رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 625972

6 روش بازطراحی اتاق خواب، با کمترین هزینه

فصل آخر سال است و کم کم داریم به زمان گردگیری و خانه تکانی نزدیک می شویم. درست است که بیشتر ما سعی می‌کنیم از زیر بار این کار در برویم، اما راستش را بخواهید خودمان هم می‌دانیم که راه فراری ازش نداریم. البته مشکل این موضوع صرفا به زحمت و دردسر جابجا کردن وسایل محدود نمی‌شود، بلکه نگرانی اصلی مربوط به هزینه‌ای است که روی دستمان می‌گذارد. اگر جزو قشر مرفه هستید و دلواپسی و دغدغه مالی ندارید، می‌توانید بیخیال این مطلب شوید؛ ولی خواندن ترفندهای ساده و ارزان تغییر چیدمان خانه، برای آن‌ها که نمی خواهند زیاد از جیبشان مایه بگذارند، واجب است. با این ترفندها نیازی به خرید وسیله جدید نیست.

 

بدون هزینه مگر می‌شود؟

بله، شدنی است. بخش زیادی از این راه‌ها و ترفندها به خانه خودتان برمی گردد؛ یعنی به جای خرید یک وسیله جدید، با تغییر و تعویض اقلام داخل خانه و چند جابجایی ساده، نمایی تازه و متفاوت از قبل به اتاق خواب می‌دهید. نمونه بسیار ساده اش تعویض لامپ هایی است که در خانه دارید؛ بسیاری از ما لامپ و چراغ هایی در آشپزخانه، پذیرایی و اتاق ها داریم که با وجود سر و شکلی متفاوت، می‌توانند به جای یکدیگر قرار بگیرند. این فقط یک مثال ساده بود. بیایید بیشتر درباره اش برایتان بگویم.

1- تغییر چیدمان تخت

احتمالا بزرگترین وسیله‌ای که در اتاق خواب دارید تخت است. پس طبیعتا هر تغییری -حتی جزئی- در سر و شکل آن، کاملا به چشم می آید. اگر به‌اندازه کافی بودجه دارید، می‌توانید مدل جدید تخت خواب یک نفره یا دو نفره را امتحان کنید. اما راه ارزان و بدون هزینه، ایجاد تغییرات ساده در چیدمان تخت است. بالش، روتختی، لحاف و پتو می‌توانند حالت‌های مختلفی داشته باشند؛ برای مثال، اگر پتو را جمع می‌کنید و به شکل تاشده در انتهای تخت می‌گذارید، به طور کامل روی تخت بکشید یا نحوه قرار دادنش را عوض کنید. اگر دو بالش دارید، دو سه بالش دیگر در اندازه‌های مختلف به آن اضافه کنید. یا به جای روتختی، پارچه‌ای به رنگ دیگر بیندازید. این اضافه کردن رنگ را دست کم نگیرید.

2- جابجایی وسایل

دنبال معجزه نباشید؛ وقتی قرار نیست هزینه کنید ناچارا باید به تغییرات معمولی و قابل اجرا رو بیاورید. میزان این تغییر به خودتان بستگی دارد. اما موضوع مهم این است که ذهنتان درگیر کلیشه‌ها و چهارچوب ها نباشد. به ذهن و اتاقتان اجازه بدهید چیزی جدید را امتحان کند، از نتیجه اش نترسید. جابجا کردن محل قرارگیری دو وسیله، تزئین اتاق با اقلامی که قبلا کنار گذاشته بودید، برداشتن چیزی که طی چند ماه اخیر ازش استفاده نکرده اید، از جمله کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اگر تخت خواب دو نفره دارید، بهتر است محیط اتاق را خلوت تر کنید تا تخت بیشتر به چشم بیاید و ضمنا نمای اتاق تغییر کند. این سبک مدرن و مینیمال است؛ چیزهای اضافی و غیرکاربردی را کنار بگذارید، مخصوصا اگر اتاقتان چندان بزرگ نیست.

3- مدرن باشید

بگذارید اول مشخص کنم منظور از سبک مدرن چیست. این شکل از چیدمان خانه، بهره گیری از اجزا و تکنیک هایی است که سر و شکلی جدید، جذاب و امروزی به اتاق شما می‌دهند. ویژگی‌های بارز این سبک استفاده از خط‌های مستقیم و صاف (به جای خط‌های منحنی)، به کارگیری رنگ‌های خنثی، شکل‌های هندسی و مبلمان مدرن است. برای مثال، یکی از مدل‌های تخت که چند سالی است وارد بازار شده و توجه‌ها را به سمت خودش جلب کرده، تخت باکس است. این تخت به خاطر صرفه جویی در فضا، آماده بودن (بی نیاز به سرهم بندی)، ارائه محفظه‌ای برای نگهداری وسایل، پوشش پارچه‌ای و تنوع رنگ شکلی کاملا امروزی دارد. این تخت ها در مقایسه با سایر مدل‌ها، هزینه کمی هم دارند.

4- طبیعت در خانه

تکه‌ای از طبیعت را به خانه تان بیاورید؛ این کاری است که حس تازگی و زندگی را به خانه شما می آورد. چیزی است که نیاز به هزینه ندارد؛ خاطرم است دوستی داشتم که با چندین و چند کاج، اتاقش را تزئین کرده بود و هر کس که وارد خانه اش می شد، نگاهش می‌رفت سمت آن‌ها؛ این کار را بدون صرف یک تومان انجام داد و واقعا نمایی تازه به اتاقش بخشید. خلاقیت همین چیزهای ساده است، قرار نیست چیزی جدید اختراع کنید. یکی دیگر از آشناها، با شاخه‌ای شکسته که جلوی خانه اش افتاده بود، یک سفره هفت سین به سبک روستایی طراحی کرد، فقط با کمی رنگ و جلا دادن به آن چوب. این مثال‌ها را می زنم که بدانید ایده‌ها کاملا عملی است.

5- تعویض چراغ ها

نور نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در جذابتر کردن فضا دارد. اگر به مراسم‌های افتتاحیه در هر حوزه‌ای نگاه کنید، این بازی نور است که چشم ها را به سمتی خیره می‌کند. همین اتفاق با شکلی دیگر و در مقیاسی کوچکتر در خانه تان می‌افتد. منابع نوری خانه تان را بررسی کنید و ببینید کدامشان کمتر استفاده شده و کدامیک می‌توانند نقش موثرتری در جای دیگر خانه ایفا کنند. برای نمونه، اگر چراغی –حتی در اندازه‌ای کوچک- روی میز اپن آشپزخانه یا روی طاقچه پذیرایی دارید که از نورش هیچ استفاده‌ای نمی کنید، به اتاقتان بیاورید. حتی گاهی تعویض حباب ها هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. حباب هایی که درجه نور را کم یا زیاد می‌کنند و این نور جلوه دیگری به فضای خانه می‌دهد.

6- خرید ارزان

همه ما این روزها به فکر صرفه جویی در هزینه‌ها هستیم. واقعیت این است که راه گریزی از خرید کردن نیست، اما نکته این است که از کجا خریدتان را انجام می‌دهید و کالایی که تهیه می‌کنیم ارزش خرید بالایی دارد. تخت خواب و اقلام اتاق خواب مثل میز آرایش و میز کامپیوتر چیزهایی هستند که تا چند سال نیازی به تعویضشان نداریم؛ پس اگر درست هزینه کنید، نه تنها پول را از دست نداده اید بلکه به نوعی دارایی تان را ذخیره می‌کنید، آن هم وقتی مدام اجناس گران می شوند. فروشگاه سه گامه به نشانی www.segameh.com با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت MDF با قیمت هایی مناسب، کمک می‌کند که کمترین هزینه را برای وسایل چوبی اتاق خواب بپردازید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها