رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628019

سرنوشت اقتصادایران اگر ترامپ بیاید

ساعت 24 - عدم افزایش ذخایر ارزی به‌معنای خلع سلاح کشور است و ما در شرایطی به سر می‌بریم که ذخایر ارزی نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه شاهد کاهش آن هستیم. اگر در آینده، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، باید آماده باشیم که فشار تحریمی ما افزایش پیدا کند و شوک به بازار دارایی‌ها وارد شود.

با حضور ترامپ در کاخ سفید، آمریکا بر مهار چین تمرکز خواهد کرد و در نتیجه خرید نفت ایران توسط این کشور کاهش می‌یابد. از سوی دیگر امکان همکاری و مشارکت ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود. آنچه دربالا خواندیدبخشی از سخنان بابک نگاهداری در نشست تخصصی با موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های صنعت و تولید در ایران» است. او گفته است :در چند حوزه دغدغه وجود دارد، یک دغدغه مربوط به نحوه تقسیم منابع، تنظیم گری و... است و دغدغه دیگر نیز این می‌تواند باشد که چه کنیم صنایع اقتصادی کشور، کوچک‌تر نشوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: رشد اقتصادی تجربه شده در سه سال گذشته بیشتر ناشی از استفاده از ظرفیت‌های خالی اقتصاد در حوزه نفت و صنایع خودرو از یک سوء و کاهش فراگیری کرونا از سوی دیگر بوده است. وی ادامه‌داد: نمی‌توان این پیشرفت‌ها را به‌عنوان تغییر روند در رشد اقتصادی کشور در نظر گرفت، به‌ویژه آنکه در سه سال گذشته، عملکرد تشکیل سرمایه ثابت به‌عنوان موتور محرک رشدهای آینده، وضعیت مناسبی نداشته‌است. نگاهداری گفت: اقتصاد کشورمان دچار افت شده و این امر را می‌توان از وضعیت صنایع موجود در بورس مشاهده کرد. بنابراین نیاز است که یک برنامه تحولی جدید در اقتصاد و صنعت کشور ایجاد کنیم وگرنه تداوم این روند، چالش‌های مهمی برای کشور ایجاد می‌کند. وی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: عدم افزایش ذخایر ارزی به‌معنای خلع سلاح کشور است و ما در شرایطی به سر می‌بریم که ذخایر ارزی نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه شاهد کاهش آن هستیم. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه توسعه صنایع، یک راه نجات بخش برای اقتصاد کشور است، تصریح‌کرد: کشور‌های عربی قصد حرکت به‌سمت صنعتی شدن دارند و شاید اکنون یکی از آخرین فرصت‌های ما باشد که بتوانیم از جهش صنعتی خود، برای برون رفت از مشکلات موجود و پیشگیری از افول اقتصادی استفاده کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها