رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628129

خاندوزی از حلقه اول یاران رییسی دورشد

ساعت 24 - محمد رضا فرزین رییس بانک مرکزی اجازه نداد سخن و ادعای احسان خاندوزی درباره موقتی بودن سیاست پولی برپایه انتشار اوراق با نرخ سود 30 درصدی به گوش همه فعالان اقتصادی برسد وکار به بیشتر از 24 ساعت بکشد. در خبری که رسانه‌های نزدیک به بانک مرکزی منتشر کردند بانک مرکزی با صراحتی دیده نشده به وزیر اقتصاد جواب داد و نشان داد وزیر اقتصاد از حلقه اول تصمیم گیری دورشده است.

در خبر اعلام شده بانک مرکزی امده است: از منظر سیاستگذار پولی و بانکی، فروش اوراق با نرخ سود 30 درصد یک سیاست موقت نبوده و متناسب با مقتضیات زمانی و بنابر تشخیص و ضرورت، عنداللزوم از این ابزار با حجم و سقف‌های مختلف برای هدایت هدفمند نقدینگی به سمت تولید، طرح‌های مولد و اجرای دقیق برنامه‌های سیاستگذار پولی در مهار نقدینگی و تورم استفاده خواهد شد. این درحالی است سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگو با خبرنگار دولت ایرنا درباره اینکه آیا انتشار اوراق گواهی خاص با نرخ سود ۳۰ درصدی برای ماه‌های آینده هم ادامه می‌یابد؟ اظهار کرد: قرار نیست این سیاست ادامه‌دار باشد. به این ترتیب می‌توان گفت روز برخورد و تضاد بین سیاستهای پولی و مالی رسیده است و در این برخوردها دست بانک مرکزی تا اینجای کار به مثابه نهاد پیروز در دولت بالارفته است. کارشناسان باوردارند این رفتار بانک مرکزی در حالی که خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت به حساب می‌اید و باید از اطلاعات دیگر نهادها با خبر باشد برای وزیر اقتصاد بسیار گران تمام شده است.

از سوی دیگر خاندوزی نیک می‌داند این تصمیم بزرگ بانک مرکزی به سقوط بیشتر رویکرد به بازار سهام منجر شده و این بازار که زیر مجموعه وزارت اقتصاد است با تنش بیشتر روبه رو خواهد شد و این می‌تواند بر بی اعتباری وزیر بیفزاید. حالا باید منتظر ماند ودید که وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت دراین باره چه واکنشی نشان می‌دهدو ایا می‌تواند دیدرییس دولت را تغییر دهد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها