رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627811

ایران را جزیره می خواهند نه یک سرزمین بالنده

ساعت 24 - کافی است اندازه‌ای از دقت و واکاوی بیشتر درباره رییس بانک مرکزی ایران دولت سیزدهم را در دستورکار قرادهیم تا برایمان آشکار شود او برای نشاندن سخنان ناکارشناسی خود در شروع به کار که دلار را ارزان نگه میدارم حاضر است تجارت وتولید را فدای این وعده خود کند. او البته ناگزیر به این کار است چون اگر دلار گران شود بید جواب دهد.

کمی دورتر از خیابان میرداماد که محمدرضا فرزین در ساتمان بانک مرکزی حکمروایی می‌کند و در مرکز پایتخت در خیابان باب همایون وزیری ناکارآمد در ساختمان غول پیکروزارت اقتصاد چرتکه در دست می‌خواهد از هر ایرانی ساکن در کشور و از هرفعالیتی مالیات بگیرد تا دخلش پر شود و بگوید به تعهدات خود عمل کرده است. به این ترتیب در حالی که رییس بانک مرکزی راه تجات را تنگ می‌کند وزیر اقتصاد فشار بیشتری برهمه گروه‌ها می‌اورد. از سوی دیگر وزارت خارجه ایران با ناکاربلدی راه‌های فروبسته ایران در دیپلماسی را همچنان بسته و پنجره‌های به سوی دوکشوررا بازنگهداشته است. واقعیت تلخ در ایران امروز این است گروه‌ها و باندهای سیاسی حاکم براین سرزمین که شوربختانه بخشی از قدرت واقعی در اختیارشان است تصورشان این است که ایران را می‌توان به شبه جزیره‌های امن برای حکومت‌های دیوانسالاری تقسیم کرد ونیز بر این باورند بدون دادو ستد با دیگر کشورها می‌توان این سرزمین را اداره کرد. این وضعیت در همه سالهای فعالیت دولت‌های گوناگون به مروز زمان شدید ترشده و شکل و ماهیت استیلا یافته در مناسبات داخلی اداره کشور ونیز در داد وستد با جهان شده است. این افراد و گروه‌ها با همه نیروی واقعی هرراهی که برای هموارشدن کسب و کار ایرانیان هموار می‌شود را می‌بندند و امیدوارند به این ترتیب و با جزیره شدن ایران به خواسته‌های خود برسند.  

شوربختانه تا امروز در این خواست خود به کامیابی رسیده‌اند. این افراد و گروه‌ها با همین نگاه است که می‌خواهند ایران را در درون نهادهای قدرت تبعید کنند. این اندیشه جزیره ساز وخطرناک هیچ بیمی از اینکه رفتار و گفتارشان آسیب‌های پرشمار و گسترده به کسب وکار ومعیشت ایرانیان وارد می‌کند ندارند و حالا دراین روزهای سخت به جای اینکه به دلیل تصمیم‌های دردسر ساز خود جواب دهند دنبال دولتی کردن همه امورند.  

بهشت و آرزوی بلند این جزیره سازان این است که ایران به کره شمالی دوم تبدیل شود و با هیچ سرزمین و ملتی جز دو کشور ارتباط نداشته باشد و به این ترتیب این سرزمین بزرگ و پهناور و تار یخی را به جزیره‌ای سرد و تاریک تبدیل کنند. تجربه نشان داده است ایرانیان هرگز به این اندیشه دل نمی بندندو راه بزرگ شدن و نیرومند شدن اقتصاد را ا درگسترش داد و ستد بادنیای آزاد می‌دانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها