رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628726

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل 2024

شما میتوانید با اخذ مهاجرت تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های جهان مانند هزاران دانشجوی بین المللی دیگر تحصیل کنید.

امروز میخواهیم کمی بیشتر درباره تحصیل در آمریکا بدانیم :

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل امروزه یکی از عمده ترین و آسان ترین نوع مهاجرت است که اغلب به دلیل رنکیگ بالای دانشگاه‌های آمریکا و همچنین سیستم آموزشی پیشرفته‌ای که آمریکا دارد ، صورت میگیرد.

شهرهایی که دانشجویان اغلب به عنوان مقصد انتخاب میکنند عبارتند از بوستون ، شیکاگو ، لس آنجلس ، نیویورک ، سانفرانسیسکو و....

همچنین دانشگاه‌هایی مثل استنفورد ، ماساچوست ، هاروارد ، پرینسون از جمله دانشگاه‌های برتر جهان که واقع در آمریکا می‌باشند به شمار می‌روند.

شما میتوانید با اخذ مهاجرت تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های جهان مانند هزاران دانشجوی بین المللی دیگر تحصیل کنید.

مزایای تحصیل در آمریکا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا این است که با تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا میتوانید مطمئن باشید که مدرک شما در سراسر جهان داری اعتبار است. همچنین اطمینان دارید که مطالبی که می آموزید مطابق با جدید ترین و بروز ترین مطالب روز دنیا می‌باشد.

تحصیل در آمریکا فرصت‌های شغلی متنوعی را برای شما فراهم میکند و شما قادر به اشتغال در کشور آمریکا و سایر کشور‌های دیگر خواهید بود.

از دیگر مزایای تحصیل در آمریکا میتوان به این موضوع اشاره داشت که فارغ التحصیلان تا یک سال پس از پایان تحصیل میتوانند در آمریکا ببمانند و کار کنند این موضوع برای فارغ التحصیلان رشته علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات تا دو سال پس از تحصیل می‌باشند و آنان میتوانند در آمریکا آموزش ببیند و از آن کسب درآمد کنند.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه‌ها مورد پذیرش می‌باشد ولی در اغلب دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان انگلیسی و کسب حداقل نمره در آن جزئی از الزامات دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین بعضی از دانشگاه‌ها برنامه‌های فشرده زبان انگلیسی (IEP ) را قرار داده‌اند و دانش پذیران باید ابتدا این دوره را گذرانده و سپس به دوره‌های تحصیلی دانشگاه وارد شوند ؛ به همین دلیل تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان شانس شما را برای اخذ ویزا کم میکند.

یکی از روش‌های مهاجرت به آمریکا دریافت ویزای تحصیلی آمریکاست.برای دریافت اطلاعات بیشتر از ویزای آمریکا کلیک کنید.

مقاطع تحصیلی در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان : تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان به دو حالت امکان پذیر است

  1. تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس دولتی
  2. تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس غیر دولتی

تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس (کارشناسی) : تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس به طور معمول 4 الی 5 سال به طول می‌انجامد. بیش از 2000 دانشگاه در آمریکا تحصیل در این مقطع را پوشش میدهند. گرچه الزامات دانشگاه‌ها از هم متمایز است اما در بعضی الزامات با هم مشابه هستند از جمله

  • داشتن ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل که معادل با 2.5 تا 3.5 GPA باشد.
  • کسب حداقل نمره زبان انگلیسی که معمولا 6 در آزمون آیلتس (IELTS) ، 60 در آزمون پی تی ای (PTE ) ، 61 در آزمون تافل (TOEFL) مورد نیاز است.
  • پر کردن فرم انگیزه نامه که معمولا 2 یا 3 صفحه است و در آن از اهداف علمی و دستاورد‌های علمی شما مورد پرسش قرار میگیرد.
  • ارائه توصیه نامه که یکی از الزامات است و می‌بایست این فرم توسط استاتید شما پر شود و استاد مربوطه ویژگی‌های منحصر به فرد علمی شما را در این فرم قید نماید.
  • پاسپورت که یکی از مهمترین موارد هست و حداقل می‌بایست تا 6ماه پس از پایان تحصیل شما اعتبار داشته باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده برخی دانشگاه‌ها مدرکی جهت اثبات تمکن مالی دانشجو را مورد نیاز این امر میدانند.

تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس (ارشد) : تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس

معمولا 2 ساله است و تقریبا 70% دانشگاه‌های آمریکا برنامه تحصیلی برای این مقطع ارائه می‌دهند. . الزامات دانشگاه‌ها در این مقطع شامل

  • داشتن ریز نمرات مقطع کارشناسی و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی که معادل با 2.5 تا 3.5 GPA باشد.
  • کسب حداقل نمره زبان انگلیسی که معمولا 6 و گاهی 6.5 در آزمون آیلتس(IELTS)، 60 در آزمون پی تی ای (PTE ) ، 61 در آزمون تافل (TOEFL) مورد نیاز است.
  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE برای رشته‌های مهندسی و آزمون GMAT برای رشته‌های MBA و رشته‌های مدیریت که توسط سازمان ETS برگزار میشود

(ETS یک سازمان خصوصی است که در سال 1947 تاسیس شد و بزرگترین سازمان سنجش و ارزیابی آموزش می‌باشد ) و هدف از آزمون GRE ارزیابی استدلال کلامی و نوشتار تحلیلی است و شامل جبر و هندسه و ریاضیات مهندسی می‌باشد. هدف از آزمون GMAT سنجش نوشتار تحلیلی و استدلال تلفیقی ، کلامی است.

  • پر کردن فرم انگیزه نامه که در آن از اهداف علمی و دستاورد‌های علمی شما مورد بررسی قرار میگیرد.
  • ارائه پروپوزال که البته در این مقطع الزامی نیست.
  • ارائه توصیه نامه که یکی از الزامات است و می‌بایست این فرم توسط استاتید شما پر شود و استاد مربوطه ویژگی‌های منحصر به فرد علمی شما را در این فرم قید نماید.
  • پاسپورت که یکی از مهمترین موارد هست و حداقل می‌بایست تا 6ماه پس از پایان تحصیل شما اعتبار داشته باشد.
  • تمکن مالی یکی دیگر از مواردی است که جهت اطمینان از ثبات مالی دانشجو مورد بررسی قرار میگیرد.

در برخی مواقع دانشگاه‌ها یک مصاحبه ترتیب می‌دهند که به صورت یک کنفرانس ویدیویی برگزار می‌شود.

تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا : تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا یک دوره 3 تا 5 ساله دارد و شما میتوانید پروپوزال خود را به دانشگاه مربوطه ارسال نماید و هر چه این پروپوزال قوی تر باشد شانس شما به مراتب بیشتر خواهد بود.

از جمله موارد مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • داشتن ریز نمرات مقطع کارشناسی و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی که معادل با 2.5 تا 3.5 GPA باشد.
  • کسب حداقل نمره زبان انگلیسی که معمولا 7 در آزمون آیلتس (IELTS) ، 65 در آزمون پی تی ای (PTE ) ، 100 در آزمون تافل (TOEFL) مورد نیاز است.
  • پرکردن فایل انگیزه نامه که در آن تجارب علمی تحصیلی خود را ذکر میکنید و می‌بایست این امر را به نحوی انجام دهید که نشان دهنده پتانسیل شما باشد.
  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE برای رشته‌های مهندسی و آزمون GMAT برای رشته‌های MBA و رشته‌های مدیریت که توسط سازمان ETS برگزار میشود(ETS یک سازمان خصوصی است که در سال 1947 تاسیس و به عنوان بزرگترین سازمان سنجش و ارزیابی آموزش شناخته می‌شود ) و هدف از آزمون GRE ارزیابی استدلال کلامی و نوشتار تحلیلی است و شامل جبر و هندسه و ریاضیات مهندسی می‌باشد. هدف از آزمون GMAT سنجش نوشتار تحلیلی و استدلال تلفیقی ، کلامی است.
  • ارائه توصیه نامه که یکی از الزامات است و می‌بایست این فرم توسط استاتید شما پر شود و استاد مربوطه ویژگی‌های منحصر به فرد علمی شما را در این فرم قید نماید.
  • اسکن پاسپورت و ارائه آن به دانشگاه یکی از الزامات است.
  • دانشجویان در این مقطع تحصیلی می‌بایست مدرکی از تمکن مالی خود به سفارت آمریکا ارائه دهند. البته خوب است بدانید که امکان گرفتن فاند ، اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی در این مقطع بیشتر است.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا یکی از رایج‌ ترین نگرانی‌‌های متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا به شمار می‌رود. برای اینکه متقاضیان این نوع مهاجرت بتوانند در دانشگاه‌ ها و کالج ‌های آمریکا تحصیل کنند باید به پایان ۱۲ سال تحصیلی خود رسیده باشند و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. بنابراین متقاضیان تحصیلی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

با این وجود هیچ محدودیت سنی در ایالات متحده برای ورود به دانشگاه یا کالج وجود ندارد و افراد با سنین و سوابق تحصیلی مختلف در دانشگاه‌‌های ایالات متحده مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه ‌های آمریکا برای جذب دانشجویان عوامل مختلفی مانند مدارک و اهداف تحصیلی و سوابق پژوهشی افراد را در نظر می ‌گیرند. همه افرادی که از کالج یا دانشگاه‌‌های آمریکا پذیرش شده باشند می‌ توانند برای دریافت ویزای F-1 اقدام کنند. علی رغم اینکه برای دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا شرایط سنی خاصی وجود ندارد ولی بسته به سن متقاضیان روند درخواست ویزا متفاوت است.

ویزای تحصیلی برای افرادی که زیر ۱۸ سال هستند باید به همراه یکی از والدین یا سرپرست خانواده اقدام شود. همچنین افرادی که از فارغ التحصیلی آن‌ها مدت زمان زیادی گذشته است باید بتوانند گپ تحصیلی خود را با ارائه سوابق تحصیلی یا آکادمیک توجیه کنند.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا بسته به شرایط هر فرد و مقطع تحصیلی که در آن تحصیل می‌کند متفاوت است.

هزینه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم :

ادامه تحصیل در آمریکا امکان ‌پذیر است ولی با توجه به رشته ی تحصیلی شما در دوران دیپلم و ورود شما به کالج یا دانشگاه‌ها هزینه ‌های تحصیل در آمریکا متفاوت می‌شود.

تفاوت کالج ‌ها با دانشگاه‌ ها در این است که کالج‌ ها تنها مدرک کاردانی و کارشناسی را ارائه می ‌دهند ولی دانشگاه‌ ها علاوه بر مدرک لیسانس و فوق لیسانس مدرک دکترا هم ارائه می‌ دهد.

هزینه کالج ها نسبت به دانشگاه‌ها کمتر است و هم چنین برای علاقمندان به یک حرفه ی خاص مناسب تر است زیرا تاکید کالج ها بیشتر بر دوره‌های علمی است و شما را سریعتر وارد بازار کار در آمریکا می‌کند.

هزینه ی تحصیل در آمریکا از ۵۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

شهریه دانشجویان خارجی و داخلی متفاوت است به عنوان مثال یک کالج دولتی از دانشجویان داخلی ۱۰۲۰۰ دلار در سال دریافت می ‌کند و از دانشجویان خارجی ۲۰۰۰۰ دلار دریافت می‌کند و این شهریه برای دانشجویان خارجی در کالج‌های خصوصی به طور متوسط ۳۵۸۰۰ دلار است.

هزینه‌های تحصیل در آمریکا با گرین کارت :

شرایط دانشجویی برای دارندگان گرین کارت بسیار بهتر است زیرا دانشجویان بین المللی هزینه‌های بسیار بالاتری نسبت به دانشجویانی که گرین کارت دارند پرداخت می ‌کنند. به عنوان مثال شهریه دانشگاه میشیگان آمریکا برای دانشجویان خارجی ۷۲۱۵۳ دلار در سال است و برای دانشجویانی که گرین کارت دارند ۳۳۵۵۵ دلار در سال است.

همچنین دارندگان گرین کارت می ‌توانند از تسهیلاتی مانند وام دانشجویی بهره مند شوند و بلافاصله بعد از فارغ ‌التحصیلی مشغول به کار شوند.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا :

هزینه زندگی دانشجویی برای دانشجویان خارجی شامل خوراک ، حمل و نقل ، پرداخت قبوض آب و برق و از همه مهم تر هزینه ‌ی اسکان است زیرا بیشتر مخارج دانشجویان را در بر می‌ گیرد.

دانشجویان خارجی باید تمکن مالی به سفارت ارائه دهند و اثبات کنند علاوه بر شهریه سالانه تحصیلی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در آمریکا را برای ترم تحصیلی خود دارند.

با در نظر گرفتن مخارج زندگی در آمریکا تمکن مالی برای تحصیل به صورت حدودی بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار در سال است ولی این رقم بسته به محل زندگی متفاوت است. به عنوان مثال هزینه‌ها در شهر‌های تگزاس و کانزاس و اوهایو کمتر و در شهر‌های نیویورک و سانفرانسیسکو بالاتر است.

سخن پایانی مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل ما در این مقاله سعی داشتیم تا به سوالات شما در باره ی مهاجرت تحصیلی به آمریکا پاسخ دهیم.

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رویال اپلای به آدرس اینترنتی ROYALAPPLY.COM مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید با کارشناس خبره ما تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها