رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628024

انواع مخزن استیل و کاربرد آن

در این مقاله قصد داریم درباره انواع مخزن استیل و کاربرد آن در صنعت صحبت کنیم تا شما عزیزان اطلاعات کاملی از مخازن استیل داشته باشید تا با خیالی آسوده بهترین انتخاب را در خرید مخزن استیل داشته باشید. مخازن استیل یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات است که به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد، در سطح وسیعی از صنایع مختلف اعم از صنعت پتروشیمی، صنعت دارویی، صنعت غذایی و به جهت نگهداری از سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مخزن استیل چیست؟

مخزن استیل یکی از مخازن فلزی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی میباشد که جهت ساخت بدنه آن از جنس ورق استیل استفاده می‌شود. مخزن استیل از مخزن ‌های پرکاربرد در صنعت است. از این مخزن ‌ها برای نگهداری انواع مواد بدون اینکه آسیبی به مواد بزند یا خودش سریع دچار زنگ ‌زدگی و آسیب شود استفاده می ‌شود. همان‌ طور که از نام این مخزن مشخص است از انواع ساخته می‌ شوند که بسته به کاربرد مخزن، نوع ورق استیل به‌ کار رفته نیز متفاوت خواهد بود. ساخت این مخازن پروسه‌ ای دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاربرد مخازن استیل درصنایع

مخزن استیل در انواع صنایع کوچک و بزرگ دارای کاربرد است. به طور کلی می‌توان از مخزن استیل در صنایع زیر استفاده نمود:

  • کاربرد مخازن استیل در صنایع غذایی
  • کاربرد مخازن استیل در صنایع داروسازی
  • کاربرد مخازن استیل در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز
  • کاربرد مخازن استیل در صنایع مواد لبنی
  • کاربرد مخازن استیل در انواع آشپزخانه‌های صنعتی
  • کاربرد مخازن استیل به منظور ساخت سیلوهای تک جداره، دوجداره و سه جداره
  • کاربرد مخازن استیل در صنایع عرقیات گیاهی

کاربرد مخازن استیل در صنایع غذایی

یکی از مهم‌ترین اهداف کارخانجات تولید مواد غذایی، رعایت بهداشت است. بنابراین تجهیزاتی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای کمترین مقدار آلودگی باشد. از این رو ورق‌ها و موادی که در پروسه ساخت مخازن استیل صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید با بهترین سطح کیفیت باشد. مخازن استیل در صنایع غذایی همچون آبمیوه، روغن، ترشیجات، صنایع لبنی، رب و.. کاربرد دارد که بیشترین میزان کاربرد به صنایع لبنی اختصاص داده شده است.

کاربرد مخازن استیل در صنایع داروسازی

از مخازن استیلی که در صنایع دارویی و داروسازی استفاده می‌شود، می‌توان به عنوان میکسر و یا توانایی کار در فشار بالا استفاده نمود. از این طریق، مخازن لایه بندی می‌شوند در نتیجه مایع و سیال داخلی، خنک و گرم می‌گردد.

کاربرد مخازن استیل در صنایع لبنی

در صنعت لبنیات از مخازن استیل برای حمل و نگهداری مواد فاسد شدنی استفاده می‌شود. در نتیجه با چند جداره کردن مخازن می‌توان از فاسد شدن مواد داخل مخزن جلوگیری نمود.

معرفی انواع مخازن استیل

مخازن استیل ضدزنگ به‌عنوان یکی از ابزارهای اساسی در صنایع مختلف، جهت ذخیره‌سازی و حمل مایعات و گازها به کار می‌روند. در ادامه، به معرفی انواع مخازن استیل ضدزنگ مانند مخازن عمودی، افقی، ذخیره‌سازی، تحت‌فشار و زیرزمینی خواهیم پرداخت. هر کدام از این انواع مخازن، بر اساس نیازهای مختلف صنایع و کاربردهای گوناگون، طراحی و ساخته می‌شوند.

مخازن استیل عمودی (Vertical Tanks)

مخازن استیل عمودی، با طراحی عمودی و در ارتفاعات بالا، برای ذخیره‌سازی و حمل مایعات و گازها استفاده می‌شوند. این نوع مخازن که انواعی از صنایع شیمیایی را پوشش می‌دهند، در ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توانند چند لیتر تا چند هزار گالن را در خود جای دهند. این مخازن فضای کمتری را اشفال می‌کنند و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.

مخازن استیل افقی (Horizontal Tanks)

مخزن استیل افقی ضدزنگ با طراحی افقی برای ذخیره‌سازی و حمل مایعات و گازها استفاده می‌شود. این نوع مخزن، در صنایع مختلفی به کار می‌رود. طراحی افقی این نوع مخزن، فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

مخازن استیل ذخیره سازی (Storage Tanks)

مخزن ذخیره استیل به دلیل دوام و اثربخشی بالا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به این ویژگی‌ها، مخازن استیل کاربردهای گسترده‌ای در موسسات صنعتی، تجاری و مسکونی دارند. مخازن ذخیره استیل را می‌توان برای ذخیره مایعات مختلف از جمله سوخت دیزل، نفت، کلر، روغن روان کننده، مواد شیمیایی، فاضلاب، آب آشامیدنی و آب باران استفاده کرد.

مخازن استیل تحت‌فشار (Pressure Vessels)

مخزن استیل تخت فشار برای ذخیره و حمل مایعات و گازها تحت فشار زیاد کاربرد دارند. طراحی این مخازن به‌گونه‌ای است که بتوانند فشارهای بالا را تحمل کنند و برای صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع شیمیایی بسیار مناسب هستند.

مخازن استیل زیرزمینی (Underground Tanks)

مخزن استوانه‌ای زیرزمینی متشکل از دو عدسی در بالا و پایین مخزن و یک بدنه استوانه‌ای است. مخازن استوانه‌ای یک جداره و دو جداره برای ذخیره سازی مایعات قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال در زیر سطح زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مخازن استیل از لحاظ ورق

مخازن استیل از لحاظ جنس ورق به سه گروه دسته بندی می‌شوند:

  • ورق ۳۰۴
  • ورق ۳۱۶
  • ورق ۴۳۰

انواع مخازن استیل آریا بویلر

در شرکت آریا بویلر، انواع مخزن استیل برطبق نوع نیاز مشتری طراحی و تولید می‌گردد. اما به طور کلی مخازن استیل به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مخازن استیل تک جداره

پرکاربردترین و پرمصرف ترین نوع مخزن استیل، مخازن استیل تک جداره است که به صورت عمودی و افقی در انواع صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کارخانجات تولیدی و حمل مواد، از مخازن تک جداره به منظور محافظت از انواع مواد غذایی، مواد دارویی و دیگر موارد استفاده می‌شود.

مخازن استیل دو جداره

مخازن استیل دو جداره، از دیگر انواع مخازن استیل است که از قابلیت‌های خاصی همچون حفظ سرما، حفظ گرما و.. برخوردار می‌باشد. به منظور تولید بدنه این مخازن، از دو نوع ورق 304 و 316 استفاده می‌گردد. این نوع از مخزن، به نام مخزن صنعتی نیز معروف است. در بین دو جداره به منظور عایق حرارتی از پشم سنگ یا پشم شیشه استفاده می‌گردد. لازم است هنگام استفاده از مخزن استیل دوجداره، دمای آن ثابت باشد.

مخازن استیل سه جداره

مخازن استیل سه جداره از برترین و حرفه‌ای ترین انواع مخازن استیل است که به منظور حمل مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از مخازن، از سه لایه با آلیاژهای همسان یا غیر همسان تشکیل شده است که از مدل‌های پرکاربرد 304 و 316 می‌باشند. مخازن سه جداره در کلیه صنایع کاربرد دارند اما به طور کلی در صنایع دارویی و غذایی از کاربرد بیشتری برخوردار است.

مزایای مخزن استیل

از مخزن استیل به جهت حمل نمودن موادی که امکان جابجایی آن‌ها با کامیون وجود ندارد استفاده می‌شود. در مورد ابعاد این مخزن می‌توان گفت که این مخازن در اندازه‌های متفاوت و مختلفی به جهت نگهداری مواد متنوع و گوناگونی ساخته و تولید می شوند. از این نوع مخزن به منظور حمل انواع مایعات مانند:آب و شیر و انواع روغن و مشتقات نفتی و اسید و مواد شیمیایی و آب پنیر و …

وهمین طور برای حمل پودرهایی مانند آرد و سیمان و … استفاده می‌شود.

جمع بندی

مخزن‌های استیل با مقاومت و ویژگی‌های منحصر به فردی که ارائه می‌دهند، به یکی از پرکاربردترین و مناسب‌ترین گزینه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. در این مطلب با کاربرد و انواع مخزن استیل آشنا شدید و حالا با تفکری بهتر، می‌توانید تصمیم خود را مبنی بر خرید این مخازن، نهایی کنید. از آنجایی که کیفیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است، شرکت آریا بویلر با سابقه و تجربه بسیار بالا در ساخت تولید مخزن استیل، بهترین کیفیت با مناسبترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. همین حالا می‌توانید راهنمایی‌های لازم را برای خرید انواع مخازن استیل، از مشاوران آریا بویلر دریافت کرده و با اطمینان خاطر، خرید خود را نهایی کنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها