رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628018

مبارزه شهرداری - ایران‌خودرو

ساعت 24-شهرداری تهران و ایران‌خودرو به‌جای رفتن در رینگ مبارزه و پاسخگویی به یکدیگر در رسانه‌ها، باید به‌سمت حل و فصل اختلافات حرکت کنند چون امروز، پایتخت در وضعیت اسفناکی از لحاظ حمل و نقل عمومی است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر نیازهای تهران در حوزه حمل و نقل، به‌خصوص اتوبوس از هر طریقی تامین شود.

به گزارش الف، شهرداری تهران و شرکت ایران‌خودرو این روزها در یک نزاع علنی به‌سر می‌برند و علت این امر هم چیزی نیست جز اختلاف بر سر ماجرای خریداری اتوبوس‌های ایران‌خودرو، پرداخت پول و تحویل دستگاه‌های خریداری شده که طرفین بر سر آن اختلافات زیادی دارند و این‌طور که به‌نظر می‌رسد این اختلافات عمیق و قابل توجه بوده که منجر به سرایت آن به رسانه‌ها شده است. شهرداری می‌گوید پول دادیم اما اتوبوس‌ها تحویل داده نشدند و در مقابل، ایران‌خودرو مدعی است که تسویه حساب انجام نشده و حتی آن مقداری هم که پرداخت شده، به‌صورت غیرنقدی بوده که مشکلات زیادی را رقم زده است.

*به تعهداتشان عمل نکردند، مجبور به واردات شدیم

شهرداری تهران و شورای‌شهر در دوره جدید همواره بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید داشتند و در راستای تحقق توجه به موضوع تولید ملی بود که طی دو سال خرید قراردادهایی با خودروسازان داخلی برای تامین اتوبوس پایتخت منعقد شد اما به گفته «مهدی چمران» رئیس شورای‌شهر تهران این خودروسازان داخلی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و آن‌طور که چمران روایت کرده، یکی از بهترین سازندگان اتوبوس در داخل کشور گفته بود که تنها امکان تحویل 50 دستگاه وجود دارد!

به همین منظور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در سفر خود به کشور چین، قراردادی با تولیدکنندگان چینی برای تامین 2500 اتوبوس، 2500 تاکسی برقی، 2500 تاکسی شاسی‌بلند، 10 هزار ون و 150 هزار موتورسیکلت را به امضا رساند که در صورت تامین منابع، از 6 ماه آینده وارد کشور شده و علاوه بر این، انتقال تکنولوژی هم صورت می‌گیرد.

*شهردار توضیح داد، ایران‌خودرو عصبانی شد!

شهردار پایتخت در توضیح نهایی‌کردن این قرارداد با تولیدکنندگان چینی در صفحه توییتر خود نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند. »

همین اظهارات کافی بود تا مدیرعامل ایران‌خودرو واکنش نشان داده و انتقادات تند و تیزی را به شهرداری وارد کند. علیمردان عظیمی گفت: «40 دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.»

وی افزود: «شهرداری به جای پول، ملک به ایران خوردو داده که آن را هم فروخته‌اند. یعنی شهرداری فروش اموال غیر کرده و تخلف صورت گرفته است که مدارک آن وجود دارد. »

*اتوبوس‌های بی‌کیفیتی تحویل دادند که مستقیم به پارکینگ رفت

این سخنان مدیرعامل ایران‌خودرو، بدون پاسخ نماند و فتح بابی بود برای توضیحات دیگر مسئولین شهرداری و شرکت اتوبوسرانی. مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در رابطه با بد عهدی خودروسازان و پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «از ابتدای طرح موضوع خرید اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی، زاکانی شهردار تهران دغدغه تحویل به موقع و تحویل اتوبوس با کیفیت و دارای استانداردهای لازم برای آسایش و امنیت مردم را مطرح کرد و ما نیز با همین راهبرد به دنبال تامین نیاز شهر به اتوبوس رفتیم و همه بخش‌های نظام نیز به یاری ما شتافتند. اما آقایان به جای پاسخگو بودن درباره چرایی تحویل ندادن اتوبوس‌ها به مردم تهران به دنبال عملیات روانی علیه شهرداری تهران به عنوان نهاد خادم مردم تهران هستند. »

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها