار را تصور کنید.

ساق پا

پیکرتراشی در مردان برای ساق پا نیز انجام می‌شود و می‌توان با انجام این عمل، چربی‌های اضافه آن را از بین برد.

باسن

برخی مواقع مردان باسن‌های خیلی بزرگی دارند که باعث خجالت آن‌ها و همچنین کاهش اعتماد به نفس می‌شود. بنابراین با حذف چربی‌ها می‌توان باسن را کوچک‌تر کرده و به‌اندام ‌ایده‌آل رسید. لازم به ذکر است که می‌توان با تزریق چربی فرو رفتگی و یا لاغر بودن آن را برطرف کرد.

بازو

این قسمت اگر چاق باشد ظاهر افتاده و زشتی خواهد داشت. برای برطرف کردن شلی پوست پس از کاهش اضافه وزن شدید و یا رفع چاقی می‌توان این بخش را جراحی کرد تا چربی‌ها از بین روند و فرم آن بهتر شود. پیکرتراشی در مردان در قسمت بازو، استایل آن‌ها را جذابتر کرده و در لباس بیشتر نمایان خواهد شد.

مراحل انجام پیکرتراشی مردان

پیکر تراشی در مردان روشی عالی است که برای لاغری و زیبایی از آن استفاده می‌شود. این روش امروزه طرفداران زیادی دارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان گفت یکی از عمل‌های زیبایی است که به طور چشمگیری در حال افزایش است. برای انجام لیپوماتیک مردان، اول پزشک متخصص قسمت‌هایی که چربی باید از آن خارج شود، را مشخص کرده و منافذی به قطر ۲ الی ۵ میلی‌متر در آن ایجاد می‌کند.

سپس لوله دستگاه کانولا را از طریق این سوراخ‌ها وارد بدن می‌کند. این دستگاه امواج مادون را ایجاد کرده و بافت چربی را تخریب و تجزیه می‌کند. پس از آن در مرحله بعدی پیکرتراشی در مردان توسط همین لوله، سلول‌های چربی تخریب شده از بدن خارج شده و در مخزن دستگاه جمع می‌شوند.

وقتی این سلول‌های چربی از بدن خارج می‌شوند، پزشک محلولی را در محل آن تزریق می‌کند تا فرد بی‌حس شده و دردی احساس نکند؛ همچنین این محلول جلوی خونریزی بیش از حد را خواهد گرفت. می‌توان این چربی‌های خارج شده را به دیگر قسمت‌های بدن تزریق کرد تا همزمان با کاهش چربی در برخی قسمت‌ها بتوان قسمت‌های دیگر را حجیم کرده و تغییر فرم داد.

عوامل موثر در هزینه پیکرتراشی در مردان

هزینه پیکرتراشی در مردان با توجه به شرایط و عوامل مختلفی متغیر است که عبارتند از:

مهارت جراح

اصلی‌ترین فاکتور در تعیین هزینه‌ها، مهارت جراح است. هر چه سابقه و تجربه پزشک بیشتر باشد، طبیعتا دستمزد او نیز بیشتر خواهد شد. اما باید گفت پرداخت دستمزد بالاتر ارزش این را دارد که از یک پزشک با تجربه و مهارت بالاتر استفاده کرد؛ زیرا در این صورت ریسک خطر بسیار پایین آمده و دغدغه کمتری خواهید داشت.

دستمزد دستیاران جراح

در طی انجام عمل در کنار جراح، دستیارانی هستند که به او کمک می‌کنند. این افراد قبل از عمل با جراح بر سر میزان دستمزد توافق کرده‌اند که این هزینه نیز به هزینه‌های عمل اضافه می‌شود.

هزینه اتاق عمل

هزینه اتاق عمل با توجه به مدت عمل، امکانات عمل، بیمارستان و... مشخص می‌شود. پزشک جراح با توجه به شرایطی که دارید و شناختی که از بیمارستان‌ها دارد، با انتخاب یک اتاق عمل مجهز کمک می‌کند تا این پروسه به خوبی انجام شود.

عضو عمل شده

پیکرتراشی در مردان در همه نقاط بدنه با یک هزینه انجام نمی‌شود و در عضو‌های مختلف با هم متفاوت است. میزان زمان و انرژی که طی عمل در قسمت‌های مختلف صرف می‌شود، با هم فرق دارد. وقتی عضوی چربی بیشتری داشته باشد، زمان بیشتری را باید برای آن گذاشت. به طور مثال انجام این عمل در ناحیه گردن نسبت به شکم و پهلو هزینه کمتری خواهد داشت.

وضعیت و شرایط فیزیکی

وضعیت بیمار نیز در این رابطه مهم است و همیشه جراح پس از معاینه اولیه هزینه را اعلام می‌کند. اگر بدن فرد آمادگی خوبی داشته باشد و از نظر شرایط فیزیکی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، هزینه‌های مربوطه به پیکرتراشی در مردان کمتر خواهد شد.

مشاوره مجازی رایگان: 22111799-021 و 09120408890

سخن پایانی

پیکرتراشی در مردان روشی محبوب برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن و رسیدن به فرم و ظاهر ‌ایده‌آل است. برای قسمت‌های مختلف بدن می‌توانید از این عمل زیبایی استفاده کنید. مهارت پزشک در نتیجه نهایی بسیار تاثیر دارد.

پیچ اینستاگرام عکس قبل و بعد پیکرتراشی

برای محاسبه هزینه عمل پیکرتراشی باید عوامل مختلفی همچون مهارت پزشک، وضعیت و شرایط فیزیکی، عضو عمل شده و... را بررسی کرد. قبل از انجام این کار باید با پزشک جراح صحبت کرده و مشاوره بگیرید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهد. با اطلاع از نحوه عمل، مزیت‌ها و معایب و دیگر نکات مهم می‌توانید تصمیم خود برای انجام این عمل را بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها