رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627529

هوش مصنوعی گوشی‌ سامسونگ S24 چگونه است؟ آیا از زبان فارسی پشتیبانی می کند؟

سامسونگ فهرست زبان‌های پشتیبانی‌شده در قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 را اعلام کرد. سامسونگ درحال توسعه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی خود برای گوشی‌های گلکسی است. سری گلکسی S24 ازجمله اولین مدل‌های گوشی سامسونگ خواهند بود که انتظار داریم به ابزار Gauss مجهز شوند؛‌ مدل هوش مصنوعی شرکت کره‌ای که چند روز قبل در رویداد AI Forum 2023 معرفی شد.

افشاگر نام‌آشنا، Tech_Reve می‌گوید هوش مصنوعی سامسونگ Gauss ابتدا فقط از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، کره‌ای و ژاپنی پشتیبانی خواهد کرد که متاسفانه فهرست بسیار کوتاهی است. چت‌بات هوش مصنوعی گوگل درحال حاضر با بسیاری از زبان‌های سرتاسر جهان سازگاری دارد و کاربران ایرانی نیز می‌توانند به زبان فارسی از آن استفاده کنند.

باید دید سامسونگ پشتیبانی از زبان‌های دیگر را با چه سرعتی به هوش مصنوعی Gauss اضافه خواهد کرد. دستیار شخصی این شرکت موسوم‌به بیکسبی از سال ۲۰۱۷ تاکنون در برخی گوشی‌های هوشمندش ارائه‌ شده ولی همچنان فقط از ۹ زبان پشتیبانی می‌کند؛ امیداوریم هوش مصنوعی غول فناوری کره‌ی جنوبی به‌سرعت از زبان‌های بیشتر و به‌خصوص فارسی پشتیبانی کند.

اگر سامسونگ بخواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در گوشی‌های هوشمند آینده‌اش به مزیتی رقابتی تبدیل کند، پشتیبانی از زبان‌های مختلف قطعاً اهمیت زیادی خواهد داشت و درغیراین‌صورت سرنوشت بیکسبی می‌تواند بار دیگر با Gauss تکرار شود. Gauss مثل بیکسبی می‌تواند دستورات را روی دستگاه کاربران به‌صورت محلی اجرا کند تا بدین‌ترتیب حریم خصوصی آن‌ها حفظ شود. این فناوری در سری سامسونگ s24 اولترا ، عملکردهایی مثل ترجمه‌ی خودکار صدا و متن ازطریق تماس تلفنی را بهبود خواهد داد.

باید دید هوش مصنوعی سامسونگ Gauss چه امکانات دیگری دراختیار کاربران قرار خواهد داد و آیا می‌تواند در کنار قیمت گوشی، به یکی از دلایل مهم خرید محصولات گلکسی آینده تبدیل شود؟

هوش مصنوعی در فیلمبرداری با S24 سامسونگ

چیزی که برای جذاب است، بخش فیلمبرداری با این گوشی است. آپشن Instant Slow-Mo در فیلمبرداری سامسونگ S24 می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، فیلم‌های عادی را تبدیل به اسلوموشن کند. این یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف کار با اسلوموشن در دوربین‌های واقعی را برطرف می‌کند.

در دوربین‌های واقعی، اسلوموشن خیلی خوب عمل می‌کند. مشکل اینجاست که ما به عنوان فیلمبردار نمی‌دانیم چه صحنه‌ای برای اسلوموشن مناسب است و معمولا خیلی از صحنه‌ها را در حالت عادی فیلمبرداری می‌کنیم و بعدا می‌فهمیم که ایکاش به صورت اسلوموشن فیلمبرداری می‌شدند.

سامسونگ S24 می‌تواند این مشکل را با هوش مصنوعی برطرف کند. یعنی حتی اگر فیلم را با سرعت عادی فیلمبرداری کرده باشید، می‌تواند آن را تا ¼ سرعت، کندتر کند. مثلا می‌تواند یک فیلم 4K را که با سرعت 30p گرفته شده است، تا 120 فریم بر ثانیه کند‌تر کند.

جالب تر اینکه این گزینه حتی روی ویدئو‌های اسلوموشن هم تاثیر می‌گذارد و مثلا می‌توانید یک ویدئوی Full HD با سرعت 240 فریم بر ثانیه را از یک ویدئوی اسلوموشن 60 فریم معمولی هم به دست اورید.

البته مانند خیلی دیگر از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، اینجا هم گاهی اوقات برخی از فریم‌ها عجیب و غریب می‌شوند. اما چنین قابلیتی که مبتنی بر نرم‌افزار است، همیشه امیدوار کننده هستند. چون با پیشرفت پردازشگر‌ها و آپدیت‌های نرم‌افزاری، روزبه‌روز بهتر و قوی تر می‌شوند و آینده بسیار روشنی را برای آن متصور هستیم.

مهم ترین اشکال که در هوش مصنوعی سامسونگ S24 اولترا وجود دارد چیست؟

یکی از اولین ایراداتی که برای این هوش مصنوعی در نظر می‌گیرم، یکسان شدن ویرایش‌های ما است. برای این موضوع بگذارید یک مثال بزنم:

خیلی از ما با برنامه Snapchat و ویرایش‌هایی که روی صورت انجام می‌دهد آشنا هستیم. مثلا یک ویرایش یا رتوش برای زیباسازی چهره خانم‌ها دارد که فارغ از اینکه خانم‌ها واقعا چه شکلی هستند و چه نور و رنگ پوست و آرایشی روی صورت آن‌هاست، روی چهره همه ایجاد می‌کند. اگر دقت کرده باشید، تقریبا همه دختران و خانم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعال و علاقمند به استفاده از این فیلتر‌های زیباسازی هستند، یکسان و شبیه به هم هستند!

واقعیت این است که هوش مصنوعی، هرچقدر هم که بخواهد متنوع عمل کند، بهرحال از یک سری الگوریتم‌های از پیش آماده تبعیت می‌کند و به همین دلیل هم چهره افراد هر طور که باشد، همه را شبیه به هم بازسازی می‌کند.

نگرانی من این است که ما چنین شباهت‌هایی را در عکس‌ها ببینیم. یعنی این میزان تنوعی که در عکس‌های افراد می‌بینیم از بین برود و عکس‌ها شبیه به هم شوند.

سامسونگ می‌گوید هدف دوربین مجهز به هوش مصنوعی این است که “خلاقیت شما را زنده کند”. من تصور می‌کنم که دقیقا برعکس، خلاقیت ما را کم می‌کند. اتفاقا مانند بهترین مولدهای هوش مصنوعی، این ابزار ویرایش گلکسی که از هوش مصنوعی برای ویرایش استفاده می‌کند عکس‌های فوق العاده خوبی را ایجاد می‌کند. عکس‌هایی که ایراد ندارند!

این هوش مصنوعی عکس‌های تعطیلات شما را طوری جلوه می‌دهند که انگار از دوربین یک عکاس حرفه‌ای بیرون آمده‌اند و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. اما بیایید وانمود نکنیم که هوش مصنوعی خلاقیت را تشویق می‌کنند. اتفاقا خیلی از عکس‌های واقعی ما پر از اشکال و ایراد هستند و این همان واقعی بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. هوش مصنوعی ممکن است فقط خاطرات ما را به طرز عجیبی یکدست کنند.

قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا در کانفیگ پایه به ۱٬۲۹۹ دلار می‌رسد که ۱۰۰ دلار از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا بیشتر است. و برای خرید آن میتوانید از سایت موبایل استقلال اقدام کنید.

https://mobileesteghlal.ir/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها