رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627816

نوروز 1403 کجا بریم؟ سفر داخلی یا خارجی؟

برای تعطیلات نوروز برنامه سفر چیده‌اید یا هنوز نمی‌دانید کدام مقصد را انتخاب کنید؟ قصد دارید به سفر داخلی بروید یا سفر خارجی؟

در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین مقاصد داخلی و خارجی در نوروز ۱۴۰۳ را به شما معرفی کنیم و هر آنچه برای برنامه‌ریزی نیاز دارید، از نحوه رزرو بلیط تا هتل را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین مقاصد داخلی برای نوروز 1403

یکی از مزیت‌های نوروز این است که در یکی از بهترین فصل‌های سال قرار دارد و کنار هم قرار گرفتن تعطیلات و آب‌وهوای مناسب یک پکیج عالی برای سفر به‌شمار می‌رود. در این زمان در بین مقاصد داخلی، شهرهای زیادی در بهترین شرایط سفر قرار دارند و امکانات سفر از هر جهت برای شما مهیاست. در ادامه برخی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در نوروز معرفی شده‌اند.

رشت: شهر باران با بازار معروفش، میدان شهرداری پرهیاهو، رستوران‌هایی پر از عطر ماهی و زیتون پرورده، کوچه‌پس‌کوچه‌هایی دیدنی، پاساژها و مراکز تجاری، مردم خوش‌مشرب و مهربان با اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیبا یکی از بهترین مقاصد برای سفر نوروزی است.

رامسر: در مازندران زیبا یکی دیگر از مقاصد جذاب برای سفر در شمال ایران وجود دارد؛ شهری که طبیعت زیبای دریای خزر از یک سو و جنگل‌های سرسبز هیرکانی را از سوی دیگر به شما هدیه می‌دهد. ضمن اینکه رامسر با وجود جاذبه‌های تفریحی و امکانات مختلف برای گشت‌وگذار و اقامت یکی از بهترین شهرها برای تفریح و لذت بردن از طبیعت است.

گرگان: در استان زیبای گلستان یک شهر زیبا و تاریخی یعنی گرگان وجود دارد؛ مقصدی جذاب برای سفر که بسیار خلوت‌تر از شهرهای گیلان و مازندران است و می‌توانید تلفیقی از طبیعت و تاریخ را در آن مشاهده کنید.

تهران: نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به پایتخت ایران است؛ شهری مدرن و با انواع جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و طبیعی که تمیزترین و خلوت‌ترین چهره‌اش را در نوروز به نمایش می‌گذارد.

کاشان: عصاره تاریخ را می‌توانید در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاشان با خانه‌ها و عمارت‌های تاریخی‌اش بچشید، شهر گلاب و کویر که مجموعه‌ای از شکوه ایران را در کنار طبیعت زیبایش به نمایش می‌گذارد.

اصفهان: وصف این شهر در چند کلمه نمی‌گنجد. شهری با ترکیب هنر معماری، تاریخ و البته سوغاتی‌های خوشمزه که در نوروز یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفرهای داخلی‌ است.

یزد: کوچه‌های خشتی با طعم قطاب و باقلوا و چشم‌اندازی بی‌نهایت از کویر، تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های یزد است و می‌تواند در نوروز میزبان شما با آب‌وهوایی خنک و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر باشد.

شیراز: عطر بهارنارنج، شعری از حافظ یا سعدی، معماری مسحورکننده، باغ‌ها و بناهای تاریخی و... گوشه‌ای از وصف شیراز زیباست.

قشم و کیش: جزایر جنوبی ایران، به‌ویژه کیش و قشم از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر به کرانه خلیج فارس هستند. قشم زیبا ترکیبی از طبیعت و خرید را به شما هدیه می‌دهد. کیش نیز مقصدی لوکس و یک جزیره دیدنی برای تفریحات آبی، خرید و گشت‌وگذار است.

چابهار: تنها بندر اقیانوسی ایران در جوار دریای عمان با داشتن آب‌وهوایی استوایی، طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز، سواحلی دیدنی، مراکز خرید متنوع و هزار و یک جاذبه دیگر در استان سیستان و بلوچستان میزبان شماست.

البته که تنوع مقاصد داخلی برای سفرهای نوروزی محدود به این شهرها نمی‌شود و می‌توانید مناطق دیگری را نیز انتخاب کنید. شهرهایی که هر کدام برای تجربه یک سفر نوروزی بی‌نظیر هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به مقاصد زیر اشاره کرد.

  • کرمان
  • مشهد
  • کرمانشاه
  • دزفول
  • آبادان
  • اهواز
  • بوشهر
  • سمنان

بهترین مقاصد خارجی برای نوروز 1403

اگر قصد دارید مقاصد خارجی را برای سفر انتخاب کنید، گزینه‌های مختلفی پیش‌روی شماست. از بین این مقاصد برخی از آن‌ها برای سفر اقتصادی و برخی دیگر برای سفر لوکس مناسب هستند. برخی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر نوروز شامل موارد زیر می‌شود.

ترکیه: ترکیه کشوری است با تنوع بالایی از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی که از بین شهرهای مختلف آن استانبول، وان، ازمیر، آنتالیا، کوش آداسی و... می‌توان هر یک را برای سفر انتخاب کرد. سفر به این کشور نیازی به ویزا نداشته و به نسبت مقاصد خارجی یک کشور نسبتا ارزان برای سفر به‌شمار می‌رود. برای سفر به ترکیه می‌توانید به صورت آنلاین از آخرین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول مطلع شده و بلیط خود را رزرو کنید.

دبی: این شهر حالا تبدیل به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا شده است. شهری که با سفر به آنجا تصور می‌کنید که به چند سال آینده سفر کرده‌اید. این شهر لوکس با انواع تفریحات مختلف و جذاب از کویرگردی و ساحل‌گردی تا مراکز خرید لوکس یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای نوروزی محسوب می‌شود. بلیط هواپیما دبی را به سادگی می‌توانید از سایت‌های معتبر رزرو کنید.

ارمنستان: کشوری با طبیعت زیبا که می‌توانید به دلیل هم‌مرز بودن با ایران برای سفر هوایی یا زمینی روی آن حساب کنید. ارمنستان نیز از جمله مقاصد ارزان برای سفر است که نیازی به اخذ ویزا ندارد.

تایلند: در جنوب شرق آسیا نیز یک مقصد جذاب با طبیعت شگفت‌انگیز میزبان شما خواهد بود. سرزمین معابد و دیدنی‌های بسیار که مسافران زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند.

گرجستان و آذربایجان دو کشور دیگری هستند که در همسایگی ایران قرار دارند و مقاصد پرطرفداری برای سفر در نوروز محسوب می‌شوند.

نوروز 1403 مقاصد داخلی را انتخاب کنیم یا خارجی؟

برای سفر در مقاصد داخلی یا خارجی باید چند فاکتور کلی را در نظر بگیرید. اینکه با چه میزان بودجه سفر می‌کنید، برای چند روز قصد سفر دارید، برای چه زمانی برنامه‌ریزی کرده‌اید و اینکه همراه با کودک سفر می‌کنید یا همه افراد بزرگسال هستند.

با پاسخ به این سوالات می‌توانید مقصد مناسب‌تری انتخاب کنید. به‌طور کلی سفر به مقاصد خارجی نسبت به مقاصد داخلی نیاز به هزینه بیشتری دارد و اگر کشور مورد نظرتان نیاز به اخذ ویزا داشته باشد باید از چند ماه قبل نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

از طرف دیگر اگر تجربه چندانی در برنامه‌ریزی سفر ندارید، مقاصد داخلی گزینه بهتری نسبت به مقاصد خارجی هستند.

در نهایت اینکه برای بیشتر مقصدهای خارجی نیاز به رزرو بلیط هواپیما خواهید داشت. این در صورتی است که در شهرهای داخلی می‌توانید با هر وسیله‌ای سفر کنید.

اما در هر صورت باید بلیط سفر خود یعنی بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس را از یک الی دو ماه قبل خریداری کنید تا مشکلی از بابت تکمیل ظرفیت نداشته باشید. برای یافتن ارزانترین بلیط هواپیما نیز بهتر است در سایت‌های اینترنتی معتبر جستجو کنید.

پس از خرید بلیط، با رزرو هتل برای اقامت خود برنامه‌ریزی کنید تا خیالتان از این بابت نیز آسوده باشد. در شهرهای مختلف ایران می‌توانید هتل خود را خیلی ساده و به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از جاذبه‌های مقصدی که به آن سفر می‌کنید، نیز تهیه نمایید تا در طول سفر بتوانید از زمان خود به درستی استفاده کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها