رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627626

چگونه به بورسا، سرسبزترین شهر ترکیه سفر کنیم؟

بورسا یکی از سرسبزترین شهرهای کشور ترکیه و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در جنوب شرقی دریای مرمره قرار دارد. قدمت آن به ۴ هزار سال پیش بازمی‌گردد و در دوره‌های تاریخی مختلف اتفاقات مختلفی در آن رخ‌داده است و نتیجه آن برجای‌ماندن آثار تاریخی مختلفی نظیر مساجد، کلیساها و حمام‌های قدیمی است. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید.

 

در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلف سفر به شهر بورسا، بهترین زمان سفر و جاذبه‌های آن را معرفی کنیم.

انواع روش‌های سفر به شهر بورسا

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای سفر به شهر بورسای ترکیه، خرید بلیط هواپیما است. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به فرودگاه «ینی شهیر» بروید. این فرودگاه حدوداً ۲۴ کیلومتر با شهر بورسا فاصله دارد. می­توانید با استفاده از تاکسی خودتان را از فرودگاه به شهر برسانید.

نکته: پرواز مستقیم تهران به بورسا در تاریخ‌های مختلف وجود ندارد و ممکن است پیدا کردن آن کمی سخت شود؛ بنابراین بهتر است که به سراغ خرید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی شهرهایی نظیر استانبول، آنکارا و آنتالیا بروید. بعد از رسیدن به این شهرها با استفاده از وسایل نقلیه مختلف برای رسیدن به شهر بورسا اقدام کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به شهر بورسا بروید، استفاده از کشتی است. در ابتدا شما می‌توانید بلیط هواپیما ارزان استانبول را خریداری کنید و سپس با استفاده از کشتی خودتان را به بورسا برسانید. این سفر دریایی حدوداً ۲ ساعت طول می‌کشد. هزینه بلیط کشتی این مسیر حدوداً برابر با ۳۱۰ لیر است.

با استفاده از خودرو یا کرایه تاکسی نیز می‌توانید از شهرهای معروفی نظیر استانبول به بورسا بروید. فاصله شهر استانبول تا بورسا حدود ۴ ساعت است. با استفاده از بزرگ‌راه شماره ۵ که استانبول را به شهر ازمیر متصل می‌کند، می‌توانید به بورسا برسید. شهر بورسا در میانه‌ی این راه قرار دارد.

یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ای که با استفاده از آن می‌توانید خودتان را به بورسا برسانید، اتوبوس است. فاصله ترمینال اتوبوسرانی بورسا تا مرکز این شهر حدود ۳ کیلومتر است. می‌توانید از شهرهای مختلفی نظیر استانبول، آنکارا و آنتالیا بلیط اتوبوس بورسا را خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به شهر بورسا

شهر بورسا یکی از شهرهای مدیترانه‌ای به‌حساب می‌آید. آب‌وهوای این شهر معتدل است. اگر در فصل تابستان به آن سفر کنید، ممکن است گرما و رطوبت هوای این شهر کمی شما را اذیت کند. البته اگر قصد شما از سفر به شهر بورسا انجام تفریحات ساحلی است یا می‌خواهید در فستیوال‌های مختلفی نظیر جشنواره موسیقی بورسا شرکت کنید، فصل تابستان زمان مناسبی برای شما است. در این جشنواره سبک‌های مختلف موسیقی نظیر جاز، پاپ و راک اجرا دارند.

اگر قصد انجام ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی را دارید و می‌خواهید ورزش اسکی­سواری در پیست «اولوداغ» را امتحان کنید، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به شهر بورسا است. البته به این نکته نیز توجه کنید که در این فصل هوای شهر بورسا بسیار سرد می‌شود و احتمال بارش برف در این فصل بسیار زیاد است.

اگر به‌دنبال آب‌وهوای معتدل می‌گردید، بهتر است که از ماه اردیبهشت تا ماه مهر به سراغ بلیط ترکیه بروید و برای سفر خود به شهر بورسا برنامه‌ریزی کنید.

در سفر به بورسا از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

در شهر بورسا انواعی از جاذبه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید. در ادامه با جاذبه‌های این شهر بیشتر آشنا می‌شویم:

ارگ قدیمی بورسا

اگر به دیدن آثار باستانی و قدیمی علاقه دارید، حتماً به ارگ قدیمی شهر بورسا مراجعه کنید. در این منطقه از بورسا می‌توانید مقبره «عثمان» و «اورهان» که از بنیان‌گذاران سلسله‌ی عثمانی بودند را ببینید. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به برج ساعت اشاره کرد. از بالای این برج می‌توانید مناظر زیبای شهر بورسا را مشاهده کنید.

مشاهده رقص صوفیان

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در شهر بورسا انجام دهید، مراجعه به مرکز فرهنگی «کاراباسی ولی» است. این مرکز متعلق به صوفیان بورسا است. جالب است بدانید که شهر بورسا به مدت یک هزار سال است که تبدیل به پایتخت صوفیان شده است. این مرکز فرهنگی در ۲۰۰ متری جنوب مسجد جامع بورسا قرار دارد. برای دیدن رقص صوفیان در این مرکز می‌توانید شنبه عصر به محل قرارگیری آن مراجعه کنید.

بازار سنتی بورسا

در بازار سرپوشیده‌ی بورسا می‌توانید انواع از اجناس مختلف را خریداری کنید. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید این بازار مناسب شما است. در زمان قرون‌وسطی شهر بورسا در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. هم‌اکنون نیز می‌توانید پارچه‌های ابریشمی جذابی را از مغازه‌های این شهر خریداری کنید. از دیگر سوغاتی‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روسری
  • شال
  • رومیزی
  • روتختی
  • ظروف سرامیکی
  • جواهرات دست‌ساز
  • فرش

روستای قدیمی جومالی کیزیک

اگر اهل روستاگردی هستید، در سفر به شهر بورسا می‌توانید به یکی از روستاهای جذاب نزدیک به این شهر مراجعه کنید. روستای قدیمی «جومالی کیزیک» در دامنه شمالی کوه اولوداغ، در شرق شهر بورسا، قرار دارد. این روستای جذاب از کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش شده‌ای تشکیل می‌شود و در آن رستوران‌ها و کافه‌های قدیمی قرار دارد که می‌توانید برای صرف نوشیدنی و غذاهای محلی به آن مراجعه کنید. از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به گورستانی با سنگ قبرهای قدیمی، حمام، مسجد چوبی و چشمه زکیه خاتون اشاره کرد.

موزه آتاتورک

اگر دوست دارید محل اقامت آتاتورک در شهر بورسا را از نزدیک ببینید، به موزه آتاتورک این شهر مراجعه کنید. این ساختمان از سال ۱۹۶۸ تبدیل به موزه شده‌است و در آن اشیا و لوازم آتاتورک نگه‌داری می‌شود.

درخت قدیمی اینکایا

اگر دوست دارید درخت چنار ۶۰۰ساله شهر بورسا را از نزدیک ببینید، باید به شمال این شهر محله «اویوک جی نا» بروید. مردم این محله این درخت را بسیار مقدس می‌پندارند. در اطراف آن نیز رستوران و کافه­های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی به آن مراجعه کنید.

مسجد جامع بورسا

یکی از بزرگ­ترین و قدیمی‌ترین مساجد شهر بورسا مسجد جامع آن است. قدمت این مسجد به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد. این مسجد ۲۰ گنبد و ۲ گلدسته دارد. انواعی از کاشی‌کاری‌های جذاب و کتیبه‌های مختلف را می‌توانید در داخل مسجد مشاهده کنید. در موزه آن گنجینه‌ای از نسخ خطی اسلامی نگه‌داری می‌شود. حتماً زمان بازدید از آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمان اقامه نماز نباشد.

کوه اولوداغ

اگر در فصل زمستان به بورسا رفته‌اید، می‌توانید به کوه اولوداغ مراجعه کنید. پیست اسکی و تله‌کابین این کوه برایتان جذاب خواهد بود. برای دسترسی به این پیست باید از یک مسیر بسیار زیبا و جذاب عبور کنید.

جمع‌بندی

شهر بورسا حدوداً ۴ ساعت با شهر استانبول فاصله دارد. این شهر سرسبز و ساحلی مقصد جذابی برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت کشور ترکیه است. از جشنواره موسیقی و رقص صوفیان گرفته تا اسکی سواری در کوه اولوداغ و بازدید از جاذبه‌های تاریخی نظیر بازار سنتی بورسا و مسجد جامع این شهر می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود بیاورد. همچنین می‌توانید به روستای قدیمی «جومالی کیزیک» مراجعه کنید و بخشی از سفر خود را در میان مردم روستانشین ترکیه سپری کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها