رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628048

تناقض بزرگ گندم ایران

ساعت 24 - بدون چون وچرا باید نوشت وزارت جهاد کشاورزی هرگز این میزان سردرگمی و رازآلودگی را تجربه نکرده است. درحالی که همه مدیران تراز نخست نظام جمهوری اسلامی از بهن 1357 وپس از پیروزی انقلاب برطبل خود کفایی در خود اتکایی تولید گندم برابر با مصرف کل کشور کوبیده‌اند.

حالا اما خبر می‌رسد معاون وزیر جهاد کشاورزی قرارداد بلند مدت برای خرید بلندمدت غله -که مهمترین ان گندم است -درروسیه بوده است. برپایه گزارش خبرگزاری‌های حکومتی تفاهم‌نامه‌ خرید بلندمدت غلات از روسیه در سفر قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی به مسکو به امضا رسید، تفاهم‌نامه‌ای که بر اساس آن بانک‌های اسبر و و.ت.ب به عنوان دو بانک برتر روسیه گشایش اعتبار لازم را انجام می‌دهند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که درتهران وزیر جهاد کشاورزی اصراردارد طرحی را با همکاری ستاد اجرای فرمان امام(ره) اجرا می‌کند که مسیرخودکفایی کامل در تامین گندم را تسهیل می‌کند. وزیر جهاد کشاورزی محمدعلی نیکبخت می‌گوید که با افزایش بهره‌وری در طرح جهش تولید در دیمزارها و مزارع آبی خودکفایی کامل گندم محقق می‌شود، این طرح امسال با همکاری ستاد اجرای فرمان امام ره در سطح 5.2 میلیون هکتار از اراضی دیم کشور اجرا می‌شود. واقعیت این است که عقد قرارداد بند مدت برای واردات غلات از یک کشور به انحصار فروش منجر شده وایران به عنوان مشتری از مزیت‌های بازار دور می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها